Elden Ring-undersökning visar vad som är populärast i spelet
Första klassen, prioriterade stats, favoritvapen och annat.
Intressant. Det lutade åt både Vagabond och Samurai som första karaktärer för mig också, men blev till slut Wretch.
På tal om Elden Rings framgångssaga så har det nu sålt bättre än Call of Duty: Vanguard. Att ett relativt nischat spel säljer mer än ett Call of Duty är ganska stort.
https://www.forbes.com/sites/paultassi/2022/05/13/npd-elden-r...
The more I practice, the luckier I get.
Intressant. Det lutade åt både Vagabond och Samurai som första karaktärer för mig också, men blev till slut Wretch.
På tal om Elden Rings framgångssaga så har det nu sålt bättre än Call of Duty: Vanguard. Att ett relativt nischat spel säljer mer än ett Call of Duty är ganska stort.
https://www.forbes.com/sites/paultassi/2022/05/13/npd-elden-r...
Oj, det är stort att spöa COD i försäljning!
Hoppas denna framgång inspirerar andra utvecklare att fortsätta satsa på sin grej, med nischade, lite djupare spel. Kingdom Come exempelvis.
Memento Mori
Börjar alltid med den "nakna" klassen och utan att välja något "starting item" för varför inte göra souls-spelen lite svårare än de redan är
Man börjar på lvl1 utan något medans väljer man en klass börjar man på lvl10 med lite utrustning? Stämmer det?
Det är väll inledningen som blir svår, sen jämnar det väll ut sig?
Man börjar på lvl1 utan något medans väljer man en klass börjar man på lvl10 med lite utrustning? Stämmer det?
Det är väll inledningen som blir svår, sen jämnar det väll ut sig?
Ja exakt,
Man börjar med enbart ett höftskynke och en klubba istället för lite bättre vapen och utrustning och på lvl 1.
Men ja jämnar rätt snabbt ut sig om du har lite tur med looten i början.
Ja exakt,
Man börjar med enbart ett höftskynke och en klubba istället för lite bättre vapen och utrustning och på lvl 1.
Men ja jämnar rätt snabbt ut sig om du har lite tur med looten i början.
Om jag börjar feån början nån gång så ska jag nog köra samma
Ja exakt,
Man börjar med enbart ett höftskynke och en klubba istället för lite bättre vapen och utrustning och på lvl 1.
Men ja jämnar rätt snabbt ut sig om du har lite tur med looten i början.
Borde inte det i längden vara en fördel att spela som den klassen då den har ganska höga stats i början och för att man börjar på lvl1 kommer man billigt kunna levla upp sig?
Borde inte det i längden vara en fördel att spela som den klassen då den har ganska höga stats i början och för att man börjar på lvl1 kommer man billigt kunna levla upp sig?
Jag har aldrig kontrollräknat på om alla klasser har samma totala antal poäng allkolerade i början.
För "Wretch" klassen har ju 10 i allt medan de andra har högra i vissa och lägre i andra. Så frågan är om att de faktiskt blir billigare.
Börjar alltid med den "nakna" klassen och utan att välja något "starting item" för varför inte göra souls-spelen lite svårare än de redan är
Kallas spelmasochist så alla fram med piskan;)
CARPE JÄVLA DIEM
Jag måste ju säga att även om jag inte spelat några av föregångarna så börjar jag bli lite sugen även om jag gillar spel som inte straffar mig för att spela det.
Det är bara och kör.
Jag har inte heller spelat nått av deras spel sen tidigare men jag var trollbunden av elden ring, så bra spel.
Jag har inte klarat ut det än men spelet var böst i början sen kansle det tappar lite. För att sen stiga igen.
Det beror lite på hur man själv spelar och hur det går. Speciellt som jag som undviker alla former av guider osv. Har googlat/yourube lite hjälp då och då för att då en hum vart jag ska ta mig nånstans. Men det är inte mycket
Spelet är inte så svårt som många säger, det går att spela på så sätt att det blir lite lättare och så blir man under spelets gång själv bättre med knapparna på kontrollen
Finns absolut ingen anledning för nå easy mode eller nå sånt, bara haters som kommer med sådana påståenden taget från luften. Spelar man spelet så inser man det.
Jag har aldrig kontrollräknat på om alla klasser har samma totala antal poäng allkolerade i början.
För "Wretch" klassen har ju 10 i allt medan de andra har högra i vissa och lägre i andra. Så frågan är om att de faktiskt blir billigare.
Tror alla har lika många poäng men om man ska optimera sin gubbe för en viss level för PVP så kan det vara bättre att välja en annan klass då det finns klasser som har mindre än 10 i vissa attribut, då slösar man inte lika många poäng i saker man inte använder.
Exempelvis om man ska bygga en strength-gubbe då är det förmodligen bättre att ta Hero än Wretch då man kommer ha högre strength/endurance/vigor på alla levels om man satsar på de attributen.
Storyn är nästan obefintlig
Det är den ju verkligen inte, men den är inte så ”in your face” som i andra spel. Förstår att folk kan spela det och inte fatta något men storyn and all lore de byggt upp runt den finns där om man vill och helt klart en av de starkaste bitarna i spelet för mig. Nästan varenda item har en koppling till något större om man läser description på dom. Folk har gjort jättejobb och pusslat ihop allt i diverse lore-videos.