Starfields team är dubbelt så stort som Fallout 76:s

Medlem

Fler är inte alltid bättre... Ghost recon breakpoint hade ju runt 1000 pers sa dom o kolla hur fan de gick

eld
Medlem
Skrivet av lonian:

Jag har sagt det förr och säger det igen. Gör ett rymdspel med ett solsystem. Det behöver inte vara överdrivet många planeter att utforska så länge allt är detaljerat.

Och som jag har sagt förut, de kan inte bygga ett solsystem för hand, 99.9...% hade varit procedurellt genererat.

Ett spel om att utforska stjärnorna förlorar ju sin poäng om man bara får ett solsystem.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Man såg ju hur bra cyberpunk blev av ett mycket större team🤓

Kan också bero på ledning och t.ex. projektledare som är dumma i huvudet.

Skrivet av Rhymst:

Varför måste spelet vara så stort det finns ju ändå ingen multiplayer? Vem lägger 300+ tim på ett singel player? Utforska 1000 planeter helt solo? Går det ens att klara spelet? Aja vi får se tror i alla fall på ett toppen spel:)

Massor av människor som inte vill veta av Multiplayer crap med tillhörande griefing och påtvingad PvP. I vissa spel är PvP zoner/servrar nästan helt övergivna om inte döda, dvs. en minoritet frågar efter MP. Har t.ex. ingen nytta av MP när jag lirar Elite Dangerous, närmaste spelare är väl 20000 ljusår bort.

Skrivet av lonian:

Jag har sagt det förr och säger det igen. Gör ett rymdspel med ett solsystem. Det behöver inte vara överdrivet många planeter att utforska så länge allt är detaljerat.

Grattis, jag nominerar ditt inlägg till årets sämsta.

eld
Medlem
Skrivet av Ichinin:

Grattis, jag nominerar ditt inlägg till årets sämsta.

Som att säga "kan de inte göra diablo 2 utan slumpade vapen, varför måste de ha massa loot, kan de inte bara ha ett halvdussin handgjorda som man kan välja mellan"

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Kan också bero på ledning och t.ex. projektledare som är dumma i huvudet.

Massor av människor som inte vill veta av Multiplayer crap med tillhörande griefing och påtvingad PvP. I vissa spel är PvP zoner/servrar nästan helt övergivna om inte döda, dvs. en minoritet frågar efter MP. Har t.ex. ingen nytta av MP när jag lirar Elite Dangerous, närmaste spelare är väl 20000 ljusår bort.

Grattis, jag nominerar ditt inlägg till årets sämsta.

Hm. Du får naturligtvis tycka som du vill men autogenererade planeter till oändligheten känns tråkigt tycker jag. Då tar jag hellre en karta som är väldigt utplanerad och smart designad. Jag hade älskat ett framtidsspel med vårt eget solsystem med städer på olika månar osv.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av eld:

Och som jag har sagt förut, de kan inte bygga ett solsystem för hand, 99.9...% hade varit procedurellt genererat.

Ett spel om att utforska stjärnorna förlorar ju sin poäng om man bara får ett solsystem.

Du kan inte landa på en stjärna ändå, så varför måste spelet handla om att utforska stjärnor?

Varje planet kan man klämma in minst så mycket coola saker som ett spel spritt över hela galaxen.

Om du inte prövat det så finns ett program som heter Space engine. Finns otrolig mycket att checka in i vårt egna solsystem som bygger på riktig fakta. Allt över vår egen galax är lite hitta på. Hursom är det enda jag saknar där att det är ett faktiskt spel med uppdrag osv.

Men jag förstår att du tycker min idé är bajs.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

eld
Medlem
Skrivet av lonian:

Du kan inte landa på en stjärna ändå, så varför måste spelet handla om att utforska stjärnor?

Du vet att jag menar solsystem när jag pratar om stjärnorna.

Skrivet av lonian:

Varje planet kan man klämma in minst så mycket coola saker som ett spel spritt över hela galaxen.

Om du inte prövat det så finns ett program som heter Space engine. Finns otrolig mycket att checka in i vårt egna solsystem som bygger på riktig fakta. Allt över vår egen galax är lite hitta på. Hursom är det enda jag saknar där att det är ett faktiskt spel med uppdrag osv.

Men jag förstår att du tycker min idé är bajs.

Men åter igen, då hade vi haft samma problem där vi har planeter i solsytemet där 99% av ytan är täckt av procgen landskap. Planeter är så otroligt stora att man inte kommer bort från procgen, man byter helt enkelt ut en samling solsytem till samma samling points of interests, fast utan glädjen att få åka runt med ett rymdskepp.

Skyrim hade kunnat slänga in allt sitt content i en enda stor stad, det hade tagit bort allt döutrymme mellan städerna, men folk vill ju ha den stora världen, och resan mellan städerna. Precis som att de vill åka runt mellan solsystem, åka mellan stjärnor osv.

Din idé är absolut inte dålig, men det blir inte längre ett spel om att utforska solsystem. Det är ju vartenda startrek-powerfantasy: att åka runt till nya solsystem med ett rymdskepp, utforska nya planeter.

12
Skriv svar