Stora ryktestråden för "Switch 2"

Inaktiv
Skrivet av Gertzy:

Och tydligen hölls diskreta demouppvisningar av tredjepartstitlar under Tokyo Game Show på Switch 2 som visade hur bra de kan köras på nya konsolen!

Jag har för mig att jag läst att Nintendo nekar till att det har hänt att de visat upp Switch 2 bakom stängda dörrar.
Men om det är så att det har hänt så kan ju Nintendo eventuellt ljuga för att försöka tysta ner det. Vem vet?

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jag har för mig att jag läst att Nintendo nekar till att det har hänt att de visat upp Switch 2 bakom stängda dörrar.
Men om det är så att det har hänt så kan ju Nintendo eventuellt ljuga för att försöka tysta ner det. Vem vet?

Tror att de förnekar av ren formalitet, utåt sett är ju deras inställning att Switch 2 inte existerar än och därför kan inte någon demovisning ha skett Så jag skulle säga det är typ 90 att det hänt och 10 inte. För helt säkra kan vi ju inte vara men flera källor som oberoende bekräftar det är ganska starkt tecken på att det faktiskt hänt. Oavsett vad Nintendo vill göra gällande.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jag har för mig att jag läst att Nintendo nekar till att det har hänt att de visat upp Switch 2 bakom stängda dörrar.
Men om det är så att det har hänt så kan ju Nintendo eventuellt ljuga för att försöka tysta ner det. Vem vet?

Om jag inte missförstått saken så var det faktiska ryktet att spel visats upp på hårdvara motsvarande Switch 2, alltså exempelvis en dator med liknande specifikationer. Därefter ska Nintendo ha nekat att de visat upp spel körda på Switch 2. Så isåfall stämmer det ju. 🙂

Medlem

Dom behöver ju inte ens ha visat upp det på en dator. De kan ha visat upp videoklipp och säga att detta kan NextSwitch göra.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Dom behöver ju inte ens ha visat upp det på en dator. De kan ha visat upp videoklipp och säga att detta kan NextSwitch göra.

Det ryktas ju att de har visat upp Breath of the Wild i hög upplösning och "utan laddningstider" så då har det nog varit spelbart för att demonstrera hur bra konsolen klarar detta. Ska alltså inte ha varit endast videoklipp (även om vi inte kan veta helt säkert, kan ju vara en trailer som visats och sen har någon "läckare" överdrivit demonstrationen). Och det spelbara ska ha körts från en dator som ska motsvara devkitet eller slutgiltiga konsolen.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/Tv-fDu64PK8

Mer om devkit 2.0 men postar för att det också tar upp att Gamecube eventuellt är på gång för NSO!

Jävlar nice det vore med Eternal Darkness.
Sen skulle jag faktiskt vilja ha Gamecube-verren av Resident Evil 2 med, har för mig det är den bästa versionen av spelet
Star Wars-flygspelet också, riktigt kanonspel. Kanske lite Time Splitters 2 med onlinestöd också?

Medlem
Skrivet av Majoren:

Jävlar nice det vore med Eternal Darkness.
Sen skulle jag faktiskt vilja ha Gamecube-verren av Resident Evil 2 med, har för mig det är den bästa versionen av spelet
Star Wars-flygspelet också, riktigt kanonspel. Kanske lite Time Splitters 2 med onlinestöd också?

Ja, Eternal Darkness har jag hoppats på att de gör remake/remaster av men att "få" det emulerat på NSO skulle räcka rätt bra! Skulle mer än gärna se Resident Evil, 2 och Zero på tjänsten i sådana fall! Antar du menar Star Wars Rogue Leader? Det var väl ett av lanseringstitlarna har jag för mig. Riktigt kul! Time Splitters 2 har jag aldrig spelat men hört bra om så vore kul att få testa. Nintendo har verkligen en skatt i den konsolen de antingen kan släppa i nyutgåvor eller på NSO - om inte båda

Medlem

Sonic Heroes ska tydligen få remaster/remake till Switch 2

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ja, Eternal Darkness har jag hoppats på att de gör remake/remaster av men att "få" det emulerat på NSO skulle räcka rätt bra! Skulle mer än gärna se Resident Evil, 2 och Zero på tjänsten i sådana fall! Antar du menar Star Wars Rogue Leader? Det var väl ett av lanseringstitlarna har jag för mig. Riktigt kul! Time Splitters 2 har jag aldrig spelat men hört bra om så vore kul att få testa. Nintendo har verkligen en skatt i den konsolen de antingen kan släppa i nyutgåvor eller på NSO - om inte båda

Skulle vara rätt nöjd med om Gamecube-spelen bara blir uppskalade så de ser lite vettigare ut på HD-TV. Annars behövs det väl inte så mycket då Gamecube inte känns så tekniskt föråldrad. En annan påstådd höjdare som jag dessvärre aldrig testat är ju Star Fox Adventure, skulle man ju gärna sätta tänderna i...och se om Wave Race Blue Storm var lika uselt som jag minns det.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Kontot avslutas

Vad falls? Vadan detta? O_o


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av Majoren:

Skulle vara rätt nöjd med om Gamecube-spelen bara blir uppskalade så de ser lite vettigare ut på HD-TV. Annars behövs det väl inte så mycket då Gamecube inte känns så tekniskt föråldrad. En annan påstådd höjdare som jag dessvärre aldrig testat är ju Star Fox Adventure, skulle man ju gärna sätta tänderna i...och se om Wave Race Blue Storm var lika uselt som jag minns det.

Wave race: Blue storm är riktigt bra, ju!

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Vad falls? Vadan detta? O_o

Vadan detta? Märkligt!
Hade det varit gamereactor så hade jag gissat bannad men nu vette sjutton

Medlem
Skrivet av Ugglan:

Vadan detta? Märkligt!
Hade det varit gamereactor så hade jag gissat bannad men nu vette sjutton

Haha, sant.
Tror ZeldaCastle bett om att få kontot avslutat pga. en diskussion i nyheten om förlamade Noland Abaugh... verkade gå rätt hett till där även om jag personligen inte tycker det var nått att ta notis på. Nåväl, off-topic och som sagt, lite trist. Men men...
Sorry för off-topic

Medlem
Skrivet av Majoren:

Skulle vara rätt nöjd med om Gamecube-spelen bara blir uppskalade så de ser lite vettigare ut på HD-TV. Annars behövs det väl inte så mycket då Gamecube inte känns så tekniskt föråldrad. En annan påstådd höjdare som jag dessvärre aldrig testat är ju Star Fox Adventure, skulle man ju gärna sätta tänderna i...och se om Wave Race Blue Storm var lika uselt som jag minns det.

Skrivet av Daed:

Wave race: Blue storm är riktigt bra, ju!

Star Fox Adventures har jag velat se remastrat/remakat för Switch och/eller få uppföljare (direkt, den andra gills inte ) då jag vill minnas jag verkligen gillade det way back! Wave Race: Blue Storm gillade jag också så skulle gärna se det på Switch i vilken form som helst! Var imponerad av vattengrafiken och fysiken och spelade det med WaveBird-kontrollern så var häftigt att kunna spela trådlöst för första gången

Nintendo verkar koka ihop någonting... kan det vara en Switch 2-presentation? Deras nya FY drar ju igång nu i början av nästa månad...

Medlem

Spekulation men kan Star Wars: Outlaws vara på gång till Switch 2? Vore grymt!

Medlem
Skrivet av Majoren:

Haha, sant.
Tror ZeldaCastle bett om att få kontot avslutat pga. en diskussion i nyheten om förlamade Noland Abaugh... verkade gå rätt hett till där även om jag personligen inte tycker det var nått att ta notis på. Nåväl, off-topic och som sagt, lite trist. Men men...
Sorry för off-topic

Tror han överreagerade där. Trist att någon som bidragit så mycket till forumet inte minst till denna tråden, ska försvinna över en sån där grej.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Tror han överreagerade där. Trist att någon som bidragit så mycket till forumet inte minst till denna tråden, ska försvinna över en sån där grej.

Jättesynd. Hoppas han mår bra. Ta hand om dig ZeldasCastle!

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Tror han överreagerade där. Trist att någon som bidragit så mycket till forumet inte minst till denna tråden, ska försvinna över en sån där grej.

Hände incidenten på annat forum?
Och vad handlade dispyten om? 🤔

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Tror han överreagerade där. Trist att någon som bidragit så mycket till forumet inte minst till denna tråden, ska försvinna över en sån där grej.

Skrivet av Ugglan:

Jättesynd. Hoppas han mår bra. Ta hand om dig ZeldasCastle!

Skrivet av PGR1985:

Hände incidenten på annat forum?
Och vad handlade dispyten om? 🤔

Hej! Jag håller med att det är tråkigt att vi förlorar ZeldaCastle (i denna tråden och forumet i övrigt) men kan ni snälla ta detta i PM då jag vill hålla tråden ren för att lättare kunna hitta rykten/läckor/spekulationer om nya konsolen. Nu är det visserligen rätt lugnt med dessa men ändå. Skulle uppskattas om övriga diskussioner togs annorstädes bara.

Är vi nära en Nintendo Direct, Indie World och/eller Switch 2-avslöjande? Kanske!

Medlem

Verkar som svaga Xbox-stödet gör att fler spel från Xbox är på gång till PS5 - och antagligen Switch 2 senare när den utannonserats!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Hej! Jag håller med att det är tråkigt att vi förlorar ZeldaCastle (i denna tråden och forumet i övrigt) men kan ni snälla ta detta i PM då jag vill hålla tråden ren för att lättare kunna hitta rykten/läckor/spekulationer om nya konsolen. Nu är det visserligen rätt lugnt med dessa men ändå. Skulle uppskattas om övriga diskussioner togs annorstädes bara.

https://youtu.be/BDN30dYlWXM

Är vi nära en Nintendo Direct, Indie World och/eller Switch 2-avslöjande? Kanske!

Du har givetvis helt rätt. Såklart att vi på forumet hoppas ZeldaCastle väljer att stanna här på sidan.

Jag hoppas innerligt att Nintendo väljer att utannonsera sin nya konsol snart. Det är nog den vitamininjektion som spelvärlden behöver just nu.

Medlem

Ja det känns som att det är dags nu, rykten och spekulationer i all ära, jag tycker det är kul, men det börjar kännas som att det är dags att vi får prata om den faktiska konsolen snart.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Ja det känns som att det är dags nu, rykten och spekulationer i all ära, jag tycker det är kul, men det börjar kännas som att det är dags att vi får prata om den faktiska konsolen snart.

Gertzy!
När detta väl händer, byter du namn på forumtråden eller gör en helt ny? Personligen hoppas jag på det förstnämnda alternativet. 🥰

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Gertzy!
När detta väl händer, byter du namn på forumtråden eller gör en helt ny? Personligen hoppas jag på det förstnämnda alternativet. 🥰

Haha, jag har inte tänkt så långt! Å ena sidan har tråden redan bytt namn en gång (mer information finns i slutet av originalposten för intresserade) men å andra sidan kanske det vore enklare att börja från scratch med en officiell tråd och all officiell info i startinlägget så de som vill läsa officiell information inte behöver bläddra genom hundra sidor "nonsens" först... dessutom lär ju rykten om spel och tjänster till nya konsolen fortsätta flöda även efter utannonsering och till och med lansering så oavsett om det blir två eller en trådar lär denna leva vidare Vad tycker ni andra, vill ni leva kvar i denna tråden eller starta fräscht när det väl är dags?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Haha, jag har inte tänkt så långt! Å ena sidan har tråden redan bytt namn en gång (mer information finns i slutet av originalposten för intresserade) men å andra sidan kanske det vore enklare att börja från scratch med en officiell tråd och all officiell info i startinlägget så de som vill läsa officiell information inte behöver bläddra genom hundra sidor "nonsens" först... dessutom lär ju rykten om spel och tjänster till nya konsolen fortsätta flöda även efter utannonsering och till och med lansering så oavsett om det blir två eller en trådar lär denna leva vidare Vad tycker ni andra, vill ni leva kvar i denna tråden eller starta fräscht när det väl är dags?

Denna tråden är underbar så det är såklart trist att den inte förblir lika aktiv men samtidigt så blir det nog rejält med trafik i den nya tråden, om det nu blir en ny alltså.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Denna tråden är underbar så det är såklart trist att den inte förblir lika aktiv men samtidigt så blir det nog rejält med trafik i den nya tråden, om det nu blir en ny alltså.

Ja, den har ju varit väldigt rolig att driva och skriva i - och vore synd att överge den helt. Men sen kanske det blir bökigt att ha en tråd för officiella konsolen sen och rykten om kommande spel postas här istället för den. Tror ni inte? Så kanske bäst att uppdatera denna bara och köra på?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ja, den har ju varit väldigt rolig att driva och skriva i - och vore synd att överge den helt. Men sen kanske det blir bökigt att ha en tråd för officiella konsolen sen och rykten om kommande spel postas här istället för den. Tror ni inte? Så kanske bäst att uppdatera denna bara och köra på?

Ja det är nog bäst så.

Medlem

Verkar som Nintendo rör om i grytan inför Switch 2 och både sparkar och gör visstidsanställda till heltidsanställda.

Medlem

Verkar som EA vill vara tidiga på Switch 2-tåget och storsatsar för det! Tidigare Nintendo-anställd jobbar nu hos EA bredvid NOA!

Medlem

Verkar som Spyro 4 är under utveckling och att det (förmodlingen) kommer till "Switch 2". Och att han tar upp det här med att "de inte har mottagit några större projekt att testa" har mer att göra med att Nintendo vill undvika vidare läckor snarare än att det inte är spel på gång.

Skriv svar