Terminator Salvation

Medlem

Äsch, blev riktigt besviken på Wanted och nu det här?


signatur

Game long and prosper

Medlem

Tack FZ för att ni är ärliga och inte bara ger det högt betyg pga att utvecklarna är svenska!

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Greger:

Är det så att ni medvetet ger svenska spelföretag sämre betyg, för att motverka att dom sprider sig och blir internationella?

Varje gång, utan undantag.

I knew it!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Skärp er Grin.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av zauii89:

Vore bättre om någon spelutvecklare kom överens med ägaren av Terminator rättigheterna (Warner Bros tror jag) att göra ett spel baserat på terminator universumet.

Lite som Alien Vs Predator (spelen), vilket är helt fenomenala men fristående från att följa någon jävla film release/deadline/budget/...

Ge #Bethesda i uppdrag att utveckla Future Shock 3, det kan ju inte bli dåligt.


signatur
Medlem
Inaktiv

har hört att spelet är sjukt kort typ 4 timmar!!


signatur

Play 2 win!! on PSN: OdLuKnow is da name!!

Medlem
Skrivet av OdLuKnoW:

har hört att spelet är sjukt kort typ 4 timmar!!

Kan vara längre än så förutsatt att du lämnar konsolen och går och dammsugar etc. som även är roligare än själva spelet.

Citat:

Hvorfor er Åke syk? Han savner en spel som icke er kasst.

Lysande.

Antikvitet
Skrivet av luiga:

Hmm, om man kollar på Game Reactor så ger de Terminator Salvation 5/10 och Bionic Commando 6/10. Fatta vad det kan skilja åt i poäng när FZ gav Salvation 1/5 och Bionic Commando 5/5. Nej, jag säger då det. Man kan inte lita på recensioner....

Börja med att inse att en recension av en underhållningsform är ett subjektivt utlåtande.

Jag är väldigt sparsmakad när det kommer till strategispel, jag tycker Final Fantasy- och Metal Gear Solid-serierna är urtrista och jag avskyr fightingspel. Betyder det att spelen är dåliga? Nix.

Skrivet av Perequin:

Synd om Grin är det iaf, det här var nog det sista dom behövde.

Synd om Grin blir det först om det visar sig att de levererat något som är sämre än de fått betalt för. Men om förläggaren hållt tillbaka på pengarna och Grin följaktligen bara gjort vad de kunnat för dessa pengar är det inte synd om dem utan om förläggaren och dess aktieägare, som blir förlorarna. Grin har ju trots allt fått betalt och om avtalet man tecknat är prestationsbaserat får man skylla sig själv att man inte förhandlade bättre.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:

Men om förläggaren hållt tillbaka på pengarna och Grin följaktligen bara gjort vad de kunnat för dessa pengar är det inte synd om dem utan om förläggaren och dess aktieägare, som blir förlorarna.

Precis, men i slutändan blir det Grin som får ta skiten, vilket kan leda till färre erbjudanden, vilket leder till synd om Grin.

Men det är en subjektiv ståndpunkt såklart.

Medlem

förvånad, grin verkade veta vad dom höll på med. trailern såg nästan lite rolig ut den med

Medlem

Det är illa när recensionen är betydligt mer underhållande än spelet. Men spel baserade på filmer brukar ju aldrig vara något att hänga i granen.

Skrivet av Werzion:

Bara jag som direkt irriterar mig på att man verkar slakta ett bra antal (olika) Terminators genom spelets gång, medan i filmerna räcker det med 1-3 stycken för att det hela ska kännas nästan omöjligt från människornas sida

(Är ju inte så att människorna i spelet verkar ha någon direkt annorlunda arsenal med vapen än vad Sarah Conner, John Connor m.fl. har i filmerna)

Precis. Det är en av de saker som gör filmerna (speciellt ettan) så bra. En enda terminator räcker för att skapa en panikkänsla då den verkar i det närmaste oförstörbar. Den känslan försvinner om man kan meja ner dem med traditionella vapen.

Medlem

Varför tycka synd om företag som gör såna skitspel? Synd ska man tycka om företag som gjort bra spel men av nån anledning säljer det riktigt dåligt.

Är det verkligen lönsamt att tillverka så dåliga spel? Köper många spelet bara genom att se en Terminator på förpackningen?

Känns som att alla spel baserade på filmer bör kvalitetskontrolleras av filmbolagen som gjort filmen spelet baserats på. Då skulle man kanske slippa fiasko som detta...

Medlem
Skrivet av ArtMan:

Känns som att alla spel baserade på filmer bör kvalitetskontrolleras av filmbolagen som gjort filmen spelet baserats på. Då skulle man kanske slippa fiasko som detta...

I dom fallen filmbolagen är inblandade är det dom som ställer till saker för utvecklarna...

Medlem

1 i betyg?
lite väl lågt tycker jag! det som är bra med detta spelet är:bra gameplay,bra ljud,hyffsad kontroll,ain funkar ok,iaf på dom mer avancerade robotarna dom gör det dom ska plöjjer rakt fram och skjuter på allt som har puls,man rycks även med av spelet och får en skön terminatorkänsla.
spelet är helt okey.
Det som gör att jag inte skulle gett det mer än 2,5 av 5 är:spelet är extremt kort,jag spelade igenom det på ca3,5 timme,det finns ingen multiplayer eller co-op,endast splitscreen finns(alltid ngt iofs) men vem behöver splitscreen år 2009..

känns mer som en demo än ett fullt spel,nä ngra extra månaders utveckling med lite längre singleplayer,en co-op del och en multiplayer hade detta kunnat bli riktigt grymt...nu känns det som dom kommit upp till endast 30% av spelets potential..

iaf,1 är alldeles för lågt betyg(har man bara spelat första kvarten så förtjänar det en etta i betyg iofs,för då har det inte hänt mycket alls bara små flygande drones som visat sig och ngn enstaka spider,det är först när T-600 gör entre som det börjar hända grejjer), spelet är faktiskt bra fast alldeles för lite spel för pengarna för att motivera 4 av 5 så jag ger det 2,5 utav 5

Medlem
Medlem

Lol, förväntade mig det här betyget.

Medlem
Skrivet av Greger:

Är det så att ni medvetet ger svenska spelföretag sämre betyg, för att motverka att dom sprider sig och blir internationella?

Var det inte det exakt motsatta som antyddes i kommentarerna till en annan recension? Att folk orkar...

Hur som haver, dags för Grin att rycka upp sig nu? Att pumpa ut skitspel baserat på filmlicenser tar de ingen vart här i världen. Visst, Bionic Commando har fått ett bra kritik men det känns ändå inte som att de går in helhjärtat sina projekt - vilket i mina ögon drar ner på trovärdigheten hos företaget. Hoppas Grin inser detta själva och tar sig rejäl tänkare inför nästa steg.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

Fyfan slösade 400 spänn på ett skitspel, skulle ha läst recensionen först. Jag köpte spelet igår också... Hade tråkigt, ville testa något nytt spel.

Aja inget man kan göra åt nu...

Medlem

Jag är lite förbannad här ändå!
hur kan calle johansson skriva i sin recension att grafiken hör hemma på förra generationens konsoler...
spelet är ju snyggt!
grafiken håller bra klass,spelet är inte alls fult,tycker spelet ser väldigt bra ut i sin helhet,och det ör det fler gamers jag känner som tycker likadant,,klart en textur ser suddig och pixlig ut på nära håll,så är det ju i alla spel..men nu är det såhär herr calle johansson att springer man med zoom aktiverad o näsan vänd mot väggarna i spel ja då blir det inte roligt heller...

MEN JAG ANSER ATT DU FÖRTALAR GRIN GENOM ATT SÄGA ATT GRAFIKEN HÖR HEMMA PÅ FÖRRA GENERATIONENS KONSOLLER, du är ju ute och cyklar

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av BlueSam:

Fyfan slösade 400 spänn på ett skitspel, skulle ha läst recensionen först. Jag köpte spelet igår också... Hade tråkigt, ville testa något nytt spel.

Aja inget man kan göra åt nu...

En del kedjor har ju öppet köp på spel, kanke kan rädda dig?


signatur
Medlem

Förvånad att ni ger ett Grin spel en 1:a men får väl lite på er


signatur

Jag skriver i trådar Spotify Playlist

Medlem
Skrivet av BlueSam:

Fyfan slösade 400 spänn på ett skitspel, skulle ha läst recensionen först. Jag köpte spelet igår också... Hade tråkigt, ville testa något nytt spel.

Aja inget man kan göra åt nu...

Du kanske kan skatta dig lycklig att du inte pungade ut 700 spänn för det.

Medlem

det här är som att skjuta fasaner hemma på ranchen” som jag inser att det egentligen är Duckhunt jag spelar

hahaha underbart! recensionen får 5/5


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av BPR Cisco:

Jag är lite förbannad här ändå!
hur kan calle johansson skriva i sin recension att grafiken hör hemma på förra generationens konsoler...
spelet är ju snyggt!
grafiken håller bra klass,spelet är inte alls fult,tycker spelet ser väldigt bra ut i sin helhet,och det ör det fler gamers jag känner som tycker likadant,,klart en textur ser suddig och pixlig ut på nära håll,så är det ju i alla spel..men nu är det såhär herr calle johansson att springer man med zoom aktiverad o näsan vänd mot väggarna i spel ja då blir det inte roligt heller...

MEN JAG ANSER ATT DU FÖRTALAR GRIN GENOM ATT SÄGA ATT GRAFIKEN HÖR HEMMA PÅ FÖRRA GENERATIONENS KONSOLLER, du är ju ute och cyklar

Sluta va så GRINig!

(jobbar brorsan där eller?)

Medlem

är väl iallafall bättre än pc-versionen, den går inte ens att installera.

Medlem
Medlem

Ta det med en nypa salt pojkar och flickor. Det är nog inte lika dåligt som Big Rigs iallafall.


signatur

<3

Inaktiv

Sämsta spelet?
Låter sämst och inte speciellt roligt heller, tycker själv att filmerna suger så hade ingen tanke om att köpa spelet...

Skriv svar