Starship Troopers: Terran Command

Robot
Starship Troopers: Terran Command
Medlem

Bra recension, blir köp efter detta. Alltid tyckt att era recensioner är så bra att ni borde strunta i betyg siffra efteråt.

Gnällkuk

Recensionen fick mig också att bli sugen, rts är vi inte direkt bortskämda med.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av AHTF:

Bra recension, blir köp efter detta. Alltid tyckt att era recensioner är så bra att ni borde strunta i betyg siffra efteråt.

Tack! Jag kom ju själv från Loading där vi inte körde med betyg så tycker själv att betygsättandet är svåraste delen i hela recensionen. Det uppskattas i alla fall att du läser texten, många idag nöjer sig ju med att kolla på betyget och plus och minus.

Skrivet av trickeh2k:

Recensionen fick mig också att bli sugen, rts är vi inte direkt bortskämda med.

Nä precis, vi får lite ta vad vi får.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Vore kul att få spela som "bug"


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Make RTS great again! Faen vad man saknar basbyggande etc så blir att testa detta.. Är trött på allt som heter Age of Empires.

Inaktiv

Är det buggigt? (Pun very intended)

Medlem

Ja detta är väl nåt man kan köpa för en 50lapp om några veckor.

Skribent
Skrivet av anon_119148:

Är det buggigt? (Pun very intended)

Både buggit på ett bra sätt, och lite buggit på ett dåligt sätt.


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd

Det är ju ändå WOULD YOU LIKE TO KNOW MORE? inte do you want.

Medlem

Nu måste jag se filmen igen.


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Skribent
Skrivet av General White:

Det är ju ändå WOULD YOU LIKE TO KNOW MORE? inte do you want.

Ja såklart! Fixade


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Trevligt med ett RTS för en gång skull. Kanske köper det om jag får lust.

Alltid gillat själva basbyggandet och känslan att bygga en verklig civilisation än själva striderna i div RTS. Sple som Populus, Black and White 1 och 2 väldigt mycket. Senaste spelet man i stort kunde vinna genom att bara bygga bra var Anno 1800 som jag gillade skarpt.

Medlem

Rösterna och ljudet var ingen höjdare. Man blir inte direkt sugen även om jag gillar temat.

Skribent
Skrivet av Fatmajk:

Rösterna och ljudet var ingen höjdare. Man blir inte direkt sugen även om jag gillar temat.

Ja det är väl här det känns lite "budget".


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Är det fascism om man får rösträtt efter att man har fått gå igenom lumpen?

Är osäker på om det är bara en mindre önskvärd demokrati eller fascism.

Skribent
Skrivet av Seveni:

Är det fascism om man får rösträtt efter att man har fått gå igenom lumpen?

Är osäker på om det är bara en mindre önskvärd demokrati eller fascism.

Tror inte att just den grejen kanske är så fascistiskt? Däremot så räknades du ju inte som "medborgare" om du inte gjort lumpen, så det kanske är lite fascism i det...att göra klassindelningar på det viset?

Bra fråga dock?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tror inte att just den grejen kanske är så fascistiskt? Däremot så räknades du ju inte som "medborgare" om du inte gjort lumpen, så det kanske är lite fascism i det...att göra klassindelningar på det viset?

Bra fråga dock?

Själva styrelsesättet beskrivs som en representativ demokrati (https://en.wikipedia.org/wiki/Stratocracy) då alla som "vill" får rösta. Kravet är dock att man gjort "Federal Service" först.

Intressant nog så går det att notera att Sverige haft ett liknande system före 1922 där man var tvungen att ha genomfört värnplikten för att bli röstberättigad (https://www.forsvarsmakten.se/sv/information-och-fakta/var-hi...).

Däremot är inte "Federal Service" det samma som värnplikt utan själva tanken är att man frivilligt ska vilja sätta sitt liv på linan för det gemensamma. Vilket en värnplikt (lumpen) inte är då den är tvingande via lag. Skulle man jämföra "Federal Service" mot något i Sverige i dag så skulle det vara att ta anställning som kontinuerligt anställd soldat i två år innan man får rösta.

Minns citatet från läraren i filmen "Something given has no value". Att rösta i Starship Troopers-universumet ses som något fint, något man förtjänat och inget som alla har rätt till bara för att man betalar skatt. Det finns en viss merit i det kan man tycka. Att inte låta brottslingar eller andra som inte bidragit det minsta till samhället få lov att vara med att bestämma.

Medlem

Jag har faktiskt riktigt kul med detta spelet. Får nästan filmkänslan.


signatur

Allätare

1
Skriv svar