Diskutera - Ditt maxpris för Game Pass?
Betalar idag så galet mycket mer i månaden för andra tjänster så upp till 200kr är nog lugnt för egen del. Använder det väldigt flitigt.
Håller med, man får så pass mycket spel. 150kr kan jag tänka mig. 200 är absoluta max taket för mig. Även om du kan spela en hel del spel så blire runt 2400kr om året, du äger inga av spelen, så när de väl försvinner så är de borta och du kan inte spela något utan att fortsätta betala.
200kr skulle jag betala utan att blinka då jag använder det så mycket. 249 också för den delen. Nu återstår den stora frågan. Är FZ och Microsoft i maskopi för att på ett enkelt sätt få reda på vart smärtgränsen går?
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6
Är tjänsten fortfarande lika efterbliven på PC med titlar som krånglar och inte kan laddas ned, mappar som låser sig där spelen installeras med behörighetsmurar etc?
Den första och sista gången jag testade var det katastrof.
Kommer ihåg att det var ett helvete att få bort kvarliggande filer som skapades som tog enorm plats...
Så jag säger nog att jag aldrig kommer betala en spänn, såvida inte de gör någon magisk omvänding.
Knappast då det är Microsoft, som bara förstör sitt OS ännu mer vid varje versionsbyte.
Jag har Game Pass Ultimate, och köper bara spel utanför Game Pass vid något enstaka tillfälle. Så jag skulle definitivt tåla en prishöjning med tanke på värdet jag får ut av det. Netflix premium kostar väl över 170kr i dagsläget, och höjer de GPU till samma summa är det fortfarande prisvärt för mig. Nu tror jag inte de kommer höja så mycket på en enda gång. Tror mer på stegvis höjningar under några år för att inte chocka prenumeranterna.
Snart kommer Xbox-ambassadören och hugger till i något i stil med "500 riksdaler!"
Haha.
Hoppas att du skojar?
Hursomhelst, runt 200kr känns rimligt i nuläget för min del.
Jump in.
För att jag ska vara konstant prenumerant så är gränsen kring 50:-/månad (obs, spelar endast på PC), detta då jag spelar kanske 2-3 spel på tjänsten per år och kanske ett av dem är AAA-fullprisspel. För att jag ska köpa en månad en till två ggr per år när något nytt storspel släpps så ligger nog smärtgränsen på 250:-/månad.
Inget. Anledningen är att en betal tjänst kastar ut för många spel på en gång. Och det är inte riktigt min grej. Det slutar med att jag testar flera stycken och sen ser spelen som billigare än vad jag hade gjort om jag bara hade spel jag vill ha. Tänker endå inte vänta på spel så jag nöjer mig med vanliga playstation + och spelar nya spel istället.