The Callisto Protocol får mixade men mestadels bra betyg, sågas på Steam
Jag blir otroligt förvånad om skräck-delen inte är tillräcklig. Jag tittade på 10-tals olika videos/intervjuer där Glen Schofield pratar djupt om hur mycket dem har fokuserat på skräck, miljö, känsla osv. Om de inte lyckats med att leverera skräck så har dem ju verkligen misslyckats totalt. Får prova själv och se vad jag tycker.
Jag blir otroligt förvånad om skräck-delen inte är tillräcklig. Jag tittade på 10-tals olika videos/intervjuer där Glen Schofield pratar djupt om hur mycket dem har fokuserat på skräck, miljö, känsla osv. Om de inte lyckats med att leverera skräck så har dem ju verkligen misslyckats totalt. Får prova själv och se vad jag tycker.
Samma här, väldigt förvånad att det inte blev högre betyg efter alla dev logs man sett. Trist, men ändå taggad. Väntar in patch så länge.
De är någ me glen schofield. Ja vart nästan aldrig rädd i dead space. Spelat detta i 3-4h o inte blivit rädd en enda gång. Spelet har bra stämning osv men otäckt skulle jag inte säga det är..
Du kanske är härdad ? vi är ju inte 15 längre xd.
Från en av recensionerna på Steam:
"Combat: While at first this seemed like something I was truly going to enjoy, It quickly became boring and a repetitive cycle of "Dodge, Swing, Dodge, Swing, Dodge, Swing". Some enemies even had me on my toes by not only swinging at me once, BUT TWICE! WHOA!! Other enemies would grab you for literally being their only purpose to grab you and create a jump scare only for you to spam Y or X and go on about your business. Some abilities later on in the game try to create more opportunities for combat but don't exactly work as they did in Dead Space or do very little. I played on the hardest mode so I died quite a lot until I realized I just needed to doge and avoid blocking because I would result in taking damage. There's even a point where you are required to hold off enemies until the generator is booted. I just simply stood next to spikes and called it a day.. The Combat is very dry, very repetitive.
Horror: Perhaps it's just me, but the game isn't scary infact the game refuses to give you room to breathe. Do you remember walking a hallway in Dead Space to a girl singing Ring Around the Rosey? Kinda spooky huh? Well here you walk a dark hallway expecting an enemy to attack, and so it happens. And than it happens again, and again. There was never a moment the game decided to let me relax and breathe so that I could potentially be scared. Even the jump scares aren't that great, enemy behind closed door. Wow how'd you come up with that one?"
Det var det jag var rädd för, och det syns i klippen. Det ser tråkigt ut helt enkelt. Ett spel man snappar upp på någon rea i framtiden, och tråkigt för PC-spelare att det är så dåligt optimerat.
Spelar faktiskt mer och mer på konsol. Tycker att spelen generellt är bättre tekniskt. Inga stora problem som man måste lösa innan man kan börja spela.
Inte vänta på uppdateringar och liknande. (Menar då strul som gör att spelet är ospelbart.)
Sen är det klart att det finns vissa fel även på konsol men inte alls i lika hög grad.
Enda minuset är väl att det är något dyrare och något fulare.
Från en av recensionerna på Steam:
"Combat: While at first this seemed like something I was truly going to enjoy, It quickly became boring and a repetitive cycle of "Dodge, Swing, Dodge, Swing, Dodge, Swing". Some enemies even had me on my toes by not only swinging at me once, BUT TWICE! WHOA!! Other enemies would grab you for literally being their only purpose to grab you and create a jump scare only for you to spam Y or X and go on about your business. Some abilities later on in the game try to create more opportunities for combat but don't exactly work as they did in Dead Space or do very little. I played on the hardest mode so I died quite a lot until I realized I just needed to doge and avoid blocking because I would result in taking damage. There's even a point where you are required to hold off enemies until the generator is booted. I just simply stood next to spikes and called it a day.. The Combat is very dry, very repetitive.
Horror: Perhaps it's just me, but the game isn't scary infact the game refuses to give you room to breathe. Do you remember walking a hallway in Dead Space to a girl singing Ring Around the Rosey? Kinda spooky huh? Well here you walk a dark hallway expecting an enemy to attack, and so it happens. And than it happens again, and again. There was never a moment the game decided to let me relax and breathe so that I could potentially be scared. Even the jump scares aren't that great, enemy behind closed door. Wow how'd you come up with that one?"
Det var det jag var rädd för, och det syns i klippen. Det ser tråkigt ut helt enkelt. Ett spel man snappar upp på någon rea i framtiden, och tråkigt för PC-spelare att det är så dåligt optimerat.
Alla har rätt till sin åsikt och jag misstänkte att spelet skulle bli en vattendelare. Men just detta tycker jag personen har fel. Det finns gott om ställen där spelet låter en andas och som inte har fiender eller där du bara hör ljuden och skrapen på andra sidan väggar, förväntar dig att det ska hända något men inget händer. Det är dessa partier som också gör att man håller sig på tårna under större delen av spelet. Sen tappar spelet lite i slutet och detta det blir mer action där.
Tyvärr verkar det ju vara något fel med PC-versionen och det är ju otroligt synd de tappade bollen där.
"Writer and Fighter"
Från en av recensionerna på Steam:
"Combat: While at first this seemed like something I was truly going to enjoy, It quickly became boring and a repetitive cycle of "Dodge, Swing, Dodge, Swing, Dodge, Swing". Some enemies even had me on my toes by not only swinging at me once, BUT TWICE! WHOA!! Other enemies would grab you for literally being their only purpose to grab you and create a jump scare only for you to spam Y or X and go on about your business. Some abilities later on in the game try to create more opportunities for combat but don't exactly work as they did in Dead Space or do very little. I played on the hardest mode so I died quite a lot until I realized I just needed to doge and avoid blocking because I would result in taking damage. There's even a point where you are required to hold off enemies until the generator is booted. I just simply stood next to spikes and called it a day.. The Combat is very dry, very repetitive.
Horror: Perhaps it's just me, but the game isn't scary infact the game refuses to give you room to breathe. Do you remember walking a hallway in Dead Space to a girl singing Ring Around the Rosey? Kinda spooky huh? Well here you walk a dark hallway expecting an enemy to attack, and so it happens. And than it happens again, and again. There was never a moment the game decided to let me relax and breathe so that I could potentially be scared. Even the jump scares aren't that great, enemy behind closed door. Wow how'd you come up with that one?"
Det var det jag var rädd för, och det syns i klippen. Det ser tråkigt ut helt enkelt. Ett spel man snappar upp på någon rea i framtiden, och tråkigt för PC-spelare att det är så dåligt optimerat.
Kolla den nämnda recensionen på Gamespot, incl en 13 minuters video. Känns mycker mera detaljerad beskriven det som är bra och dåligt (sorry FZ, eran recension känns lite väl kort).
https://www.gamespot.com/reviews/the-callisto-protocol-review...
Efter detta är jag tveksamt. Kanske provar ändå när jag har lite tid över, men just nu avvaktar jag.
Första jag tänkte på var att det är troligtvis Shader Compilation Stutter. Vilket det också visade sig vara.
Pinsamt hur utvecklare fortfarande missar att fixa detta när det hänt så många andra nu.
De måste väl helt enkelt aldrig testa spelet ordentligt på en helt återställd dator. Utan enbart testar på datorer man tidigare spelat på, där problemet sedan inte märks av på samma vis.
Xbox versionen verkar för övrigt också ha en hel del bekymmer med prestanda och saknade effekter.
Första jag tänkte på var att det är troligtvis Shader Compilation Stutter. Vilket det också visade sig vara.
https://www.youtube.com/watch?v=Psetdjz01mI
Pinsamt hur utvecklare fortfarande missar att fixa detta när det hänt så många andra nu.
De måste väl helt enkelt aldrig testa spelet ordentligt på en helt återställd dator. Utan enbart testar på datorer man tidigare spelat på, där problemet sedan inte märks av på samma vis.
Xbox versionen verkar för övrigt också ha en hel del bekymmer med prestanda och saknade effekter.
Det är märkligt att shader compilation stutter har poppat upp i så många titlar på senare år. Vad har förändrats i användningen av Unreal Engine 4, är det något som förhindrar förkompilering av shaders?
"I enjoy the sight of humans on their knees"
Du kanske är härdad ? vi är ju inte 15 längre xd.
Näe ja skiter ju ner mig av saker fortfarande. Är en väldigt lätt skrämd person men de är nåt han inte lyckas med o kan inte sätta fingret på exakt va de är.
Det är märkligt att shader compilation stutter har poppat upp i så många titlar på senare år. Vad har förändrats i användningen av Unreal Engine 4, är det något som förhindrar förkompilering av shaders?
Det är klurigt i UE men det går att lösa. Det har dykt upp mer på senare tid pga fler dx12-verrar som standard. Utvecklare och testare märker inte skiten pga det är en förstagångsgrej och dom tenderar att testa på samma dator om och om igen. Men man kan förkompilera och paketera det, men epic är usla på att dokumentera dessa saker så även AAA verkar missa det.
min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.