FZ på Moderskeppet 2 – Kryssningen för alla som älskar spel, teknik och nördkultur

Medlem

Jag och min sambo ska med - men vi vet inte riktigt vad vi har att vänta oss. Inte direkt erfaren med sånt här... dock ska det bli väldans kul!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Chefredaktör
Skrivet av Ankh:

Jag och min sambo ska med - men vi vet inte riktigt vad vi har att vänta oss. Inte direkt erfaren med sånt här... dock ska det bli väldans kul!

Kul! Välkomna!

Medlem
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Kul! Välkomna!

Man tackar!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ni vet väl att det är fredagen den 13 när båten går tillbaka... om det är en sak jag lärt mig är det att aldrig åka kryssning på fredagen den 13e... Good luck everyone! See you on the flip side!

Chefredaktör
Skrivet av robbis:

Ni vet väl att det är fredagen den 13 när båten går tillbaka... om det är en sak jag lärt mig är det att aldrig åka kryssning på fredagen den 13e... Good luck everyone! See you on the flip side!

😅😱

Medlem

Hej ni som har varit med förut: hur pass noga är man med ID-kontroller på resan? Jag sitter i en prekär sits eftersom mitt nya körkort förmodligen inte är klart innan vi tar tåget ner till Stockholm. Är det obligatoriskt legkontroll så är det ju ingen ide att jag ens far ner så jag skulle behöva veta hur det har varit förra gången/ generellt på Viking Lines kryssningar.


signatur

War, War never changes...

FZ
Andreas Dimestam
Skrivet av Tarotikum:

Hej ni som har varit med förut: hur pass noga är man med ID-kontroller på resan? Jag sitter i en prekär sits eftersom mitt nya körkort förmodligen inte är klart innan vi tar tåget ner till Stockholm. Är det obligatoriskt legkontroll så är det ju ingen ide att jag ens far ner så jag skulle behöva veta hur det har varit förra gången/ generellt på Viking Lines kryssningar.

Viking Line kollar legitimation vid incheckning/boarding, ungefär som på en flygplats. Så räkna med att det kommer att kollas.

KoP
Medlem
Skrivet av Tarotikum:

Hej ni som har varit med förut: hur pass noga är man med ID-kontroller på resan? Jag sitter i en prekär sits eftersom mitt nya körkort förmodligen inte är klart innan vi tar tåget ner till Stockholm. Är det obligatoriskt legkontroll så är det ju ingen ide att jag ens far ner så jag skulle behöva veta hur det har varit förra gången/ generellt på Viking Lines kryssningar.

Har du ett giltigt pass bör väl det även fungera? 🤔

Medlem
Skrivet av Tarotikum:

Hej ni som har varit med förut: hur pass noga är man med ID-kontroller på resan? Jag sitter i en prekär sits eftersom mitt nya körkort förmodligen inte är klart innan vi tar tåget ner till Stockholm. Är det obligatoriskt legkontroll så är det ju ingen ide att jag ens far ner så jag skulle behöva veta hur det har varit förra gången/ generellt på Viking Lines kryssningar.

Det går bra med utgången legitimation. Har du ditt gamla körkort, pass eller leg som inte gick ut för en massa år sen kommer det vara lugnt. 😀

Medlem
Skrivet av KoP:

Har du ett giltigt pass bör väl det även fungera? 🤔

Jo, hade jag det så hade frågan aldrig uppstått 👍


signatur

War, War never changes...

Medlem
Skrivet av GnrlMuffin:

Det går bra med utgången legitimation. Har du ditt gamla körkort, pass eller leg som inte gick ut för en massa år sen kommer det vara lugnt. 😀

Vi hoppas på det då 🙏


signatur

War, War never changes...

International
Man of Mystery
Skrivet av robbis:

Ni vet väl att det är fredagen den 13 när båten går tillbaka... om det är en sak jag lärt mig är det att aldrig åka kryssning på fredagen den 13e... Good luck everyone! See you on the flip side!

Hur i all världen har du lärt dig det ? Brukar båtarna sjunka när du åker då eller spiller du alltid ut ölen i baren de gångerna ?


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Redaktör
Skrivet av bluenephilim:

Hur i all världen har du lärt dig det ? Brukar båtarna sjunka när du åker då eller spiller du alltid ut ölen i baren de gångerna ?

Jag tänker då KBT:a mig igenom skrocket. Wish me luck.


signatur
International
Man of Mystery
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag tänker då KBT:a mig igenom skrocket. Wish me luck.

Jag tar med några svarta katter, en stege att gå under och ett par speglar att krossa så blir det sensory overload för ödesgudarna och de tror att det är fel på systemet och låter det vara


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Redaktör
Skrivet av bluenephilim:

Jag tar med några svarta katter, en stege att gå under och ett par speglar att krossa så blir det sensory overload för ödesgudarna och de tror att det är fel på systemet och låter det vara

Tack, då är jag trygg!


signatur
Medlem

Verkligen lycka till. Håller tummarna för att båten inte sjunker...

Gnällkuk

Var på kryssning i helgen, får hoppas att det blåser mindre för er. 24-26s/m på väg hem, gå-i-land-sjukan har typ släppt idag. Fick typ sitta och hålla i mig i kontorsstolen hemma och kombattera kastvindarna i lägenheten :>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av bluenephilim:

Hur i all världen har du lärt dig det ? Brukar båtarna sjunka när du åker då eller spiller du alltid ut ölen i baren de gångerna ?

Du... Alla gånger jag åkt båt på fredagen 13e så har den sjunkit. Så trust me... I know!

International
Man of Mystery
Skrivet av robbis:

Du... Alla gånger jag åkt båt på fredagen 13e så har den sjunkit. Så trust me... I know!

Känns mer som om vi inte ska åka båt, med dig med


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Var på kryssning i helgen, får hoppas att det blåser mindre för er. 24-26s/m på väg hem, gå-i-land-sjukan har typ släppt idag. Fick typ sitta och hålla i mig i kontorsstolen hemma och kombattera kastvindarna i lägenheten :>

Hur lyckades du boka fel vecka? 🤔 Det var lite klantigt gjort tycker jag.

Gnällkuk
Skrivet av Shadee:

Hur lyckades du boka fel vecka? 🤔 Det var lite klantigt gjort tycker jag.

Hehe, nja det var rätt kryssning för rätt man Jag kanske åker med nästa gång istället!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent

Det är ju själva f*n att jag missar detta. Men nästa år, då j*vlar. Ska fixa en FZ-brandad matroskostym och hänga med alla er sköningar.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Hehe, nja det var rätt kryssning för rätt man Jag kanske åker med nästa gång istället!

Det tar jag som ett löfte!

Moderator | Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Hehe, nja det var rätt kryssning för rätt man Jag kanske åker med nästa gång istället!

Vi kan dela hytt nästa gång


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gnällkuk
Skrivet av Shadee:

Det tar jag som ett löfte!

Skrivet av uberpwnage2.0:

Vi kan dela hytt nästa gång

Haha, det tror jag helst du slipper. Har du öronproppar?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skägg.
10 Chambers

Jamen, vi ses där då?


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av trickeh2k:

Haha, det tror jag helst du slipper. Har du öronproppar?

Har sovit med jycke som skäller, föräldrar som snarkar så hela byn hör osv. Det löser sig!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Gnällkuk
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har sovit med jycke som skäller, föräldrar som snarkar så hela byn hör osv. Det löser sig!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av bluenephilim:

Känns mer som om vi inte ska åka båt, med dig med

Nej det kan oxå sluta illa, ge mig lite alkohol och alla kommer hoppa överbord självmant

Medlem

Oväder, rysk attack intill Tallinn och fredagen den 13.
Nu kör vi!

Skriv svar