Stora ryktestråden för "Switch 2"

Medlem
Skrivet av lonian:

Tänk om dom håller på det, visar upp Switch2 i E3 tider och så dyker konsolen upp November.

Nja, de har säkert en Nintendo Direct då där de visar Switch 2-spel men de lär inte vänta så länge till utannonsering. Utan det blir nog nu i mars eller senast April. Sen pumpar de PR hela sommaren.

Medlem

Inte så mycket rykten som bra idéer som kan tänkas användas till den nya konsolen. Saker som bättre batteritid och drift-fria Joy Cons känns givna, men två skärmar för DS-spel känns inte så troligt. Men någon nämnde Street Pass och det vore ju kul om det kunde göra en återkomst! Bättre onlinetjänst känns behövligt också. Som gamepartys som inte kräver en extern mobilapp. Återkomsten av Virtual Console vore trevligt också! Appar för att lyssna på musik (Spotify, Apple Music, Tidal) och film (Netflix osv) vore kul att kunna ha - speciellt som det ryktas om att Nintendo kommer ha sin egen streaming-service och frångår att vara helt dedikerad spelkonsol (vilket de argumenterade för Switch även om den fått Youtube-app) men å andra sidan kanske de inte vill ha extern konkurrens. Men musik kan de ju tillåta kanske? Achievements system skulle jag gärna se också.

Vad tror ni? Kommer några av dessa med - och saknar ni någon funktion som ni önskar kommer med?

Medlem

Metroid Prime 4 tycks vara klart och redo för lansering inom kort. Eller åtminstone utannonsering. Antagligen för både OG och NG Switch! Kanske först till Switch nästa månad och dess Nintendo Direct men högst antagligen också teasas för nästa konsol när den utannonseras.

Medlem

Om Prime 4 kommer så blir det nog Game of the year.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Om Prime 4 kommer så blir det nog Game of the year.

Det står redan skrivet i stjärnorna!

Medlem

När tillfrågade i en undersökning svarade 8% att de jobbar på spel till NG Switch Och 32% svarade att det är plattformen de är mest pepp på!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/JunY86uIooY

När tillfrågade i en undersökning svarade 8% att de jobbar på spel till NG Switch Och 32% svarade att det är plattformen de är mest pepp på!

Fast räknas 8% som en hög siffra? 🤔

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Fast räknas 8% som en hög siffra? 🤔

Nä det vet jag inte men du får ju tänka att väldigt få studios har fått en devkit (eller ens fått bekräftat att konsolen existerar och kan köpa en devkit) och många har nog kanske valt att inte kryssa i alternativet eftersom de kanske vill hedra en möjlig NDA trots att det var anonymt. Det kommer nog vara många fler nästa år. Nu är det mest bara roligt att de (ca 200 studios) "bekräftar" att de jobbar på spel till den

Edit: 2017 var det bara 3% som utvecklade spel till Switch (vilket antagligen kan ha att göra med skepsis efter Wii U-fiaskot, men poängen är inte VARFÖR utan ATT och att det ändå kom flera bra spel till konsolen vid launch och närtid efter även om stödet var lågt även efter utannonsering)!

Edit 2: som han påpekar i videon nedan så är det också många studios som inväntar och ser om det finns någon större marknad (installbase) för konsolen. Och PS5 hade "bara" 11% av studios som utvecklade spel för den innan den lanserades. Så det är inte minsta oroande siffror att NG Switch har 8 nu. Det kommer nog snabbt bli fler när den officiellt utannonserats också

Medlem

Hoppar in och bara säger tack till dig Gertzy för alla nyheter, är en lurker i denna tråd men uppskattar all info! 😀


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Medlem
Skrivet av tyvar1:

Hoppar in och bara säger tack till dig Gertzy för alla nyheter, är en lurker i denna tråd men uppskattar all info! 😀

Haha, tack! Alltid kul att höra att fler vill ta del av hypen Det är kul och spännande med alla rykten och spekuleringar. Kommer sakna det lite när den utannonserats officiellt, men kommer väl alltid finnas andra läckor och rykten att följa då Som kommande spel och tillbehör, nya versioner av konsolen osv.

Inaktiv
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/nd7JS_YW7Nc

Inte så mycket rykten som bra idéer som kan tänkas användas till den nya konsolen. Saker som bättre batteritid och drift-fria Joy Cons känns givna, men två skärmar för DS-spel känns inte så troligt. Men någon nämnde Street Pass och det vore ju kul om det kunde göra en återkomst! Bättre onlinetjänst känns behövligt också. Som gamepartys som inte kräver en extern mobilapp. Återkomsten av Virtual Console vore trevligt också! Appar för att lyssna på musik (Spotify, Apple Music, Tidal) och film (Netflix osv) vore kul att kunna ha - speciellt som det ryktas om att Nintendo kommer ha sin egen streaming-service och frångår att vara helt dedikerad spelkonsol (vilket de argumenterade för Switch även om den fått Youtube-app) men å andra sidan kanske de inte vill ha extern konkurrens. Men musik kan de ju tillåta kanske? Achievements system skulle jag gärna se också.

Vad tror ni? Kommer några av dessa med - och saknar ni någon funktion som ni önskar kommer med?

Jag försöker tänka på vad som är mest troligt när jag spekulerar.
Dubbla skärmar är inte helt omöjligt att det kommer. Anledning är att Nintendo kan använda det till nyare spel men samtidigt att det kan användas om DS spel kommer till Nintendo Switch Online.
Läste för några år sedan att en hacker hade hittat information på den tidens senaste uppdatering till Nintendo Switch som visade att Nintendo verkade ha planer på att lägga till så att man kunde använda en andra skärm till Nintendo Switch, så det känns som att tanken ändå finns där.

Att Virtual Console kommer tillbaka tror jag däremot inte på. Anledningen är att jag tror inte Nintendo längre är intresserade för att sälja dessa spel digitalt igen utan att de istället vill fortsätta med att man prenumererar på deras online tjänst och på så vis får tillgång till dessa spel.

Att man ska kunna spela kassetter / skivor från andra Nintendo konsoler är en dröm som många har, men som han säger i videon så är det inte troligt att något sådant kommer.
Nintendo har alltid varit noga med att deras konsoler bara är bakåtkompatibel max en generation, så det enda som är troligt att vi kommer kunna spela är Switch kassetter (plus de nya spelen såklart) så länge Nintendo inte bestämmer sig för att det enbart är de digitala licenserna för Switch spel som kommer gå att spela på nästa konsol.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jag försöker tänka på vad som är mest troligt när jag spekulerar.
Dubbla skärmar är inte helt omöjligt att det kommer. Anledning är att Nintendo kan använda det till nyare spel men samtidigt att det kan användas om DS spel kommer till Nintendo Switch Online.
Läste för några år sedan att en hacker hade hittat information på den tidens senaste uppdatering till Nintendo Switch som visade att Nintendo verkade ha planer på att lägga till så att man kunde använda en andra skärm till Nintendo Switch, så det känns som att tanken ändå finns där.

Att Virtual Console kommer tillbaka tror jag däremot inte på. Anledningen är att jag tror inte Nintendo längre är intresserade för att sälja dessa spel digitalt igen utan att de istället vill fortsätta med att man prenumererar på deras online tjänst och på så vis får tillgång till dessa spel.

Att man ska kunna spela kassetter / skivor från andra Nintendo konsoler är en dröm som många har, men som han säger i videon så är det inte troligt att något sådant kommer.
Nintendo har alltid varit noga med att deras konsoler bara är bakåtkompatibel max en generation, så det enda som är troligt att vi kommer kunna spela är Switch kassetter (plus de nya spelen såklart) så länge Nintendo inte bestämmer sig för att det enbart är de digitala licenserna för Switch spel som kommer gå att spela på nästa konsol.

Att ha en andra skärm som valfri "add on" skulle nog fungera bra, som tillbehör för att visa information i Switch 2-spel men framförallt för att spela DS/3DS-spel på. Kanske inte händer, men kul att tanken funnits

Jag var också inne på samma tanke att de inte vill konkurrera med NSO, men frågan om de verkligen kommer behålla den modellen så länge till. Det har ju gått rykten om att de har undersökt modellen att ge bort 2-3 spel/månaden som PS+ och Xbox Live gjorde förut (/gör) så då kanske de inte vill "ge bort" massa retro de kan sälja lösa licenser för istället och ta betalt för att kunna spela online och få någon speltitel (och kanske DLC som nu) istället.

Nä, tror inte heller den kommer ha stöd för annat än nya formatet och OG Switch-kassetter. Om den nu inte blir helt digital, men det tror jag inte heller då fysiskt fortfarande är stort i Japan och för Switch. Men det har ju ryktats om två modeller så en av dem kanske är helt digital. I varje fall kommer ingen stödja DS-kassetter eller Gamecube-skivor.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jag försöker tänka på vad som är mest troligt när jag spekulerar.
Dubbla skärmar är inte helt omöjligt att det kommer. Anledning är att Nintendo kan använda det till nyare spel men samtidigt att det kan användas om DS spel kommer till Nintendo Switch Online.

Jag tror inte på dubbla skärmar.
Dels att Nintendo redan har gjort det med DS/3DS och för att det blir för meckit om man dockar till tvn.
DS/3DS skulle nog haft mer kraft i sig om de bara fokucerat på en skärm.

Med det sagt så gillar jag DS och stylus, fanns mycket roligt att uppleva på en enbart handhållen konsol.

En vikbar skärm likt vikbara smartphones kanske hade fungerat för att fälla ihop konsolen.

Jag hoppas dock att de inplementerar bättre "Wii" liknande kontrollers om Switch 2 har en kamera som kan läsa av joycons bättre och man placerar Switch 2 när den är dockad under tvn likt sensorbaren på Wii.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Ser tyvärr lite sämre ut än vad många hade hoppats på.

Men Hz, storlek på lagring samt RAM sticker ut.
Så man kan hoppas på att det inte stämmer.
Att Pro modell nämns redan nu är också lite suspekt.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Ser tyvärr lite sämre ut än vad många hade hoppats på.

Men Hz, storlek på lagring samt RAM sticker ut.
Så man kan hoppas på att det inte stämmer.
Att Pro modell nämns redan nu är också lite suspekt.

https://youtu.be/kDiEVX1ZjXA?si=ZFREqnHzrg8Q4MNN

Gamla ryktesuppgifter i den videon som tur är Mer trovärdiga uppgifter är:

""SoC — NVIDIA Tegra 239 (Codename Drake)
litografi: 4N från TSMC"

"RAM-minne — 12 ~ 16 GB i LPDDR5 / X" (här är ju informationen från Gamescom att 12GB är vad som kommer vara i konsumenternas maskiner, medan devkits (som så ofta) har lite mer i 16GB för utrymme i utveckling och optimering.

"Skärm — 8 tum @ 1080p LCD (60 Hz)" Som jag skrev ovan är det troligast att de kommer köra 1080p 60hz och inte 120, dock verkar dessa uppgifter om LCD-panel leva kvar. Vet inte om det är gamla uppgifter eller om bytet av tillverkare som främst gör OLED-skärmar tippar över till att de uppgraderar direkt.

"Intern lagring — 256 ~ 512 GB" Osäkert här om det är någonting Nintendo inte bestämt sig för eller om det är samma visa med kund och devkits-skillnader bara."

Finns mer länkat genom länken men det är huvuddragen så att säga.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Att ha en andra skärm som valfri "add on" skulle nog fungera bra, som tillbehör för att visa information i Switch 2-spel men framförallt för att spela DS/3DS-spel på. Kanske inte händer, men kul att tanken funnits

Jag var också inne på samma tanke att de inte vill konkurrera med NSO, men frågan om de verkligen kommer behålla den modellen så länge till. Det har ju gått rykten om att de har undersökt modellen att ge bort 2-3 spel/månaden som PS+ och Xbox Live gjorde förut (/gör) så då kanske de inte vill "ge bort" massa retro de kan sälja lösa licenser för istället och ta betalt för att kunna spela online och få någon speltitel (och kanske DLC som nu) istället.

Nä, tror inte heller den kommer ha stöd för annat än nya formatet och OG Switch-kassetter. Om den nu inte blir helt digital, men det tror jag inte heller då fysiskt fortfarande är stort i Japan och för Switch. Men det har ju ryktats om två modeller så en av dem kanske är helt digital. I varje fall kommer ingen stödja DS-kassetter eller Gamecube-skivor.

Oj, hoppas på att Nintendo behåller sin prenumerant tjänst för 200kr/år. 🥰 Ett grymt prisvärt alternativ, och att gå till att få 2 spel i månaden känns som en förlegat modell för egen del?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Gamla ryktesuppgifter i den videon som tur är Mer trovärdiga uppgifter är:

""SoC — NVIDIA Tegra 239 (Codename Drake)
litografi: 4N från TSMC"

"RAM-minne — 12 ~ 16 GB i LPDDR5 / X" (här är ju informationen från Gamescom att 12GB är vad som kommer vara i konsumenternas maskiner, medan devkits (som så ofta) har lite mer i 16GB för utrymme i utveckling och optimering.

"Skärm — 8 tum @ 1080p LCD (60 Hz)" Som jag skrev ovan är det troligast att de kommer köra 1080p 60hz och inte 120, dock verkar dessa uppgifter om LCD-panel leva kvar. Vet inte om det är gamla uppgifter eller om bytet av tillverkare som främst gör OLED-skärmar tippar över till att de uppgraderar direkt.

"Intern lagring — 256 ~ 512 GB" Osäkert här om det är någonting Nintendo inte bestämt sig för eller om det är samma visa med kund och devkits-skillnader bara."

Finns mer länkat genom länken men det är huvuddragen så att säga.

Ser ut som bra specs, enda jag är oroad för är om man måste köpa med skit- LCD.

Skrivet av PGR1985:

Oj, hoppas på att Nintendo behåller sin prenumerant tjänst för 200kr/år. 🥰 Ett grymt prisvärt alternativ, och att gå till att få 2 spel i månaden känns som en förlegat modell för egen del?

Skulle ärligt talat hellre ta gamla gratis onlinetjänsten från typ Wii U-eran+virtual console. Har aldrig gillat det där Xbox Live-stuket att man betalar multum varje månad och får "hyra" ett par gamla spel i gengäld man kanske eller kanske inte är intresserad av. Köper hellre spelen jag vill ha och tar en grundläggande onlinetjänst som gärna är gratis. Men men, den tiden är väl tyvärr förbi...

Får väl vara glad så länge Nintendo Online är billigare än konkurrenternas tjänster...

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Oj, hoppas på att Nintendo behåller sin prenumerant tjänst för 200kr/år. 🥰 Ett grymt prisvärt alternativ, och att gå till att få 2 spel i månaden känns som en förlegat modell för egen del?

Skrivet av Majoren:

Ser ut som bra specs, enda jag är oroad för är om man måste köpa med skit- LCD.

Skulle ärligt talat hellre ta gamla gratis onlinetjänsten från typ Wii U-eran+virtual console. Har aldrig gillat det där Xbox Live-stuket att man betalar multum varje månad och får "hyra" ett par gamla spel i gengäld man kanske eller kanske inte är intresserad av. Köper hellre spelen jag vill ha och tar en grundläggande onlinetjänst som gärna är gratis. Men men, den tiden är väl tyvärr förbi...

Får väl vara glad så länge Nintendo Online är billigare än konkurrenternas tjänster...

Tror också det är för mycket att hoppas på med gratis online då konkurrenterna "kommer undan" med det så Nintendo lär inte bjussa på det. Och jag tar hellre "hyrspel" än retrospel om jag ska vara ärlig. Men det är ju från person till person. Tror de kommer hålla det relativt billigt men om de går över till att "bjuda" på storspel kanske kostnaden ökar - och att det är därför de gör det.

Det har funnits indikationer på att Nintendo på grund av patentintrång behövt byta paneltillverkare och att de kommer gå över till OLED direkt så förhoppningvis slipper vi gå tillbaka till LCD Eller om de gör modeller med båda i bästa fall!

Igår började massa Youtubers prata om att en Japansk sida börjat lägga ut förhandsbokningar av "Switch 2" - men jag valde att inte lägga energi eller fokus på det då det högst antagligen bara är en sida som hört att den är på gång och vill börja tjäna pengar på den redan nu. Men nu verkar det som fler följer efter och att det är baserat på bra information om när konsolen faktiskt är tänkt att släppas. Så det kan vara lite intressant ändå. Förövrigt verkar det fortsatt som den kommer visas upp i slutet av Mars och sedan promotas under sommaren för släpp med nya 3D Open World Mario i September. Jag har tänkt att MK10 också släpps då men speljournalisten Necrophilipe tycks inte tro det kommer innan 2025. Verkar dock vara mer gissning än information, men kan också vara att Nintendo själva inte bestämt sig.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Tror också det är för mycket att hoppas på med gratis online då konkurrenterna "kommer undan" med det så Nintendo lär inte bjussa på det. Och jag tar hellre "hyrspel" än retrospel om jag ska vara ärlig. Men det är ju från person till person. Tror de kommer hålla det relativt billigt men om de går över till att "bjuda" på storspel kanske kostnaden ökar - och att det är därför de gör det.

Det har funnits indikationer på att Nintendo på grund av patentintrång behövt byta paneltillverkare och att de kommer gå över till OLED direkt så förhoppningvis slipper vi gå tillbaka till LCD Eller om de gör modeller med båda i bästa fall!

https://youtu.be/wVIgkZ-S2tk

Nej, det måste ju vara det absolut enklaste sättet att tjäna storkovan med minimal insats; att hooka upp oss på diverse prenumerationer. Där var Microsoft sluga då de mycket väl visste hur mycket man kan håva in på mjukvaruprenumerationer även på tidiga 2000-talet. Så det är ju garanterat här för att stanna.
Tycker dock inte personligen det är en "tjänst" för oss konsumenter att betala månatligen i utbyte mot att få testa gamla spel.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Igår började massa Youtubers prata om att en Japansk sida börjat lägga ut förhandsbokningar av "Switch 2" - men jag valde att inte lägga energi eller fokus på det då det högst antagligen bara är en sida som hört att den är på gång och vill börja tjäna pengar på den redan nu. Men nu verkar det som fler följer efter och att det är baserat på bra information om när konsolen faktiskt är tänkt att släppas. Så det kan vara lite intressant ändå.

Jag var en av dem som förbokade Nintendo 3DS när den kom. Jag förväntade mig en lång kö av människor som väntade på konsolen. Det var typ 3 personer som stod i kö i butiken.

Vet inte hur mycket hype det är på Nintendo Switch 2 här i sverige men nog tror jag att man får sin konsol ändå.
Iofs är scalping dagens standard.

Nintendo Wii hade ju väldigt högt tryck på sig kommer jag ihåg.

Det är upp till Nintendo nu att visa hur bra Switch 2 är och om det är värt uppgradering med många bra spel.
Har inte bestämt mig själv ännu om jag bokar den eller köper senare i framtiden. Vill ju veta först vad det blir.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag var en av dem som förbokade Nintendo 3DS när den kom. Jag förväntade mig en lång kö av människor som väntade på konsolen. Det var typ 3 personer som stod i kö i butiken.

Vet inte hur mycket hype det är på Nintendo Switch 2 här i sverige men nog tror jag att man får sin konsol ändå.
Iofs är scalping dagens standard.

Nintendo Wii hade ju väldigt högt tryck på sig kommer jag ihåg.

Det är upp till Nintendo nu att visa hur bra Switch 2 är och om det är värt uppgradering med många bra spel.
Har inte bestämt mig själv ännu om jag bokar den eller köper senare i framtiden. Vill ju veta först vad det blir.

Haha, bodde i Japan när 3DS kom så köpte min där och hade förhandsbokat och där var det säkert 200+ i kön. Bic Camera i Fukuoka. Men hade liknande erfarenhet som dig när Switch släpptes, hade förhandsbokat och tog buss in till city för att hämta ut den och collector's av Breath of the Wild på Gamestop i Uppsala och trodde det skulle vara milslång kö men så var det två pers där Antagligen var det inte så många som peppade ny Nintendo efter floppen Wii U. Men nu kan det ju mycket väl bli annorlunda. Eller så följer de mönstret med stor flopp efter grym succé. Så ja, en utannonsering med tydlig kommunikation vad de erbjuder är välbehövligt för att övertyga oss från att gå vidare från Switch. Och stämmer ryktena om att det mest är en starkare Switch utan tydlig gimmick räcker det nog för oss flesta. Ingen vill köpa grisen i säcken men det är så mycket hype nu så det ska mycket till att avskräcka oss.

Medlem

https://www.nintendo.com/us/store/games/coming-soon/

Kollade här vilka spel som är utannonserade för Switch:
Gemensamma faktorn i prisklasserna: 20-39,99 dollar & 40 dollar+ är att inget spel är utannonserat att släppas efter Mars.

25 Januari: Hitman: Blood Money — Reprisal (Remaster)
25 Januari: Apollo Justice: Ace Attorney Trilogy (Remaster)

02 Februari: Jujutsu Kaisen Cursed Clash
14 Februari: Tomb Raider I-III Remastered Starring Lara Croft (Remaster)
15 Februari: Spirit Hunter: Death Mark II
16 Februari: Mario vs. Donkey Kong (Remaster)
21 Februari: Bandle Tale: A League of Legends Story

08 Mars: Unicorn Overlord
22 Mars: Princess Peach: Showtime!
26 Mars: SOUTH PARK: SNOW DAY!
28 Mars: Touch Detective 3 + The Complete Case Files

Sen finns det bara 2 portade spel/remasters som är utannonserade och inte har något releasedatum:

Luigi's Mansion™ 2 HD (Remaster/Port)
Paper Mario™: The Thousand-Year Door (Remaster/Port)

Schemat i år för Switch efter 28 Mars är helt blankt, inte ett spel eller så mycket som ett enda DLC är utannonserat. Vilket är intressant med tanke på Nintendos Fiscal Year avslutas 31 Mars.

Schemat är förmodligen blankt pga av att allt som släpps efter 31 Mars också kommer på Switch 2. Därav har man inte visat upp något spel eller DLC efter 28 mars ännu. För att man vill visa upp Switch 2 först.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Schemat är förmodligen blankt pga av att allt som släpps efter 31 Mars också kommer på Switch 2. Därav har man inte visat upp något spel eller DLC efter 28 mars ännu. För att man vill visa upp Switch 2 först.

Jag tror att uteblivet DLC till Switch-spel indikerar att uppföljaren är nära ja, men vet inte om jag tror att det betyder att de vill visa upp nya konsolen. De kommer högst antagligen ha en sista Switch-fokuserad Direct nästa månad (som oftast i Februari) där de visar lite Switch-spel (antagligen mest remaster och indiespel) innan de utannonserar NG Switch i Mars. Sen kommer det nog vara Switch 2-directs med spel som även kommer till Switch ett tag (något år) innan det blir NG Switch only.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Att Virtual Console kommer tillbaka tror jag däremot inte på. Anledningen är att jag tror inte Nintendo längre är intresserade för att sälja dessa spel digitalt igen utan att de istället vill fortsätta med att man prenumererar på deras online tjänst och på så vis får tillgång till dessa spel.

Skrivet av Gertzy:

Jag var också inne på samma tanke att de inte vill konkurrera med NSO, men frågan om de verkligen kommer behålla den modellen så länge till. Det har ju gått rykten om att de har undersökt modellen att ge bort 2-3 spel/månaden som PS+ och Xbox Live gjorde förut (/gör) så då kanske de inte vill "ge bort" massa retro de kan sälja lösa licenser för istället och ta betalt för att kunna spela online och få någon speltitel (och kanske DLC som nu) istället.

Inte bara jag som tänker i dessa banor (men ändå värt att tänka på att det fortfarande handlar om spekulationer från oss och inte läckor)!

Medlem

Ocarina of Time 4k för NG Switch redan i år? Kan så vara!

Medlem

Kan vara sista 1-2 veckorna nu med nyhetstorka och lösa rykten.

1-2 veckor innan och efter direct brukar innehålla en del information och rykten. Sen efter det så börjar det förmodligen närma sig reveal av Switch 2. Då kommer det med stor sannolikhet sippra fram ett och annat.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Kan vara sista 1-2 veckorna nu med nyhetstorka och lösa rykten.

1-2 veckor innan och efter direct brukar innehålla en del information och rykten. Sen efter det så börjar det förmodligen närma sig reveal av Switch 2. Då kommer det med stor sannolikhet sippra fram ett och annat.

Bara inte 1-2-3 Switch blir en av releasetitlarna. Porta över Nintendoland istället, eller en uppföljare Clubhouse Games

Medlem
Skrivet av Majoren:

Bara inte 1-2-3 Switch blir en av releasetitlarna. Porta över Nintendoland istället, eller en uppföljare Clubhouse Games

Eller gör ett nytt Nintedoland, eller allt innehåll från det första plus nytt innehåll. Det första var väldigt kul, älskade det.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Kan vara sista 1-2 veckorna nu med nyhetstorka och lösa rykten.

1-2 veckor innan och efter direct brukar innehålla en del information och rykten. Sen efter det så börjar det förmodligen närma sig reveal av Switch 2. Då kommer det med stor sannolikhet sippra fram ett och annat.

Ja, det märks nu att det är rätt nyhetstorka då många istället publicerar artiklar/videor om vad de önskar se i konsolen. De fortsätter alltså publicera material för att rida på hypen men utan något konkret så då blir det lite drömstoff istället. Men ju närmare vi kommer en Direct (gissar på mitten av Februari) så kommer det såklart läckor/rykten om det och sen lär vi vara väldigt nära avtäckning ja

Skrivet av Majoren:

Bara inte 1-2-3 Switch blir en av releasetitlarna. Porta över Nintendoland istället, eller en uppföljare Clubhouse Games

Skrivet av lasselason:

Eller gör ett nytt Nintedoland, eller allt innehåll från det första plus nytt innehåll. Det första var väldigt kul, älskade det.

Haha, nä, 1-2-3 kan vara något av det sämsta releasetitlar någonsin ju Ett nytt Nintendoland skulle jag gärna också se, eller ett "Nintendo Switch Sports 2" som ingår

Medlem

Verkar som ett Star Fox-spel är redo att lanseras med Switch 2 - eller åtminstone inom första året! Och kan komma att vara en cross-gen title!

Skriv svar