1 miljon spelar dagligen Cyberpunk 2077, hävdar CD Projekt

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Var exakt spelar denna miljonen spelet? På epic eller ps4?

Jag tror dem spelar spelet på elektronik.

Medlem

Kan nog stämma, är typ 60000 som online och spelar på steam just nu. Sen finns epic store, gog och konsolerna.

https://steamdb.info/app/1091500/graphs/

Spelar det ganska mycket på steam decken just nu, ganska otroligt att man kan spela ett sånt snyggt spel på handheld.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av PixelGamer:

Jag har hört att när man gör det sista uppdraget på main questet så blir man utlåst från alla side quests mm till man klarat spelet och eftertexterna rullar.
Sen hamnar man i sista sparfilen och har tillgång till allt i spelet igen. Jag är 15h in i spelet och har 5 uppdrag tror jag kvar på huvudstoryn, för mig personligen så är det kul att bara göra allt sido innehåll i Nightcity just nu eftersom Nightcity är en karaktär i sig. Det gör också main storyn lite mer förankrad i sin omgivning.
Men jag har hört spelare som sträck kört main storyn för dom gillade den så mycket, inget fel i det tycker jag.

Ah, okej. Jag har i princip bara kört main story än så länge. Jag är 11h in!

Skrivet av eld:

Spelet brukar pausa dig från diverse main quests lite då och då, ge dig lite andrum för att göra andra saker.

Okej, tack. Bra att veta:)

Medlem

Inledningen var sjukt lovande men kom snart till en stad med dildos(överallt). Inget man ville att familjen skulle råka se. Överskattat och satte inga djupa avtryck hos mig.

Medlem

Visst spelet har fortfarande lite buggar och ursel svårighetskurva, man är linjärt styrd med instakill hitscan om du utforskar "fel" ställe fast att du har färdigheter att ta dig in vart du vill.

Men storyn och karaktärerna är kanon. Kanske inte helt nytt material på den fronten. Men jag vill hela tiden veta vad som händer näst.

Och ja det är inte alls lika utvecklat som witcher 3. Men det är ju just det. 3e spelet. Första witcher lyfter inte mångas ögonbryn eller snackas om. Hade ett cyberpunk 2 dykt upp i horisonten så hade det säkert blivit samma kaliber som witcher 3

Testpilot

Började spela lite igen i går kul att vara tillbaka. Jättebra att man kan ha olika outfits i sin garderob, det skulle varit med från början.

Medlem
Skrivet av Striva:

jasså. Själv fick jag spader av lootsystemet och inventoryn. Har än idag inte klarat av att spela genom hela spelet.

Men det är ju ingen looter shooter! Vad gör du i inventoryt? Skit i det och bara utforska världen. Gå runt i Valentine, ta en sup i baren och halka runt i leran på huvudgatan. Stå och fiska vid en liten göl i Ambarino och bli attackerad av ett gäng vargar.
Rid till Annesburg och bli attackerad av hillbillys. Utforska träsken i Lemoyne när solen gått ner och bli attackerad av natt folket.
Finns hur mycket som helst att upptäcka

Skrivet av ZF:

Om det här med NPC-folket, så tror jag att de håller sig levande nog om man bara behandlar dem som IRL.

Men klart att börjar man stalka en C och upptäcker att den går sin runda så försvinner den illusionen. Samma med skannande och man noterar att en del namn är väldigt populära.

Sköter man sig själv så noterar man antagligen inte heller att folk (ok, detta har jag förvisso sett i verkligheten med) äter korv i en tugga, eller oavsett könsidentitet stoppar upp mobilen i ändan när de kollat klart på aktiemarknaden eller vad det är. På den enda siten alla i staden är intresserade av såklart.

Visst men när man går förbi samma NPC som står på exakt samma ställe och gör precis samma sak i 15 speltimmar, vilket är många dagar i spelet, känns det inte så trovärdigt. Hade det stått två personer utanför mitt hus hela tiden i en vecka hade jag märkt det


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av joedanger:

Inledningen var sjukt lovande men kom snart till en stad med dildos(överallt). Inget man ville att familjen skulle råka se. Överskattat och satte inga djupa avtryck hos mig.

Var ligger dildo-staden? Den har jag inte hittat än, den skulle jag villa se

Medlem
Skrivet av PixelGamer:

Var ligger dildo-staden? Den har jag inte hittat än, den skulle jag villa se

Det var extremt mycket sådant innan det patchades bort, vilket skedde ganska snabbt om jag inte minns fel. Inte spelat sen jag blev klar med runda två när jag gjorde allt, drygt ett och ett halvt år sen nu. Hade i stort sett inget att klaga på när jag körde det då. Men visst, har/hade ju en monsterburk. Och kanske framförallt hade jag inte några överdrivna förväntningar på spelet heller.

Medlem
Skrivet av deezel:

Det var extremt mycket sådant innan det patchades bort, vilket skedde ganska snabbt om jag inte minns fel. Inte spelat sen jag blev klar med runda två när jag gjorde allt, drygt ett och ett halvt år sen nu. Hade i stort sett inget att klaga på när jag körde det då. Men visst, har/hade ju en monsterburk. Och kanske framförallt hade jag inte några överdrivna förväntningar på spelet heller.

Oh ok tack för info! Verkar som jag missade tåget där Kul att du också gillar spelet.

eld
Medlem
Skrivet av PixelGamer:

Var ligger dildo-staden? Den har jag inte hittat än, den skulle jag villa se

Har för mig att det var ett tillfälle då det hade råkat hamna för mycket sexleksaker i spelets loot tables så de började spawna överallt, tills de fixade buggen

Medlem
Skrivet av eld:

Har för mig att det var ett tillfälle då det hade råkat hamna för mycket sexleksaker i spelets loot tables så de började spawna överallt, tills de fixade buggen

LOL!! :😀😀

eld
Medlem
12
Skriv svar