Diskutera - Ditt maxpris för Game Pass?

Robot
Diskutera - Ditt maxpris för Game Pass?

Hur mycket är okej att betala om priset höjs?

#diskutera, #game-pass, #microsoft, #xbox


Medlem

Betalar idag så galet mycket mer i månaden för andra tjänster så upp till 200kr är nog lugnt för egen del. Använder det väldigt flitigt.

Medlem

Händer för ofta att man inte använder det på en månad eller två... Men skulle nog säga runt 150-200 är nog smärt gränsen. Men då skulle jag skaffa det en månad när det är något man vill spela

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Betalar idag så galet mycket mer i månaden för andra tjänster så upp till 200kr är nog lugnt för egen del. Använder det väldigt flitigt.

Håller med, man får så pass mycket spel. 150kr kan jag tänka mig. 200 är absoluta max taket för mig. Även om du kan spela en hel del spel så blire runt 2400kr om året, du äger inga av spelen, så när de väl försvinner så är de borta och du kan inte spela något utan att fortsätta betala.

Medlem

Tycker just nu att 99 är precis på smärtgränsen för ha det igång hela tiden. Kommer nog fortsättningsvis aktivera det en månad när jag vet att jag hinner spela igenom dom spel jag vill lira

Fragtjuv

200kr skulle jag betala utan att blinka då jag använder det så mycket. 249 också för den delen. Nu återstår den stora frågan. Är FZ och Microsoft i maskopi för att på ett enkelt sätt få reda på vart smärtgränsen går?


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Jag hoppas på att Gold-tricket fortfarande fungerar när mitt går ut i maj nästa år, då ska jag förlänga 3 år till, annars vetifan.

Medlem

200 kr för annars skulle det vara dyrare än min hemförsäkring på Folksam (känns inte ok)

Medlem

Hade övervägt tjänsten vid 50kr/månaden. Total årskostnad i nivå med ett fullprisspel känns rimligt för att inte äga någonting.

Medlem
Medlem

Knixigt. Men högst 200kr per månad.

skg
Medlem

Betalar redan för 4st så inte en krona mer

Medlem
Medlem

Jag använder tjänsten så extremt lite just nu så mycket mer än 100 vill jag nog inte betala. I framtiden när det kommer börja finnas mer intressanta spel så kanske den kan vara värd mer.

Medlem

Snart kommer Xbox-ambassadören och hugger till i något i stil med "500 riksdaler!"

Medlem

Är tjänsten fortfarande lika efterbliven på PC med titlar som krånglar och inte kan laddas ned, mappar som låser sig där spelen installeras med behörighetsmurar etc?
Den första och sista gången jag testade var det katastrof.
Kommer ihåg att det var ett helvete att få bort kvarliggande filer som skapades som tog enorm plats...

Så jag säger nog att jag aldrig kommer betala en spänn, såvida inte de gör någon magisk omvänding.
Knappast då det är Microsoft, som bara förstör sitt OS ännu mer vid varje versionsbyte.

Medlem

Just nu max 100kr. Börjar det komma fler stora AAA spel på tjänsten skulle jag kunna tänka mig 150kr.

Dock har jag aldrig spenderat mer än 10kr för en månad på tjänsten hittils... Tror dom tjänat mer pengar på stoppa sånt istället för höja priset.

Medlem

175 max 200.
Använder det väldigt flitigt, har aldrig spelat så många olika spel som jag gör nu sedan jag började prenumerera för 2 år sedan och samtidigt har jag bara behövt köpa 1 spel på sidan av.

Medlem

150kr som ett engångköp om man vill köra nått/några spel.
Rullande prenumeration max 50kr.
Men tjänsten är eller iaf var kass på PC.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag har Game Pass Ultimate, och köper bara spel utanför Game Pass vid något enstaka tillfälle. Så jag skulle definitivt tåla en prishöjning med tanke på värdet jag får ut av det. Netflix premium kostar väl över 170kr i dagsläget, och höjer de GPU till samma summa är det fortfarande prisvärt för mig. Nu tror jag inte de kommer höja så mycket på en enda gång. Tror mer på stegvis höjningar under några år för att inte chocka prenumeranterna.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av reaver:

Snart kommer Xbox-ambassadören och hugger till i något i stil med "500 riksdaler!"

Haha.

Hoppas att du skojar?

Hursomhelst, runt 200kr känns rimligt i nuläget för min del.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag har gamepass ultimate just nu och det kostar 135 tror jag och det är väl vad jag anser det värt+- någon tia just nu, det mesta är massa 360 spel och indiespel man kan köpa för 10kr styck på loppis eller steam rean.

Medlem

150-200 är ok.
Visst är många spel jag kört via GP sådant jag troligen inte skulle köpt i vanliga fall, men även utan dem har jag betalat mindre totalt än om jag skulle köpt dem.

Medlem

Med tanke på vad man får så hade jag gladeligen betalat upp till 500 per månad.

Fortfarande billigt underhållning.

Nu äger jag ingen xbox eller pc, så det är inga problem för mig


signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem
Medlem

Jag betalar bara någon månad då och då för att spela igenom spel som finns där. Så för mig kan de kosta upp till 300kr.

Medlem

Med dagens förutsättningar så är 99 kr rimligt. Kan tänka mig max 150-200 kr om all dlc i alla spel också ingår.

Men rent tidsmässigt så hade det förmodligen blivit billigare för mig om jag bara köper alla spel jag känner för att spela, speciellt om det är rea.

Medlem

Få se nu, tre fullprisspel per år sparar jag igen på det. Plus andra spel och förmåner som inte är MS egna. Några hundra är det värt.

Medlem

För att jag ska vara konstant prenumerant så är gränsen kring 50:-/månad (obs, spelar endast på PC), detta då jag spelar kanske 2-3 spel på tjänsten per år och kanske ett av dem är AAA-fullprisspel. För att jag ska köpa en månad en till två ggr per år när något nytt storspel släpps så ligger nog smärtgränsen på 250:-/månad.

Medlem

Inget. Anledningen är att en betal tjänst kastar ut för många spel på en gång. Och det är inte riktigt min grej. Det slutar med att jag testar flera stycken och sen ser spelen som billigare än vad jag hade gjort om jag bara hade spel jag vill ha. Tänker endå inte vänta på spel så jag nöjer mig med vanliga playstation + och spelar nya spel istället.

123
Skriv svar