Hur mÄnga spel lirar ni samtidigt?

Medlem
Hur mÄnga spel lirar ni samtidigt?

SjÀlv spelar jag just nu Àr :Vampire Survivors, Cod Mw2, pillars of eternity och Warhammer total war 3

Nyfiken om ni spelar och blandar hela tiden eller hĂ„ller ni er liksom bara till ett i taget? Nyfiken😇😏🧐

AllÀtare

Medlem

Det Àr intressant hur man blandar genrer. Personligen uppskattar jag bÄde fps och rollspel och just nu lirar jag Mw2, Valorant samt Skyrim. Det kÀnns som att jag stÀndigt Äterkommer till Skyrim. Snart kommer dock den grafiska uppdateringen till Witcher 3 som sÀkert kommer putta ned Skyrim frÄn dess piedestal. ApropÄ fps sÄ kan jag garantera att det kommer dröja lÀnge innan jag lÀgger MW2 och det nya Warzone pÄ hyllan Jag hÄller alltsÄ alltid igÄng med bÄde ett fps och ett rollspel samtidigt, men de ersÀtter sÀllan varann.

Herr Puffing Puff Puffius

Medlem

Jag Ă€r direkt usel pĂ„ att hĂ„lla mig till ett spel. Och att klara av det spel jag pĂ„börjar. Älskar att hoppa mellan titlar baserat pĂ„ humör och de fĂ„ spel jag tar mig tiden att verkligen spela igenom och, vĂ€ldigt sĂ€llan, plocka platinum i Ă€r lĂ€ttrĂ€knande men ocksĂ„ fantastiska upplevelser.

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Deathloop, rocket league, smite, guardians of the galaxy, elden ring, warzone, overwatch, dying light 2, pillars of eternity 2, pathfinder, vermintide 2, gtaonline, monster hunter world, bioshock. SÀkert fler, startar vÀl alla nÄn gÄng i mÄnaden

Medlem

Spelar oftast bara ett single player spel Ät gÄngen. För jag kommer in i den vÀrlden och vill köra klart den innan jag börjar med nÀsta.
Multiplayer spel dÀremot kan jag spela nÄgra olika Ät gÄngen, dock sÄ lÀgger jag inte mycket tid pÄ multiplayer lÀngre.

Medlem

Under en dag? 3-4 stycken. Idag t.ex. sÄ administrerade jag auktioner i StarTrek Online (brukar ocksÄ göra det i LOTRO, men spelar inte aktivt), testade en sak i GreyHack och har i övrigt spelat Cyberpunk 2077 nÀstan hela dagen.

Vilka spelen Àr varierar, men jag har alltid ett open world spel jag tokspelar.

Medlem

Jag försöker alltid hÄlla mig till ett storydrivet spel Ät gÄngen. Just nu hÄller jag pÄ med Infamous Second Son men sen har jag lite andra spel som jag kan syssla med pÄ sidan om, just nu Àr dessa Disney Dreamlight Valley, Dead by Daylight, NHL 23, Civilization V, Warzone, Pokemon Violet och kommer eventuellt börja köra Gotham Knights med en vÀn snart.

Mitt stora problem nu Àr att Crisis Core remaken kommer om bara nÄgra dagar och jag kommer inte hinna fÀrdigt med Second Son innan dess sÄ fÄr se hur det blir. Lutar Ät att det blir till att lÀgga Second Son pÄ is medans jag kör Crisis Core.

Medlem

Spelar ett Ät gÄngen bara

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Jag försöker alltid hÄlla mig till ett storydrivet spel Ät gÄngen. Just nu hÄller jag pÄ med Infamous Second Son men sen har jag lite andra spel som jag kan syssla med pÄ sidan om, just nu Àr dessa Disney Dreamlight Valley, Dead by Daylight, NHL 23, Civilization V, Warzone, Pokemon Violet och kommer eventuellt börja köra Gotham Knights med en vÀn snart.

Mitt stora problem nu Àr att Crisis Core remaken kommer om bara nÄgra dagar och jag kommer inte hinna fÀrdigt med Second Son innan dess sÄ fÄr se hur det blir. Lutar Ät att det blir till att lÀgga Second Son pÄ is medans jag kör Crisis Core.

Vad tycker du om Infamous: Second son? Jag tyckte att det var kul och mÀktigt men att det drogs ner rÀtt kraftigt av att det var svÄrt att se fiender tack vare att det var för mörkt och otydligt.

Ännu en dag i paradiset.

FM-guru
F.d. Sisyr

Alldeles för mÄnga.

Medlem

MÄnga. Oftast ett spel per genre men ibland flera om spelen Àr tillrÀckligt olika.
Just nu spelar tex jag och sambon Vampyr och Ni No Kuni "samtidigt", beroende pÄ humör. BÄda Àr rollspel men ett Àr glatt, ljust och japanskt medan det andra Àr tungt, dystert och med vÀsterlÀndsk (engelsk) feeling.
SjÀlv spelar jag Witcher 3-expansionerna samtidigt som Pillars of Eternity-expansionerna. Rollspel ocksÄ, men Àven om bÄda Àr fantasy och medeltid Àr de mycket olika imo.

Medlem

hÄller nÄgra spel igÄng samtidigt

Dator / Konsol kör jag oftast 1 storydrivet spel och sen varvas det sÄ klart med evighetsspel typ Snowrunner eller Farmsim.

Sen kör jag Steam Deck sÄnt som passar handheld, oftast spel som Hades, Rogue legacy och emulatorer. Men Àven ibland vanliga spel som jag annars spelar pÄ dator men nÀr jag inte Àr hemma. Grafiktunga spel sÄ fÄr steam decken ofta kÀmpa med lÄg batteritid som resultat.

Sen spelar jag VR-spel, dÀr Àr det rÀtt barskrapat med storydrivna sp spel sÄ dÀr Àr det ofta blandas det friskt, rogue lite, "survival" VR-moddar osv.

Inte rÀknat med multiplayer, kör typ enbart VR-spel i multiplayer, det kör man nÀr man har tid och folk pÄ discord har tid samtidigt

Medlem

Hoppas mellan en 5-6 spel, men lirar oftast ett och samma i ett par dagar Ät gÄngen. Byter sÀllan mellan olika spel samma kvÀll.

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Kör ett Ät gÄngen. Blir för svÄrt att hÄlla koll pÄ kontrollerna, köpte dlc till Ghost of Tsushima ett halvÄr efter att jag klarat spelet men upptÀckte att jag var helt kass pÄ kontrollerna o gav upp.

Medlem

Jag har ett gÀng spel som jag spelar, men dessa Àr ju olika typer. Sportspel likt fifa och manager Àven ett par simulatorer. Det jag spelar mest Àr dock Hell let loose, dock Àr detta ett spel som Àr svÄrt att spel om man endast har 10-30 min sÄ i de lÀgena tenderar det att bli football manager eller fifa. Sen finna Àven vissa andra titlar som rpg's, slashers och dylika titlar. Jag sitter pÄ en rÀtt stor backlogg sÄ det finns tid att fylla ( tex sÄ har jag precis börjat med ghost of **** och death stranding). Letar ju dock konstant efter spel som intresserar mig, har dock mÀrkt att det blir svÄrare med Äldern att verkligen fastna för ett spel.

Medlem

Försökte köra RDR2 parallellt med Ghost Of Tsushima men det var omöjligt dÄ man hopade pÄ hÀsten med olika knappar och resten av kontrollerna var olika, blev galet svÄrt att vÀxla mellan dessa.

Spider-Man spelen Àr ocksÄ luriga att hopp in inuti i dÄ det Àr mycket speciella knapp kombos nÀr man fightas.

Medlem

I huvudsak sÄ Àr jag insnöad i ett spel Ät gÄngen, antingen tills jag klarar det eller blir uttrÄkad.

Eller ja, tvÄ har det vÀl varit dom senaste Ären dÄ det blir nÄgra rundor av battle royale-spelet Tetris 99 ganska sÄ ofta sedan jag köpte en Nintendo Switch för 3 Är sedan.

Medlem

10+ ish beroende pÄ vad jag kÀnner för.

Medlem
Skrivet av Crank:

Försökte köra RDR2 parallellt med Ghost Of Tsushima men det var omöjligt dÄ man hopade pÄ hÀsten med olika knappar och resten av kontrollerna var olika, blev galet svÄrt att vÀxla mellan dessa.

Spider-Man spelen Àr ocksÄ luriga att hopp in inuti i dÄ det Àr mycket speciella knapp kombos nÀr man fightas.

Ruskigt svÄrt det du nÀmner med skillnader i olika spel. Vilket av hÀstspelen valde du att lÀgga Ät sidan?

Medlem

Just nu alldeles för mÄnga samtidigt som jag hoppar emellan. Förr i tiden spelade jag 1 spel Àr gÄngen. Men största anledningen till det Àr nog att det vÀldigt sÀllan nu för tiden slÀpps spel som hÄller en kvar sÄ lÀnge. SÄ nu sitter man mest och hoppar mellan gamla godingar.

Hoppar mellan Fallout 4, Skyrim, Battlefield 1, Battlefield V, Fortnite, Halo Infinite, Sniper Elite 5, Cities Skylines och pÄ senare tid Àven Battlefield 2042, det har blivit bÀttre men ser det fortfarande inte som ett riktigt Battlefield spel.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Vad tycker du om Infamous: Second son? Jag tyckte att det var kul och mÀktigt men att det drogs ner rÀtt kraftigt av att det var svÄrt att se fiender tack vare att det var för mörkt och otydligt.

Det Àr helt klart kul och för det mesta ganska vÀlgjort och bra röstskÄdespelare men jag hÄller helt klart med om att det Àr svÄrt att se fiender vilket Àr grymt irriterande.

Medlem

Brukar vara sÄhÀr.
1 Competitive spel: League of Legends

1 AAA spel. Just nu inget, Senast gow ragnarök.

1 Co-op spel med vÀnner. Just nu Valheim.

SÄ runt 3 ungefÀr? just nu endast tvÄ

đŸ–„ i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎼 PS5 | LG 55" CX

Skribent

Generellt hÄller jag mig nog till tvÄ, fast dÄ rÀknar jag inte med mobilspel (Vampire Survivors, just nu). Brukar ha ett "nötarspel" (Darktide i dagslÀget) och sen nÄgot kampanjdrivet singleplayer-spel.

Medlem

Max tvÄ, blir sÄ hattigt annars och risk att jag inte spelar klart ett av spelen t.ex. Eller sÄ blir det lÄngt uppehÄll frÄn ena spelet att jag tappar flowet.

Medlem

För Single player/Story-spel brukar jag försöka hÄlla mig till ett, max tvÄ Ät gÄngen, annars blir det för stökigt och för lÄng tid mellan sessionerna och dÄ kommer man inte riktigt in i det. Vid sidan om brukar dÀr vara ett par multiplayerspel som man spelar nÀr polarna Àr online.

För tillfÀllet Àr det:

Single player - God of War Ragnarok (klarade nyss Àven VTM Bloodlines som jag spelade lite parallellt pÄ Steam Deck). SÄ fort man Àr klar med det stÄr antingen Calisto Protocol eller High on life nÀst pÄ tur.

Multiplayer - Darktide och Hunt Showdown.
Hade gÀrna kÀnt och klÀmt pÄ Warzone 2 lite mer ocksÄ dÄ jag gillar att det kÀnns lÄngsammare Àn förra, men tyvÀrr har man inte fler timmar pÄ dygnet att röra sig med.

Medlem

Intressant topic!
Med tiden har jag insett att jag alltid haft ett competitive spel och ett mer chill spel som jag varvar mellan under kvÀllarna.
Chill spelet har alltid varit WoW och som ett mer competitive spel sÄ har det varit CS, PUBG, Apex, SC2, Dota2.

Men nu Àr det WoW för hela slanten, bÄde WoTLK classic och Dragonflight.
NÄtt CS game hÀr och dÀr

Medlem

singleplayer med stort fokus pÄ berÀttelse, endast ett.
Sen spelas vÀl alltid Football Manager i bakgrunden samt dÄ o dÄ nÄgot multiplayer, Overwatch för tillfÀllet.

Medlem

Oftast 1-3 men hinner i de flesta fall bara fokusera 100% pÄ ett.

Ryzen 7 5800x | rtx 3070 | samsung 980 pro | Nintendo switch |

Medlem

GÄr i perioder. Senaste veckorna har det nÀstan bara blivit Ragnarök. Nu hoppar jag lite mellan det, Immortals, och börjat pÄ Elden Ring. Ska fortsÀtta pÄ Dishonored 2.

Medlem

1-2 spel. Annars börjar jag blanda ihop kontrollerna och var knapparna har för funktion i spelen. Brukar och glömma var jag Àr i varje spel

12
Skriv svar