FZ Play - Marvel's Midnight Suns

Robot
FZ Play - Marvel's Midnight Suns

Marvel möter Xcom när Wakkaah fattar strategiska beslut.

#fz-play, #marvels-midnight-suns, #midnight-suns


Medlem

Måste erkänna att jag har jävligt kul med spelet!

Moderator | Testpilot
Skrivet av bulleboss:

Måste erkänna att jag har jävligt kul med spelet!

Hur känns storyn? Många har sagt att den är totalt skräp, och med tanke på hur mycket tid man spenderar där så är det ju tråkigt om den är kass.

Känns som att de förstört karaktärerna lite när Blade och Captain America ska ha en bokklubb och börja viska om romanser mellan andra personer, som om det skulle vara dem intressant..


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hur känns storyn? Många har sagt att den är totalt skräp, och med tanke på hur mycket tid man spenderar där så är det ju tråkigt om den är kass.

Känns som att de förstört karaktärerna lite när Blade och Captain America ska ha en bokklubb och börja viska om romanser mellan andra personer, som om det skulle vara dem intressant..

Jag bryr mig inte, som en förklaring

MEN, jag upplever det som lite småkul att skapa/bygga relationer med karaktärerna. Kunde inte bry mig mindre om att jag ber blade hjälpa till med förberedelser till ett överraskningskalas för hjälte X. Sims "light" kanske? Inte spelat sims, så kanske fel jämförelse?

Men det är combat och kortupplägget jag gillar mest. Finns mkt att utforska där, och gillar hur jag blir överraskad av "nya" moment mitt i ett uppdrag, tex

Men om man är ett diehard marvel fan så kanske det sticker i ögonen? Men jag bryr mig inte, precis som jag inte kunde bry mig mindre om att det va mörkhyade alver i rings of power (tråkig serie enligt mig, men just den biten berörde mig inte)

Om du förväntar dig ett hårdkokt svinmörkt spel i marvel universe antar jag att man kan bli besviken ?

Medlem
Skrivet av bulleboss:

Jag bryr mig inte, som en förklaring

MEN, jag upplever det som lite småkul att skapa/bygga relationer med karaktärerna. Kunde inte bry mig mindre om att jag ber blade hjälpa till med förberedelser till ett överraskningskalas för hjälte X. Sims "light" kanske? Inte spelat sims, så kanske fel jämförelse?

Men det är combat och kortupplägget jag gillar mest. Finns mkt att utforska där, och gillar hur jag blir överraskad av "nya" moment mitt i ett uppdrag, tex

Men om man är ett diehard marvel fan så kanske det sticker i ögonen? Men jag bryr mig inte, precis som jag inte kunde bry mig mindre om att det va mörkhyade alver i rings of power (tråkig serie enligt mig, men just den biten berörde mig inte)

Om du förväntar dig ett hårdkokt svinmörkt spel i marvel universe antar jag att man kan bli besviken ?

Bara av ren nyfikenhet, eftersom det är spelmekaniken du gillar och inte bryr dig om storyn så hade det lika gärna kunnat vara smurfarna med kort?


signatur

I drank what?

Moderator | Testpilot
Skrivet av bulleboss:

Jag bryr mig inte, som en förklaring

MEN, jag upplever det som lite småkul att skapa/bygga relationer med karaktärerna. Kunde inte bry mig mindre om att jag ber blade hjälpa till med förberedelser till ett överraskningskalas för hjälte X. Sims "light" kanske? Inte spelat sims, så kanske fel jämförelse?

Men det är combat och kortupplägget jag gillar mest. Finns mkt att utforska där, och gillar hur jag blir överraskad av "nya" moment mitt i ett uppdrag, tex

Men om man är ett diehard marvel fan så kanske det sticker i ögonen? Men jag bryr mig inte, precis som jag inte kunde bry mig mindre om att det va mörkhyade alver i rings of power (tråkig serie enligt mig, men just den biten berörde mig inte)

Om du förväntar dig ett hårdkokt svinmörkt spel i marvel universe antar jag att man kan bli besviken ?

Köper det. Men då det är så mycket fokus på just storyn och att man kommer att behöva sitta och lyssna på den så mycket så blir det ett stort minus för mig. Man kan säkert skippa, men det gör ju inte saken bättre då man tappar kontext för allt man gör


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator

Jag tycker spelet levererade ett bra först intryck. Vissa av hjältarna är bra poträtterade, andra mindre bra. Stridsmekaniken är väldigt kul. Egentligen är det kanske inte så fel att Hulken ibland vill sitta i soffan och äta glass till en dålig film? Superhjältar måste ju också ha någon form av privatliv!

Medlem

Det är lätt att glömma, och många har kanske bara sett de olika filmerna och inte läst serietidningarna, att genom åren så har alla de här mutanterna och superhjältarna kommit i olika skepnader, personligheter, och nyanser beroende på vilken författare som har skrivit dem. I vissa utföranden är de mer seriösa, i andra mindre så. Har dock full förståelse för de som tycker att karaktärerna är "fel", om de är vana med något annat, för det är alltid jobbigt när verkligheten inte når upp till sina förväntningar.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hur känns storyn? Många har sagt att den är totalt skräp, och med tanke på hur mycket tid man spenderar där så är det ju tråkigt om den är kass.

Känns som att de förstört karaktärerna lite när Blade och Captain America ska ha en bokklubb och börja viska om romanser mellan andra personer, som om det skulle vara dem intressant..

Jag läste också alla dessa som klagade på dialoger osv. Men jag känner inte att detta har varit ett problem för min del, visst. En hel del dialog är rätt cheesy men med tanke på alla serietidningar man läst genom åren så har man läst värre förr!

Själva storyn tycker jag varit OK så långt som jag kommit. Skurken är en gammal och passar in bra i storyn, många hjältar som inte fått jättemycket screentime förr vilket är trevligt.

För dom som har Steam deck så funkar spelet väldigt bra på den också(små buggar med sparningar bara, dom synkas inte... Går att fixa men man måste göra det själv)

Medlem
Skrivet av Mirage:

Bara av ren nyfikenhet, eftersom det är spelmekaniken du gillar och inte bryr dig om storyn så hade det lika gärna kunnat vara smurfarna med kort?

Ja.

Moderator | Testpilot
Skrivet av piddau:

Jag läste också alla dessa som klagade på dialoger osv. Men jag känner inte att detta har varit ett problem för min del, visst. En hel del dialog är rätt cheesy men med tanke på alla serietidningar man läst genom åren så har man läst värre förr!

Själva storyn tycker jag varit OK så långt som jag kommit. Skurken är en gammal och passar in bra i storyn, många hjältar som inte fått jättemycket screentime förr vilket är trevligt.

Det låter bra! Blev som sagt väldigt skraj när jag hörde detta. Då får jag tänka om och ge spelet en chans


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar