Hur mÄnga spel lirar ni samtidigt?

Medlem

Just nu Àr det bara 1, KSP. MÄste nog avinstallera det snart dÄ det stjÀl för mycket tid. Oftast hÄller jag nog 2-3 spel igÄng samtidigt men det brukar bara vara ett Àventyr/rollspel annars tappar jag intresset helt.

Medlem

Jag spelar oftast ett spel Ät gÄngen. Det kan bli vad som helst, mestadels singleplayer, som jag spelar igenom (om det har ett slut) eller tills jag blir mÀtt pÄ spelet, och dÄ Àr det fullt fokus pÄ enbart det spelet.

Men om det Ă€r ett spel som tar uppĂ„t 100 timmar eller mer sĂ„ kan det hĂ€nda att jag Ă€ven spelar nĂ„got annat emellanĂ„t. Just nu har jag en sĂ„dan kombo pĂ„ gĂ„ng — det Ă€r Elden Ring sedan en tid tillbaka som jag pausade för att spela igenom The Callisto Protocol och efter det sĂ„ fortsĂ€tter resan i Elden Ring.

Medlem

Numera spelar jag ungefÀr 0,5 spel Ät gÄngen. Dvs Àr jag glad om jag lyckas hÄlla Ängan uppe tillrÀckligt för att spela nÄgot endaste spel. IstÀllet hÀnger jag mest pÄ FZ, för att kÀnna mig som en gamer, trots att jag knappt spelar nÄgot. (Köpte dock Divinity: Original Sin pÄ Steam-rean igÄr. Sedan insÄg jag att speldatorn stÄr urkopplad i garderoben. Kanske installerar pÄ jobbdatorn istÀllet, om jag orkar.)

Förr brukade det vara tvÄ spel Ät gÄngen. Ett singleplayer för att njuta, ett multiplayer för att umgÄs med polarna.

NĂ€r jag vĂ€xte upp lyssnade jag mycket pĂ„ BlĂŒmchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som mĂ€nniska.

Medlem

1 nytt storyspel jag inte kört tidigare + att jag kör gamla favoriter dÀr emellan.
Men försöker hÄlla mig till 1 spel Ät gÄngen. Börjar jag att Äterspela RE4, The Evil Within eller Bloodborne sÄ fÄr jag svÄrt att hoppa tillbaka till nya ospelade spel. Vill egentligen bara spela mina favoriter men tvingar mig att spela okörda spel och försöka klara dom.
MÄlet: Klara backloggen och spela alla vÀrldens 100 bÀsta spel förutom multiplayerspel som jag inte har tid med

Medlem

Det Àr ju som att frÄga ett barn i en godisbutik
- hur mÄnga sorter vill du ha
Undrar hur mĂ„nga som svarar 1-3 sorter 😁

Jag lirar vĂ€l runt 7-8 spel (tror jag)😁
SkÄl pÄ er..
Gottar mig med irish coffee

Medlem

Ett Ät gÄngen, annars blir det som att lÀsa tvÄ böcker eller se tvÄ filmer samtidigt.

phi
Medlem

Ett singleplayer tills jag har klarat av det och ett multiplayer tills jag blir less pÄ det.

Medlem

2-3 spel max och definitivt inte spel som liknar varandra sÄ jag blandar ihop kontrollerna, skulle aldrig spela te.x Elden Ring och Horizon eller AssCreed samtidigt.

Just nu; ska pÄbörja Horizon Zero Dawn, spelar Àven Vampire Survivors och lite Dwarf Fortress

Medlem

Har alltid kört ett, sÄ mÄnga andra skriver sÄ vill jag inte byta nÀr jag vÀl kommit in i ett.

It's not a lake, it's an ocean

Jag brukar vara all over the place och hoppa runt som en galning, men nu koncentrerar jag mig pÄ tvÄ spel i taget. Max tre. 1-2 backloggspel och ett nyare spel, brukar det vara.

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Brukar spela 4-6 spel samtidigt, dÀremot inte sagt att jag spelar fÀrdigt ens hÀlften. En typisk afton ser ut som följande:
*1-3 matcher Halo Infinite för att göra framsteg pÄ mina Battle Pass (kan bytas ut mot Warzone 2.0 el. BF2042 nÀr jag Àr maxlevlad)
*Ett kapitel i ett spel som A Plague Tale, The Evil Within eller nÄgot annat spel med tydliga brytpunkter, alt. t.ex. en cykel i Outer Wilds.

Sedan antingen:
*En quest i ett stort actionfokuserat open world-/RPG-spel, för tillfÀllet Borderlands 3 med all DLC (AC: Valhalla, RDR2, TW3 med next-gen-uppdateringen som slÀpps snart, Persona 5 Royal, State of Decay 2 m.fl. vilar i att-spela-listan) eller:
*Ett mer avslappnat RPG som för tillfÀllet Wasteland 2 (PoE 1+2, Divinity: OS 1 + 2 vÀntar i backloggen)
*En liten stund i ett mer stÀndigt pÄgÄende onlinespel: för tillfÀllet FO76 (Grounded, Sea of Thieves, No Man's Sky vÀntar i backloggen).

Föga förvÄnande spelar jag sÀllan klart de spel jag ger mig in pÄ !

Medlem

Runt tre. Mina go to spel Àr SC2 samt Apex, sedan brukar jag lÀgga till nÄgot med en single player kampanj.

12
Skriv svar