MMA-stjärnan Conor McGregor gillar inte UFC 4

Robot
MMA-stjärnan Conor McGregor gillar inte UFC 4

"The Notorious" sparkar på UFC 4.

#EA-Sports, #UFC-4


Har inte lirat senaste UFC, men alla andra dock. Har aldrig fastnat för dom som man gjorde med Fight Night, antagligen då boxning gör sig bättre som spel.

Medlem

Det var bättre förr... Tycker dock grejen med hela UFC är sjukt. Människor som pucklar på varandra. Ofriskt.

Medlem
Skrivet av robbis:

Det var bättre förr... Tycker dock grejen med hela UFC är sjukt. Människor som pucklar på varandra. Ofriskt.

Ja, verkligen.
Jag håller mig till spel där jag kan blåsa huvudet av folk, tack.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Avstängd
Medlem
Skrivet av robbis:

Det var bättre förr... Tycker dock grejen med hela UFC är sjukt. Människor som pucklar på varandra. Ofriskt.

Skrivet av Broshimitsu:

Ja, verkligen.
Jag håller mig till spel där jag kan blåsa huvudet av folk, tack.

Haha touché!

Skribent

"Number One bullshit."


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av hoppalängdhopp:

Har inte lirat senaste UFC, men alla andra dock. Har aldrig fastnat för dom som man gjorde med Fight Night, antagligen då boxning gör sig bättre som spel.

Som brunbälte i BJJ sitter jag och funderar över hur man ska kunna göra ett grapplingsystem i ett spel som make sense. Det är svårt att få över känslan av just flödet i markkampen, utan det blir lätt stelt. Mycket i grappling är en "känsla" och reagera på något den andra gör vilket är svårt att adaptera till spel. Har funderingar om adaptiva triggers och liknande som PS5:ans handkontroll kan vara vägen att gå? Få feedback i handkontrollen i olika former som du sen kan reagera mot. Även att hålla fast någon kan simuleras genom att håll ned triggers med olika stryka. Om du till exempel håller den i botten så har du bra kontroll, men kan inte leverera slag eller attacker speciellt bra. Om du däremot håller lättare så kan du attackera i då utbyte av kontroll...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av robbis:

Det var bättre förr... Tycker dock grejen med hela UFC är sjukt. Människor som pucklar på varandra. Ofriskt.

Riktigt kul se hur duktiga dem är


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Jag håller med tidigare talare att Boxning gör sig bättre i spel. Det skulle väll funka med grappling ocskå men tycker av det jag spelat inte känns bra. Ska det vara brottning så väljer jag hellre ett wrestlingspel ist


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Men har är inte bitter iallafall...

Medlem

Bolagen borde kapa banden till han, mig veterligen har aldrig någonsin någon gjort comeback efter ett brott på benet han hade. Att han sen 6 månader senare är upp pumpad som ett as mm....Liksom 6 månader! luktar steroider lång väg.

Skribent
Skrivet av Atorak:

Bolagen borde kapa banden till han, mig veterligen har aldrig någonsin någon gjort comeback efter ett brott på benet han hade. Att han sen 6 månader senare är upp pumpad som ett as mm....Liksom 6 månader! luktar steroider lång väg.

Anderson Silva.kom tillbaka efter. Åkte dock fast för doping, men han kom tillbaka.

Conor är ju inte med i USADAs testningspool längre och det är ju ingen hemlighet att skadade fighters hoppar ur poolen för att kunna ta steroider och läka snabbare.

Inget försvar för Conor, men just att han roidar som fan är inget konstigt. Han bara visar upp sig mer än andra gör.

Sen vad gällande honom tror jag inte heller han är så intresserade för comeback, han är rik nog för att fortsätta bli slagen i huvudet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av robbis:

Det var bättre förr... Tycker dock grejen med hela UFC är sjukt. Människor som pucklar på varandra. Ofriskt.

Skrivet av Broshimitsu:

Ja, verkligen.
Jag håller mig till spel där jag kan blåsa huvudet av folk, tack.

Skrivet av Therant:

Haha touché!

Touché? Robbis snackar ju uppenbart om människor som pucklar på varandra för vår underhållning och pådrar sig skador för resten av sina liv. Lite annorlunda från digitala karaktärer som lemlästas för vår underhållning. Finns ingen ”touché” att hämta här.

Medlem

Håller med, det var en tajt spel serie innan EA tog över.

Medlem

Äh... Ge mig ett nytt Panza Kick Boxing istället. 😒


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av floke:

Äh... Ge mig ett nytt Panza Kick Boxing istället. 😒

Ah, vilken klassiker! Minns jag spelade det på Amigan. Riktigt snyggt animerat för sin tid.


signatur

I drank what?

Geeks Gaming
Skrivet av Kyraal:

Touché? Robbis snackar ju uppenbart om människor som pucklar på varandra för vår underhållning och pådrar sig skador för resten av sina liv. Lite annorlunda från digitala karaktärer som lemlästas för vår underhållning. Finns ingen ”touché” att hämta här.

Det där med ”för vår underhållning” håller jag inte med om alls.

I min erfarenhet så går man upp i ringen med någon annan för sin egen skull, för utmaningens och kampens skull, och i vissa fall för pengarnas skull.

Dock så finns det ju säkert undantag

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Ja, verkligen.
Jag håller mig till spel där jag kan blåsa huvudet av folk, tack.

Väldigt märkligt att jämföra riktig våld med TV-spel, men okej.

Medlem

Tänk.
För 5 år sedan var han fantastik fighter, något av ett rövhål, men ändå väldigt charmig.

Nu är han en okej/medium fighter som aldrig fightas. Ett totalt rövhål. Och väldigt ocharmig...
Och med en massa anklagelser om våld, våldtäkt och stämningsansökningar mellan gamla vänner.

Det kan gå utför väldigt fort. Ju mindre jag jag läser om honom desto bättre.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Tänk.
För 5 år sedan var han fantastik fighter, något av ett rövhål, men ändå väldigt charmig.

Nu är han en okej/medium fighter som aldrig fightas. Ett totalt rövhål. Och väldigt ocharmig...
Och med en massa anklagelser om våld, våldtäkt och stämningsansökningar mellan gamla vänner.

Det kan gå utför väldigt fort. Ju mindre jag jag läser om honom desto bättre.

Han är verkligen extremt vidrig som person. Var en fantastisk fighter men nu är han bara ett asshole av rang.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Touché? Robbis snackar ju uppenbart om människor som pucklar på varandra för vår underhållning och pådrar sig skador för resten av sina liv. Lite annorlunda från digitala karaktärer som lemlästas för vår underhållning. Finns ingen ”touché” att hämta här.

Haha okej, ursäkta mig så mycket🙏

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Som brunbälte i BJJ sitter jag och funderar över hur man ska kunna göra ett grapplingsystem i ett spel som make sense. Det är svårt att få över känslan av just flödet i markkampen, utan det blir lätt stelt. Mycket i grappling är en "känsla" och reagera på något den andra gör vilket är svårt att adaptera till spel. Har funderingar om adaptiva triggers och liknande som PS5:ans handkontroll kan vara vägen att gå? Få feedback i handkontrollen i olika former som du sen kan reagera mot. Även att hålla fast någon kan simuleras genom att håll ned triggers med olika stryka. Om du till exempel håller den i botten så har du bra kontroll, men kan inte leverera slag eller attacker speciellt bra. Om du däremot håller lättare så kan du attackera i då utbyte av kontroll...

Svårt att se hur man ens skulle kunna göra ett sånt spel kul. Bjj är ju så otroligt komplext och slänger du in ground and Pound i allt så har du ju ett till lager som gör det ännu svårare.

För tänk dig att du lirar online och du är Sonnen dominerar hela ronden på marken sen på en sekund har du tappat mot Silva 😁

Det är charmen i verkligheten. Vore rätt tråkigt i ett spel (skulle jag tro)

Skribent
Skrivet av Ralf:

Svårt att se hur man ens skulle kunna göra ett sånt spel kul. Bjj är ju så otroligt komplext och slänger du in ground and Pound i allt så har du ju ett till lager som gör det ännu svårare.

För tänk dig att du lirar online och du är Sonnen dominerar hela ronden på marken sen på en sekund har du tappat mot Silva 😁

Det är charmen i verkligheten. Vore rätt tråkigt i ett spel (skulle jag tro)

Men är det inte så Mario Kart funkar? Du leder hela loppet, sen får du ett blått skal i röven och hamnar sist? 🤣


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Det där med ”för vår underhållning” håller jag inte med om alls.

I min erfarenhet så går man upp i ringen med någon annan för sin egen skull, för utmaningens och kampens skull, och i vissa fall för pengarnas skull.

Dock så finns det ju säkert undantag

Publik, underhållning och pengar är ju dock en "rätt" stor grej av UFC.
Precis som att fotboll i dag är mycket politik, pengar (spelarhandel, merch, PR, broadcasting) och annat trams. Fokus flyttas *väldigt* lätt från sportens kärna.

Jag personligen håller i allra högsta grad med @Robbis och @Kyraal.
Personligen ser jag inte heller särskilt positivt på kampsport i samhället överlag (förlåt, @Johan Lorentzon) - det finns en del positiva (själv testat Aikido någon gång) aspekter med det, men jag upplever att det hamnar i skymundan. Inte minst när man ser till hur stora kändisfighter/b-kändisfighter (Jake Paul är väl ett tragiskt praktexempel) och sån skit tar upp allt utrymme i mediarapporteringar.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Som brunbälte i BJJ sitter jag och funderar över hur man ska kunna göra ett grapplingsystem i ett spel som make sense. Det är svårt att få över känslan av just flödet i markkampen, utan det blir lätt stelt. Mycket i grappling är en "känsla" och reagera på något den andra gör vilket är svårt att adaptera till spel. Har funderingar om adaptiva triggers och liknande som PS5:ans handkontroll kan vara vägen att gå? Få feedback i handkontrollen i olika former som du sen kan reagera mot. Även att hålla fast någon kan simuleras genom att håll ned triggers med olika stryka. Om du till exempel håller den i botten så har du bra kontroll, men kan inte leverera slag eller attacker speciellt bra. Om du däremot håller lättare så kan du attackera i då utbyte av kontroll...

Är brunbältet det första man får eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av PeTTs0n:

Publik, underhållning och pengar är ju dock en "rätt" stor grej av UFC.
Precis som att fotboll i dag är mycket politik, pengar (spelarhandel, merch, PR, broadcasting) och annat trams. Fokus flyttas *väldigt* lätt från sportens kärna.

Jag personligen håller i allra högsta grad med @Robbis och @Kyraal.
Personligen ser jag inte heller särskilt positivt på kampsport i samhället överlag (förlåt, @Johan Lorentzon) - det finns en del positiva (själv testat Aikido någon gång) aspekter med det, men jag upplever att det hamnar i skymundan. Inte minst när man ser till hur stora kändisfighter/b-kändisfighter (Jake Paul är väl ett tragiskt praktexempel) och sån skit tar upp allt utrymme i mediarapporteringar.

Fast du måste tänka på att endast någon procent av de som tränar gör karriär av det. Att säga att kampsport inte är positivt för samhället enbart baserat på personer som Jake Paul och Conor blir fel. Det positiva (som är väldigt mycket) behöver inte synas utåt. Positiva saker som träning, hälsa och gemenskap är sådant som inte behöver mediarapportering.

Men detta är off topic.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Är brunbältet det första man får eller?

Brunt är bältet innan svart. Jag har sysslat med BJJ nu i 12 år. Graderad under Carlos Lemos Jr.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Fast du måste tänka på att endast någon procent av de som tränar gör karriär av det. Att säga att kampsport inte är positivt för samhället enbart baserat på personer som Jake Paul och Conor blir fel. Det positiva (som är väldigt mycket) behöver inte synas utåt. Positiva saker som träning, hälsa och gemenskap är sådant som inte behöver mediarapportering.

Men detta är off topic.

Problemet blir att fokus lätt hamnar på de där få som kanske inte blir representativa för sport som helhet, och att det kan forma framtida utövare. Att unga ser upp till personer som Paul, KSI eller Conor av tveksamma skäl tycker jag är en reell risk och en trist utveckling. :/
Hur stort problemet är... det kan vi säkerligen tvista om in absurdum, tror inte någon av oss har ett faktiskt svar på det.

Men helt rätt, det blir lite offtopic. Samtidigt kan det ju löst kopplas till hur spelvärlden kanske inte alltid representerar verkligheten särskilt väl heller.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Väldigt märkligt att jämföra riktig våld med TV-spel, men okej.

Jag måste bara testa en sak.

Väligt märkligt att jämföra riktig sexism med TV-spel, men ok.

Nä, det lät lika dumt när jag skrev det och när jag tänkte på det.

1
Skriv svar