Hård kritik mot The Division 2 efter Steam-premiären

Medlem

Gillade Division 1 & 2 när jag lirade. Tror ej att jag kommer starta upp det igen dock.
Ngt helt annat - om man redan har vissa UbiSoft spel kan man länka de till sin Steam konto? Eftersom Steam är min go-to-platform får den gärna hantera Ubi/EA spel för min del, slipper man starta upp ytterligare en plattform (även om den må vara i bakgrunden).

Medlem
Funkar ꀘꍏꈤꂦꈤ för mig

Spelet funkar kanon för mig, har ju iofs haft några krascher här och där. Men inget extremt. Kör ju iofs med orginalet Epic games store. Jag har relativt gamla prylar också, alla har ju inte medel att skaffa det nyaste. Men helt klart bra som sjutton överlag 👍😃


signatur

Niklas "Hellbound73" Rönning

Gen
Medlem
Skrivet av Fulci:

Jag har spelat det på PC sen betan och det har varit så här på ett ungefär.

Launch: Kraschbenäget.
Senare: Gick inte köra DX12 med Nvidia-kort utan krascher då och då. Bytte man till DX11 var det stabilt.
Längre fram: DX12 började fungera, spelet var mycket stabilt under en längre period.
Underhållsläge (ett år sen typ): Orignalteamet går vidare till nya projekt. Ett okänt Ubisoft-team tar över. Spelet börjar krascha för en hel del PC-spelare och de lyckas inte lösa det.
Nu: Fortfarande krascher, problemet inte löst.

Om någon har Nvidia och krasher prova byt till DX11. Fungerar det bättre så är det en gammal klassiker som kommit tillbaks. Kanske har nya teamet dragit in gammal kod och återinfört buggar.

Det här är en problemtråd på Ubisofts forum för TU16 (nuvarande uppdatering). Det finns flera trådar för TU15 och innan.
https://discussions.ubisoft.com/topic/170539/crash-to-desktop...

Bra skrivet! Blev konfunderad när jag läste om alla krascher men det beror på att jag lirade spelet när det kom ut under "Senare" och "Längre fram" perioderna och hade egentligen bara GPU OC relaterade krascher.

Medlem
Skrivet av Gen:

Bra skrivet! Blev konfunderad när jag läste om alla krascher men det beror på att jag lirade spelet när det kom ut under "Senare" och "Längre fram" perioderna och hade egentligen bara GPU OC relaterade krascher.

Kommer inte ihåg datumen. Men det var en längre period det inte fungerade med Nvidia och DX12. Men det var stabilt med DX11.

Varför man ville köra DX12 var för att det gav något bättre prestanda.

Gen
Medlem
Skrivet av Fulci:

Kommer inte ihåg datumen. Men det var en längre period det inte fungerade med Nvidia och DX12. Men det var stabilt med DX11.

Varför man ville köra DX12 var för att det gav något bättre prestanda.

Precis, minns också att det var lite bättre prestanda i DX12.

Medlem
Skrivet av Gen:

Bra skrivet! Blev konfunderad när jag läste om alla krascher men det beror på att jag lirade spelet när det kom ut under "Senare" och "Längre fram" perioderna och hade egentligen bara GPU OC relaterade krascher.

Hittade ett serie Tweets från streamen om TU15 uppdateringen 2022. Det är tydligen Ubisoft Romania som hanterar The Division 2 nu efter att Massive gått över till andra projekt. Det är efter att de tog över 2022 som kraschproblemen på PC dök upp igen.

https://twitter.com/baundiesel/status/1523675442594869248

"Yannick explains how TU12 was supposed to be the last large content update for The Division 2. Due to the performance of the game more content was approved but the team had gone to other projects meaning they had to start from scratch with a new development team."

"Ubisoft Romania video message is being played. 1,000+ employees at the studio that's mostly used as a support studio for Ubisoft's games being lead by other studios. This is their first experience with The Division and the Snowdrop engine entirely."

12
Skriv svar