Klonoa-remasters släppta, och fansen vill att du köper samlingen

Robot
Klonoa-remasters släppta, och fansen vill att du köper samlingen
Medlem

Köpte faktiskt på release dagen, aldrig kört dessa spel tidigare. Var riktigt kul även om ljudet var lite så där, men det gav ändå en nostalgi känsla från PS2 tiden och så.

Ändå växte man upp med PS2 och jag kände aldrig till dessa spel förens det fanns på Wii.

Medlem

Jag är ändå lite sugen. Klonoa var ett spel jag endast hittade i Demo-form och jag hade ganska kul med det. Lägger till detta på min önskelista.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Köpte spelet fysiskt till PS4. Riktigt nöjd med det, introt saknar något av den charm som det för-renderande originalet till PS1 hade, men det är i stort allt. Klart bättre än nyversionen som släpptes till Nintendo Wii som inte riktigt föll mig i smaken.

Klonoa 2 var för övrigt det första PS2-spelet jag köpte. Vilket verkade vara en flopp, tror inte det trycktes så många exemplar och försvann ganska så snabbt och det tog inte lång tid tills det inte gick att köpa längre. Har inte testat tvåan i denna samling ännu, men är glad över att det är med.

Moderator | Testpilot

Vill gärna köpa men det är lite för dyrt för min smak på Steam just nu.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Så himla kul att serien äntligen kom upphottad till modern hårdvara.
Annars har PS1 och Wii versionerna varit fullt fungerande ett väldigt bra tag via emulator. Dock så är 2an väldigt klurig att få till och lider av vissa visuella buggar i emuleringen.

Dessa remasters är dock långt ifrån perfekta, med vissa nya artistiska förändringar osv.

Rolig detalj att trots nästintill noll marknadsföring här och USA, så lyckades ändå Steam's köpsida krascha vid release. 😆 Märktes att släppet var efterlängtat.

Inaktiv

Gick in på E-Shop men tyckte att 499 kronor var lite dyrt för två äldre spel varpå det första har man redan.

Köper kanske när det är rea.

1
Skriv svar