Robot
Hi-Fi Rush

Jonas Vågström rockar loss för allt vad tygen och frisyren håller.

#hi-fi-rush


Redaktör
Ponny

Började spela igår. Spelet är 🤘 men min taktkänsla är 🤢.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Huvet på spiken! Jag älskar spelet, men mitt största problem är att jag har svårt att sätta plattformshoppen. Oftast överskattar jag hur långt jag hoppar och trillar ner i avgrunden. Karaktären känns på nåt sätt tyngre än vad han borde. I övrigt är det ett helt fantastiskt spel med roliga karaktärer, biffiga bossar och medryckande soundtrack.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Att det är kort ser jag bara som en fördel, hade aldrig orkat sitta 50timmar mä det här. Ser kul ut, gillar grafikstilen oxå.

Skribent
Skrivet av Pjotor:

Huvet på spiken! Jag älskar spelet, men mitt största problem är att jag har svårt att sätta plattformshoppen. Oftast överskattar jag hur långt jag hoppar och trillar ner i avgrunden. Karaktären känns på nåt sätt tyngre än vad han borde. I övrigt är det ett helt fantastiskt spel med roliga karaktärer, biffiga bossar och medryckande soundtrack.

Exakt så! Finns väl en fördel med lite ”tyngd” i striderna då man snabbt vill ner på marken igen men det blir lite väl styltigt när det kommer till rent plattformande 🙂

Skribent
Skrivet av Gaara:

Att det är kort ser jag bara som en fördel, hade aldrig orkat sitta 50timmar mä det här. Ser kul ut, gillar grafikstilen oxå.

Sant, jag är generellt en förespråkare för kortare spelupplevelser - men ibland är ett spel så bra att man bara vill ha mer 😅

Ska se till att spela om några kapitel där jag plockade hem pinsamt låga betyg tidigt i spelet istället 🙂

Medlem

Älskar grafiken men är för arkadig för min del. Kommer säkert ha roligt i 30-60 min sen inte tycka det är roligt längre.

Kommer testa nästa gång jag aktiverar gamepass för något annat spel.

Skribent
Skrivet av Karmak:

Älskar grafiken men är för arkadig för min del. Kommer säkert ha roligt i 30-60 min sen inte tycka det är roligt längre.

Kommer testa nästa gång jag aktiverar gamepass för något annat spel.

Låter som en plan! Som jag nämner är det frustrerande när flytet uteblir, och jag tror inte att någon som testar kommer att uppleva ett flyt från start. Men investerar du lite tid blir du snabbt bättre och då blir spelet ännu roligare

Är nog perfekt som en GamePass titel där många kan prova på!

Medlem

Asså, jag kan tänka mig att köpa detta BARA för att dom bara släppte spelet out of nowhere som ett klart spel. Sånt vill jag se mer av!


signatur

Videomupp

Medlem

Blev intresserad av det när Wakkah streamade på FZPlay 👌

Medlem

HLTB säger 10 timmar för att klara storyn, vilket jag ändå tycker känns rimligt. Men det är klart, är spelet underbart så vill man ju att det ska fortsätta betydligt längre

Medlem

Jag är lite orolig att det blir lite för mycket "quick time events" över det hela, men jag får känslan att det inte är så farligt när jag läser/ser recensioner?


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Redaktör
Ponny
Skrivet av Anwest:

Jag är lite orolig att det blir lite för mycket "quick time events" över det hela, men jag får känslan att det inte är så farligt när jag läser/ser recensioner?

Har spelat inledningen och min känsla är att, nej, så är definitivt inte fallet! Handlar mer om att hålla takten när man slåss.


signatur

En Bamseponny av folket

Skribent
Skrivet av Anwest:

Jag är lite orolig att det blir lite för mycket "quick time events" över det hela, men jag får känslan att det inte är så farligt när jag läser/ser recensioner?

Kan meddela att det dyker upp en del QT-events, bland annat när man ska parera starkare fiendeattacker och trycka på större knappar.

Men dessa är alltid rytmbaserade så det underlättar lite till skillnad från andra spel när inputsen kan vara lite svårare att förutsäga.

Men precis som resten av gameplayet så blir man bättre på dessa passager också. Jag är ingen mästare på QTEs och fastnade på vissa men det var inget som hindrade min framfart nämnvärt 🙂

Ambassadör
Xbox

Året börjar bra för Xbox!

Kul när man lyckas med ett shadowdrop som dessutom blir en hit. Jäkla oväntat alltihop, men kul. Ska ta o dra igång Hi-Fi Rush här i de närmsta dagarna har jag tänkt.


signatur

Jump in.

Medlem

I huvudmenyn kan man kolla latency med bild ljud och fippla lite om det inte verkar stämma. Går dock inte att göra när man är inne i själva spelet, så man måste avsluta ut till den.

Medlem

Roligt med fler rytmspel. Skippar på grund av den grafiska stilen men från vad jag sett så är även fiendevariationen och musiken ganska dålig.

Medlem

Är det bara jag eller låter det inte som om de har plockat in en svensk röstskådespelerska till karaktären Mimosa? Haha.

Medlem

Härlig revansch från Tango. Ska bli spännande o se hur högt Metacritic hamnar på i slutet på veckan.

Det var liksom lite det här jag var rädd för att Playstation skulle missa när MS köpte Bethesda. Men är medveten om att det kanske aldrig hade kommit till utan stödet uppifrån.

Största frågan nu är väl huruvida Ikumi Nakamura känner att hon gått miste om något. Hon jobbade på Clover med Okami men kanske även Viewtiful Joe?

Blir till att köpa på Steam framöver där det fått ett riktigt schysst pris på 30 EUR. Hoppas det flyter skapligt på datorn bara. Fast det blir väl ännu mera passande retro att köra i 720p eller liknande om inte annat :9

Skribent
Skrivet av newlaseridea:

I huvudmenyn kan man kolla latency med bild ljud och fippla lite om det inte verkar stämma. Går dock inte att göra när man är inne i själva spelet, så man måste avsluta ut till den.

Bra tips! Missade detta själv, funkade fint så snart jag kopplade ur lurarna så gjorde inga vidare efterforskningar!

Skrivet av Roqka:

Är det bara jag eller låter det inte som om de har plockat in en svensk röstskådespelerska till karaktären Mimosa? Haha.

Tanken slog mig också! Lite letande på internet avslöjar att hennes röst görs av Camilla Arfwedson - också väldigt svensk-klingande! Hon är född i Storbritannien men har en svensk farsgubbe!

Medlem

Laddade ner det igår och spelade någon timme och hade faktiskt riktigt roligt.
Brukar inte alls gilla sådana här spel men det här fastnade jag för.

Grymt cool grafisk design, lätt att komma in i gameplayet, inget långt förspel att ta sig igenom utan snabbt in i gameplay osv.
Hyfsat bra musik också

Inget "game of the year" men borde åtminstone prisas för sin design och sitt gameplay.

Redaktör
Ponny
Skrivet av blackidus:

Inget "game of the year" men borde åtminstone prisas för sin design och sitt gameplay.

"Surprise of the year" lär det knipa!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

alltså det måste väl ändå komma till switch?


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Riktigt kul att spelet får så bra betyg överallt. En instant hit. Extra kul att det var hemligt ända fram till release, något jag gärna hade sett mer av.

Blir garanterat att spela längre fram när jag väl har en Xbox.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Testade det på gamepass, men klarade inte av hur töntig huvudpersonen var. Men spelet kanske är kul om man gillar stilen.

Skribent
Skrivet av xdrive:

Testade det på gamepass, men klarade inte av hur töntig huvudpersonen var. Men spelet kanske är kul om man gillar stilen.

Ja, han är rätt töntig och enerverande - men jag tycker nog att resten av karaktärsgalleriet väger upp Chais brister 🙂

CNMN som man stöter på lite senare är suverän! 😃

Medlem

Åh "aningen kort" låter ju kanon i min bok! Har varit sugen på detta sen släppet men har fullt upp med både Witcher 3 och Elden ring. Men då det verkar relativt kort så kanske man kan klämma in ett par kvällar med detta istället ett tag nu 😁

Skribent
Skrivet av svampfan:

Åh "aningen kort" låter ju kanon i min bok! Har varit sugen på detta sen släppet men har fullt upp med både Witcher 3 och Elden ring. Men då det verkar relativt kort så kanske man kan klämma in ett par kvällar med detta istället ett tag nu 😁

Jag skulle nog säga att det är ett perfekt ”rensa-paletten-spel” då det inte riktigt liknar något annat! 🙂

Det är drygt 10h om man kör igenom storyn utan att skynda sig nämnvärt, och gillar man det finns alla möjligheter att spela om för bättre betyg 🙂

Medlem

Brukar instämma i hyllningskörer, men detta spel föll helt platt för mig.
Orkade 30-40 minuter, sen hade jag tröttnat. Inget unikt och taktslagssmålet lockar inte.
2 av 5 brända toast, om man nu får recensera ett spel utan att ha klarat det

Medlem

Intervju med John Johanas i 8-4 Podcast:
https://8-4.jp/podcasts/2023/02/03/8-4-play-2-3-2023-jojos-hi...

Äldre intervju från 2018 efter släppet av Evil Within 2:
https://8-4.jp/podcasts/2018/02/23/8-4-play-2232018-withinsid...

Hoppas sucen med Hi-Fi Rush leder till ökade strömningar av denna så att Billy Corgan tar förnuftet till fånga och återigen lägger upp musiken med bandet Zwan m.m till Spotify och andra musiktjänster.
https://www.youtube.com/watch?v=NLPgz9K4D20

12
Skriv svar