Hur skiljer sig Legospelen till 3DS kontra konsol versioner?

Medlem
Hur skiljer sig Legospelen till 3DS kontra konsol versioner?

Jag fick ett infall igår när jag surfade Tradera och blev plötsligt nyfiken på Legospelen som finns i en uppsjö till Nintendo 3DS. Samma spel finns ju till konsol i många fall och söker jag på recensioner är det alltid just konsol versionerna som recenserats (och prisats) men hittar inte så mycket info om hur versionerna till DS och 3DS står sig.

Lite snabb sökning gav svaret att om det finns både DS och 3DS-version bör man spela på 3DS-versionen eftersom grafiken och ljudet är märkbart bättre.

Däremot har jag bara hittat en forumtråd (reddit) där några få kommentarer om skillnaderna mellan bärbar kontra konsol version säger att spelen skiljer sig en del där bärbara versionerna ibland är "tolkningar" av konsol versionerna men ibland kan vara prequels istället eller helt annan story line?

Ni som spelat eller testat båda versionerna av Legospelen, vad säger ni? Är det värt att testa till Nintendo 3DS eller är de spelen att jämföra som 5/10 om konsolversionerna istället är 7 till 8/10 i poängskalor?

Fotnot: Jag är mest intresserad av Star Wars-spelen.

Medlem

Jag tycker att det har varit väldigt ojämnt. Vissa är spot on, vissa skiljer sig mer, vissa är avskalade men gör sig ändå bättre i bärbart format.
Star wars vågar jag inte säga något om men t.ex. lego city (sjukt bra spel, rekomenderar alla, speciellt filmnördar) skiljer sig en del åt, men riktigt bra på 3ds. (Och switch).
Harry potter upplevde jag som lite avskalad på ett dåligt sett, men kan inte sätta fingret på vad..

Medlem
Skrivet av Rejzer:

Jag tycker att det har varit väldigt ojämnt. Vissa är spot on, vissa skiljer sig mer, vissa är avskalade men gör sig ändå bättre i bärbart format.
Star wars vågar jag inte säga något om men t.ex. lego city (sjukt bra spel, rekomenderar alla, speciellt filmnördar) skiljer sig en del åt, men riktigt bra på 3ds. (Och switch).
Harry potter upplevde jag som lite avskalad på ett dåligt sett, men kan inte sätta fingret på vad..

Okej, bra input! Då kanske jag får kika in Lego City med. Tack

Medlem
Skrivet av Faustian:

Okej, bra input! Då kanske jag får kika in Lego City med. Tack

Väldigt mycket humor i det, sanslöst mycket film-referenser.
T.ex.

Skribent
Skrivet av Faustian:

Okej, bra input! Då kanske jag får kika in Lego City med. Tack

Kan också nämnas att 3DS-versionen är en prequel till spelet som finns på andra konsoler.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Kan också nämnas att 3DS-versionen är en prequel till spelet som finns på andra konsoler.

Ah, där ser man!

1
Skriv svar