Rocksteadys Suicide Squad ser ut som ett "live service-helvete", menar branschveteran

Robot
Rocksteadys Suicide Squad ser ut som ett "live service-helvete", menar branschveteran

Forbes-journalisten skräder inte med orden.

#nyhetstips


Medlem

Nej tyvärr.
Tillbaka till ritbordet rocksteady, ingen värdig arkham uppföljare


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag har känt mig ytterst tveksam till detta från dag 1.

Medlem

Det verkar ju inte bra men "extremt arkadigt gameplay" är ju något jag skulle använda för att beskriva något positivt Men så är jag gammal åxå.

Medlem

Så är det lika uselt eller kanske sämre än Gotham knights?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Avstängd

"Det har co-op à la Borderlands och spelar du ensam får du finna dig att kämpa sida vid sida med AI-styrda bottar."

Minns inga AI-styrda bottar i borderlands

Gnällkuk

Märkligt hur det gått från stor skepcism från första trailern, sen hype efter andra och nu tillbaka till att vara högst tveksam


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd
Medlem

De har gjort roliga renderade videos, men jävligt skeptisk till gameplay. Speciellt så som den beskrivs vara väldigt luftburen och att alla får samma vapen. Så Killer Shark, flygande, med automatvapen?

DC skiter verkligen i sitt eget IP.


signatur

I drank what?

Medlem

Tassi är inte "Forbes-journalist" - han använder deras blogg-system.

En "contributor" på Forbes är en bloggare och en "senior contributor" är en bloggare som får ersättning baserat på hur mycket trafik de drar till sajten.

Forbes-anställda är listade som "staff".

Medlem

Jag har inte helt dömt ut det ännu, men det ser inte ljust ut. Vem vet, kanske är dunderkul att spela?(får man hoppas ehm).

Har nämnt detta tidigare men får en känsla av att grundarna drog från det möjligen sjunkande skeppet(alldeles för tidigt att döma egentligen, såklart). Kanske kom dom inte överens med WB? Eller så betyder det absolut inget och dom ville göra något annat, helt enkelt.

"Rocksteady Studios co-founders Sefton Hill and Jamie Walker to leave studio at end of 2022"

https://www.gematsu.com/2022/10/rocksteady-studios-co-founder...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Moderator | Testpilot
Skrivet av fejksson:

"Det har co-op à la Borderlands och spelar du ensam får du finna dig att kämpa sida vid sida med AI-styrda bottar."

Minns inga AI-styrda bottar i borderlands

Det har coop likt Borderlands, och spelar du ensam får du AI-styrda bottar.

Blev det lättare?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Enda negativa jag läser är att man är tvungen att spela med AI-styrda bottar.

Borderlands shooter-looter med influencer av Destiny låter som ett drömspel.

Medlem

Är egentligen inget fel med looter shooters men från att gå från GOTY arkham spel till det här som känns som att inspirationen har tagits från fortnite känns inte som att det kommer vara ett spel för mig.

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det har coop likt Borderlands, och spelar du ensam får du AI-styrda bottar.

Blev det lättare?

Varför ta upp borderlands när du inte får ai-styrda bottar när du spelar ensam?

Moderator | Testpilot
Skrivet av fejksson:

Varför ta upp borderlands när du inte får ai-styrda bottar när du spelar ensam?

För att personen tyckte det var likt Borderlands och utöver det att man får AI-styrda bottar? Förstår inte problemet. Personen säger ju inte att Borderlands har AI man kan spela med


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Jag dömer genren, om man kan kalla den så, på tidigare försök som misslyckats. Det finns en chans att Rocksteady gör det allra bästa Live-Servicespelet någonsin, om inte, då kommer dom förmodligen inte överleva.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

För att personen tyckte det var likt Borderlands och utöver det att man får AI-styrda bottar? Förstår inte problemet. Personen säger ju inte att Borderlands har AI man kan spela med

Men det är ju artikelförfattaren (på fz) som har skrivit

Citat:

Det har co-op à la Borderlands och spelar du ensam får du finna dig att kämpa sida vid sida med AI-styrda bottar.

Jag kollade vad FZ har länkat till som har skrivit

Citat:

The game is four-player co-op, like Borderlands, but unlike Borderlands, there is no true solo play, as playing by yourself will have bots filling the other roles, exactly like Marvel’s Avengers. And even if you are playing solo, the game requires a constant internet connection.

Dom två olika meningarna har ju helt olika betydelser.

Moderator | Testpilot
Skrivet av fejksson:

Men det är ju artikelförfattaren (på fz) som har skrivit

Jag kollade vad FZ har länkat till som har skrivit

Dom två olika meningarna har ju helt olika betydelser.

Det betyder exakt samma sak. Visst att det är lite frihet i språket/översättningen men i slutändan hamnar vi på samma ställe. Skribenten ändrar inte innebörden av citatet, och jag hoppas innerligt att du ändå förstod vad som blev sagt.

Svenska: "Det har co-op à la Borderlands och spelar du ensam får du finna dig att kämpa sida vid sida med AI-styrda bottar"

Engelska: "The game is four-player co-op, like Borderlands, but unlike Borderlands, there is no true solo play, as playing by yourself will have bots filling the other roles"

Sluta trolla nu, eller jobba med läsförståelsen


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Har inte sätt ett enda klipp som gjort mig sugen på att öppna plånboken. Ser helt ärligt ut som skräp.

Har tittat genom VDOCS igen och Paul Tassi har inte feel. Det är ju "Crackdown" + "Marvel Avengers" + "Spider-Man" och "Borderlands" i ett spel. Att karaktärerna inte är trogna sitt ursprung gör inte saken bättre. Vad är det för mening att Harley Quinn kan svinga som Spider-Man och skjuta som jag vet inte vad.

Från Wikipedia:

"Following her introduction to the DC Universe in 1999, Harley Quinn was depicted as the sidekick and lover of the Joker as well as the criminal associate and best friend of fellow supervillain Poison Ivy. Later stories depicted Quinn as a supervillain who has left her abusive relationship with the Joker behind . . ."

Detta är en intressant bakgrund, något som alltid fanns i bakgrunden i Arkham-verse. I SS:KTJL är det förgågna som bortblåst, och då är karaktären inte intressant längre. Hon blir som en sorts spelbar NPC som kan göra samma saker som de andra.

Vad håller dom på med?

Förmodligen kommer avhoppade Rocksteady-anställda bygga upp sin cred igen, men det kommer ta tid.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det betyder exakt samma sak. Visst att det är lite frihet i språket/översättningen men i slutändan hamnar vi på samma ställe. Skribenten ändrar inte innebörden av citatet, och jag hoppas innerligt att du ändå förstod vad som blev sagt.

Svenska: "Det har co-op à la Borderlands och spelar du ensam får du finna dig att kämpa sida vid sida med AI-styrda bottar"

Engelska: "The game is four-player co-op, like Borderlands, but unlike Borderlands, there is no true solo play, as playing by yourself will have bots filling the other roles"

Sluta trolla nu, eller jobba med läsförståelsen

Det är varken troll eller har problem med läsförståelsen, något som du uppenbarligen behöver uppdatera dig inom. En skribent borde kunna skriva ordentligt, speciellt om man ska översätta vad någon annan har skrivit. Det handlar bara om konstruktiv kritik men du tog ju det stenhårt personligen och försöker försvara det som är genom att försöka nedvärdera mig genom att kalla mig troll eller ha problem med läsförståelsen.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Jag har känt mig ytterst tveksam till detta från dag 1.

Håller med dig.

Moderator | Testpilot
Skrivet av fejksson:

Det är varken troll eller har problem med läsförståelsen, något som du uppenbarligen behöver uppdatera dig inom. En skribent borde kunna skriva ordentligt, speciellt om man ska översätta vad någon annan har skrivit. Det handlar bara om konstruktiv kritik men du tog ju det stenhårt personligen och försöker försvara det som är genom att försöka nedvärdera mig genom att kalla mig troll eller ha problem med läsförståelsen.

"Minns inga AI-styrda bottar i borderlands", är inte konstruktiv kritik.
"Dom två olika meningarna har ju helt olika betydelser", är dessutom inte sant då citet och översättning betyder exakt samma sak i slutändan.

Anser jag gjorde rätt i min tidigare bedöming


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Alla dessa själlösa AAA-spel med cynisk design för att suga ut varenda krona ur konsumenten.


signatur

Memento Mori

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

"Minns inga AI-styrda bottar i borderlands", är inte konstruktiv kritik.
"Dom två olika meningarna har ju helt olika betydelser", är dessutom inte sant då citet och översättning betyder exakt samma sak i slutändan.

Anser jag gjorde rätt i min tidigare bedöming

Ja att lära dig något är uppenbarligen ingenting du är ute efter. Detta är sista gången jag svarar dig, du argumenterar som ett barn.

Moderator | Testpilot
Skrivet av fejksson:

Ja att lära dig något är uppenbarligen ingenting du är ute efter. Detta är sista gången jag svarar dig, du argumenterar som ett barn.

Haha men lägg av. Du har inte lagt till någon form av konstruktiv kritk överhuvudtaget, eller ens försökt lära mig eller någon annan något alls.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Avstängd
Skrivet av uberpwnage2.0:

Haha men lägg av. Du har inte lagt till någon form av konstruktiv kritk överhuvudtaget, eller ens försökt lära mig eller någon annan något alls. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/9/9a/Trollfac...

Herregud, du är verkligen ett litet småbarn

Medlem
Skrivet av fejksson:

Harregud, du är verkligen ett litet småbarn

Han började bara med att rätta dig? Nu har ju allt eskalerat men han har ju inte fel.

Avstängd
Skrivet av Querth:

Han började bara med att rätta dig? Nu har ju allt eskalerat men han har ju inte fel.

Jag börjad med att försöka rätta skribenten och grabben hoppade in i diskussionen för att försöka ha rätt, nej han har inte rätt någonstans.

12
Skriv svar