Nu kring Jul/Nyår är många ensamma.

Nu kring Jul/Nyår är många ensamma.

Som rubriken lyder, Därav så kommer jag spela spel & ha det gött då jag är ensam, Och tänkte då på andra som är ensamma och så, Så kanske man kan spela tillsammans & Ha det roligt Inttesserad? Bara skriva en kommentar nedanför alla är varmt välkomna ❤

Ska spela på pc,

Skribent

Kul och bra initiativ, alla har inte en familj eller möjligheten att fira tillsammans med sin. Då är det lätt att känna sig ensam och bortglömd.

Jag vet att en flipper-förening här i Umeå kommer hålla öppet på julafton och bjuda på mat för alla som just inte har någon att fira jul med.


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd

Julen är ett helvete för många.

Medlem

Ensam sedan länge och ska vara hemma.

Brukade fira med syrrorna, men det blev tjafs om arvet efter morsan (syrrorna fick 19000 var förra året och jag tog ingenting, och när vi stängde kontot i år (någon skattegrej) så skulle jag ta resterande 8000, men de började gnälla om att de skulle ha mer). Tips till andra - gör inte så, dela lika och ge istället pengar till systrar/bröder när du har pengarna i handen.

Det blir i alla fall lite alkohol (dricker 1-2 gånger per år), Griswolds, Die Hard och en massa serier/filmer. Har köpt julskinka och köttbullar, kalkon, Apotekarens Julmust, Pepparkakor och annat som jag ska mumsa i mig.

Dygnsrytmen är åt skogen, jag sover och är vaken i perioder på dygnet (har asperger och vaknar skitlätt under natten), så chansen att kunna åka och träffa någon på någon social tillställning för ensamma är låg ändå, men det är ett bra initiativ att hitta någon temporär surrogatfamilj.

Hade planerat att träffa 2 vänner, men en bor 10 mil bort och en annan bor ännu längre bort. Är van med ensamhet men känner mig lite social då och då.

Så, tja, det blir spel, Netflix, video på brinnande vedugn i loop och avkoppling hela helgen.

Avstängd
Skrivet av Ichinin:

Ensam sedan länge och ska vara hemma.

Brukade fira med syrrorna, men det blev tjafs om arvet efter morsan (syrrorna fick 19000 var förra året och jag tog ingenting, och när vi stängde kontot i år (någon skattegrej) så skulle jag ta resterande 8000, men de började gnälla om att de skulle ha mer). Tips till andra - gör inte så, dela lika och ge istället pengar till systrar/bröder när du har pengarna i handen.

Det blir i alla fall lite alkohol (dricker 1-2 gånger per år), Griswolds, Die Hard och en massa serier/filmer. Har köpt julskinka och köttbullar, kalkon, Apotekarens Julmust, Pepparkakor och annat som jag ska mumsa i mig.

Dygnsrytmen är åt skogen, jag sover och är vaken i perioder på dygnet (har asperger och vaknar skitlätt under natten), så chansen att kunna åka och träffa någon på någon social tillställning för ensamma är låg ändå, men det är ett bra initiativ att hitta någon temporär surrogatfamilj.

Hade planerat att träffa 2 vänner, men en bor 10 mil bort och en annan bor ännu längre bort. Är van med ensamhet men känner mig lite social då och då.

Så, tja, det blir spel, Netflix, video på brinnande vedugn i loop och avkoppling hela helgen.

Vad jobbar du med? Inga arbetskamrater?

Medlem
Skrivet av Jurti:

Vad jobbar du med? Inga arbetskamrater?

Professionell Cyberpunk 2077 spelare.

Mer seriöst, sitter hemma och kodar ett antal säkerhetsprodukter för egna pengar, inte helt gratis kan jag säga. Älskar friheten att äntligen kunna göra vad jag vill utan att någon inkompetent slips säger åt mig vad jag ska göra för att DERAS karriär ska gå framåt, men det är jävligt ensamt och jag har funderat på att ta ett jobb.

Medlem

Väldigt fint initiativ! Ni är alla underbara.

Redaktör
Ponny

Älskar detta initiativ! ❤️ Låter som ett väldigt kul och avslappnat sätt att fira jul. Är utomsocknes men hade gärna tittat in annars.


signatur

En Bamseponny av folket

God jul till er alla .blir ensamt i år på grund av sjukdom .tänker extra mycket på alla ensamma i år från mitt hjärta till er alla önskar jag er en riktigt god jul och extra mycket kärlek


signatur

New life, New hope

Medlem

Ensamhet kan vara så skoningslöst hemsk ibland. Man kan känna sig så liten och obetydlig. Som en liten skrutt som ingen vill ha med att göra.

Det är dock fel, där finns alltid andra människor som uppskattar en för den man är. Alldeles oavsett hur man är, inom rimlighetens gränser. Att finna dessa kan dock kännas som att leta efter en nål i en höstack. Bättre blir det inte av det dåliga självförtroendet som kan komma av ensamheten. En ond spiral som är svår att bryta.

En insikt man kan ha med sig är att alla lider inombords. På olika sätt och i olika grad. Men alla bär på en smärta och ett lidande. Man är aldrig ensam om detta.

Vet egentligen inte vad jag vill ha sagt, men jag önskar er alla gott och hoppas att ni finner en plats i gemenskapen. Tillsammans kan vi stötta varandra och bidra till att få varandra att må bättre. Åtminstone litegrann, och lite är bättre än inget.

God Jul på er ❤️


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

ensam hela veckan utom julafton (mkt sällsynt), men har begränsat med coopspel tyvärr. om ni nämner vad ni ska lira kanske jag hakar på nån dag!


signatur

//monster

Medlem

Mycket bra initiativ. Har mitt på det torra men uppmanar andra som känner sig ensamma att hänga med vårt underbara community ☺️

Medlem

Och själv är jag besvärad över att inte få fira julen hemma ensam, något jag vill men blir ett sånt jävla gnäll från släkten...

Hoppas ni som känner er ensamma finner något lugn och rogivande i tillvaron ändå. Tycker ni ska samlas i någon discord eller liknande, chatta eller prata med varandra och ha igång den under kvällen medans ni lirar spel, ser film eller vad ni tar er för
Som lite digitalt sällskap!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jävligt fint initiativ ❤️❤️


signatur

Allätare

Inaktiv

Bor man i Göteborg så är Pustervik öppet för alla. Unga som gamla. Hemlösa som flyktingar.

Det bjuds på mat, dryck och sällskap. Jag ska vara volontär där i år och det verkar vara så att det är väldigt blandat med folk som kommer dit.

Titta in här på FZ, det finns alltid vänliga människor. Ha en riktig fin jul, må väl och ta hand om er alla.

Kram!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Du blir för första ggn i mitt liv julfirande där jag själv bor (kontra att åka till någon förälder) men tyvärr kommer jag inte få möjlighet att spela något (utom möjligen något mobilt på toaletten) mem önskar er alla och ni ofrivilligt ensamma särskilt en God Jul och hoppas att ni finner någon att spela med🌲

Medlem

Vilka spel kan vara av intresse?
Loggar gärna in & kör om vi hittar nåt

Rainbow Six
Knockout City
COD:Warzone
Rocket League
Secret Neighbor
Among Us
Gran Turismo / Forza
The Division 2


signatur

Jag gör ofta ingenting, tills jag gör allt i sista sekund.

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Professionell Cyberpunk 2077 spelare.

Mer seriöst, sitter hemma och kodar ett antal säkerhetsprodukter för egna pengar, inte helt gratis kan jag säga. Älskar friheten att äntligen kunna göra vad jag vill utan att någon inkompetent slips säger åt mig vad jag ska göra för att DERAS karriär ska gå framåt, men det är jävligt ensamt och jag har funderat på att ta ett jobb.

Mitt tips är att ta ett jobb, kanske även deltid, på ett annat företag och fortsätta med ditt resterande tid. Då får du en bra blandning av de båda världarna.

Gällande tråden så ställer jag gärna på lite spel. Jag är iväg under dagen men tillgänglig på kvällen för spel. Har nog det mesta och spelar på PC/Xbox.

Medlem

Jag ska spendera julafton med att läsa, kanske kolla på en film, och förhoppningsvis spela en del. Jag är van att spendera julafton ensam, och tycker det är mysigt och avslappnande. Vill någon ha lite sällskap kan vi dra igång något coop-spel på Xbox. Pinga mig på forumet om ni har några förslag och önskemål.

Skrivet av Skandera:

Vilka spel kan vara av intresse?
Loggar gärna in & kör om vi hittar nåt

Rainbow Six
Knockout City
COD:Warzone
Rocket League
Secret Neighbor
Among Us
Gran Turismo / Forza

Har Rainbow six siege, Forza horizon 5

Inaktiv

Gräset är alltid grönare på andra sidan, en annan känner att julen är ett nödvändigt ont för att man ska framstå någorlunda normal.

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

Här är Discord länk till Geek's Discord där alla är välkomna att tjöta med folk under högtiderna. Brukar alltid vara folk som skriver i random! Vi har även röstkanaler som man kan sitta i om man vill! https://discord.gg/uB5PfH5


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem

jag har vart ensam många jular och liknande dagar. skit samma dag som dag liksom. sup nu inte ner er eller något bara . ta det som vilken jäfla dag som helst bara. och lira ett mmo rekomenderar jag. typ wow. tjöta lite.

Skägg.
10 Chambers

Det är trådar som denna som gör att FZ alltid kommer att vara en fantastisk plats.


signatur
Medlem
Skrivet av Zero303:

jag har vart ensam många jular och liknande dagar. skit samma dag som dag liksom. sup nu inte ner er eller något bara . ta det som vilken jäfla dag som helst bara. och lira ett mmo rekomenderar jag. typ wow. tjöta lite.

Jag dricker en gång per år och det är imorgon... eller rättare sagt idag. Så det så 😄.

#GodJul

Alright alla dom som visat intresse här är discorden som alla ska joina för att vara med,

https://discord.gg/JE9kfzCW

Vi syns där 😊

Samt alla som ej firar jul är också varmt välkomna,

Medlem

Härligt initiativ! God Jul på er alla!

Medlem

Väldigt fint initiativ! Man blir stolt av att vara fz-medlem när man ser värmande trådar som dessa.

God jul allesammans!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

12
Skriv svar