Bra trådlösa gaming-headsetet max 2000.-

Medlem
Bra trådlösa gaming-headsetet max 2000.-

Hej,

Jag vet, mycket en smaksak. Har Googlat och Youtube:at, men tycker det är svårt då man inte vet vilka som är sponsrade.

Kör sedan några år med mina trådbundna DJ-lurar kopplade till SB G6 med extern mikrofon - oslagbart! Men jag är beredd att gå ner i ljudkvalitet och få trådlösa friheten, samt (som jag tror) bättre surround-ljud. Har Logitech- & Corsair-grejer, så ännu en programvara "svider" ju lite..

Dom som det snackas om, som alla har för- och nackdelar, är:

  • Logitech G PRO X lightspeed, 1200.-

  • Corsair Virtuoso RGB wireless, 1700.-

  • HyperX Cloud Alpha wireless, 2000.-

  • SteelSeries Arctis Nova 7, 1800.-

Någon som varit i min sits och "slagit till" och vet bättre nu?

//Håkish

Medlem

Provade runt för en två år sen. Blev aldrig nöjd (vad jag älskar 30 dagars öppet köp). Kör med mina sony lurar (xm5 för tillfället) och separat mic. I värsta fall om jag MÅSTE ha, så går det att köra samtal på dem också, men BT + bra ljud i två riktningar funkar uselt pga bandbredd.

Medlem
Skrivet av deezel:

Provade runt för en två år sen. Blev aldrig nöjd (vad jag älskar 30 dagars öppet köp). Kör med mina sony lurar (xm5 för tillfället) och separat mic. I värsta fall om jag MÅSTE ha, så går det att köra samtal på dem också, men BT + bra ljud i två riktningar funkar uselt pga bandbredd.

Jag har också Sony, men xm3. Men jag har aldrig lyckats para ihop dom med datorn. Det vore ju drömmen att INTE behöva köpa ett till par lurar. Då ska jag kanske jobba vidare med att få ihop dom med datorn?

//Håkan

Medlem
Skrivet av DaddyCoolSwe:

Jag har också Sony, men xm3. Men jag har aldrig lyckats para ihop dom med datorn. Det vore ju drömmen att INTE behöva köpa ett till par lurar. Då ska jag kanske jobba vidare med att få ihop dom med datorn?

//Håkan

Borde inte vara något problem, kanske BT drivis som bökar? Jag sitter med mina gamla xm3 just nu och de funkar de också. Brukar köra dem medans de andra laddas, fast just nu kör jag tills batteriet är slut.

Kan tillägga att jag hade problem med xm3 i min gamla burk (z97 + dongle).

Medlem
Skrivet av deezel:

Borde inte vara något problem, kanske BT drivis som bökar? Jag sitter med mina gamla xm3 just nu och de funkar de också. Brukar köra dem medans de andra laddas, fast just nu kör jag tills batteriet är slut.

Kan tillägga att jag hade problem med xm3 i min gamla burk (z97 + dongle).

Jag har lyckats para ihop dom med datorn.. efter mycket om och men (nån "generic" LE-nånting dyker upp först) sen hackar och laggar det till absurdum.

Jag har ett x390 med inbyggt BT.

Jag ger nog upp. Köper Corsair virtuoso rgb wireless XT och försätter mig i personlig konkurs.

Medlem
Skrivet av DaddyCoolSwe:

Jag har lyckats para ihop dom med datorn.. efter mycket om och men (nån "generic" LE-nånting dyker upp först) sen hackar och laggar det till absurdum.

Jag har ett x390 med inbyggt BT.

Jag ger nog upp. Köper Corsair virtuoso rgb wireless XT och försätter mig i personlig konkurs.

Kan låta fullkomligt skräp om de inte är inställda på stereo, så här för mig:

Dvs, om ljudet ut går via denna istället:

Edit: gick inte att infoga en bild till i edit-läge >_>

De headsetalternativ som du listar är alla bra val för ett spelheadset till ett till och med överkomligt pris på 2 000 danska kronor. Logitech G PRO Lightspeed är ett fantastiskt alternativ om du letar efter ett högkvalitativt headset med bra ljud och byggkvalitet. Corsairs Virtuoso RGB Wireless från Corsair är ett bra val för spelheadset som ger utmärkt ljudkvalitet och en bekväm passform. HyperX Cloud Alpha Wireless är ett utmärkt val för dig som söker ett väl avvägt headset med utmärkt ljudkvalitet och bekväm passform. SteelSeries Arctis 7 är ett annat pålitligt headset, med en fantastisk design och en bekväm passform. I slutändan beror det bästa headsetet för just dina behov på dina egna specifika krav och val. Det kan vara bra att prova några modeller lokalt eller att förstå andra recensioner från flera källor för att hjälpa dig att göra ditt val.

1
Skriv svar