Djävulskt långa köer för att ta sig in i Diablo IV-betan

Robot
Djävulskt långa köer för att ta sig in i Diablo IV-betan

Helvetet har problem att ta emot besökare.

#blizzard, #diablo-iv


Redaktör

Hade 90 min kö vid första försöket, kom in och kunde skapa karaktär efter ca 75 men fick felkod vid spelstart. Vid andra försöket (efter kl 22) kom jag in och kunde spela felfritt efter 45.


signatur
Medlem

Hade 89 minuters kö igår, men riktiga tiden var 40 minuter. Nu imorse cirka 5 minuter. Felfritt på Ps5 hittils båda gångerna. Är imponerad av hur bekväma kontrollerna är till konsolen då jag aldirg kört ett ARPG än på datorn innan.

Medlem

Undrar hur trasig open beta blir nästa vecka.. lär ju bli helt ospelbart...

Skribent

Delar vi inloggningsserver med amerikanerna? Försökte komma in kl 6:30 i morse, men redan då var det kört..


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Det är fanemej precis som det är med snön i södra halvan av Sverige. Kommer det mer än 1-2 cm så går allt åt helvete..
Tänk om dom nångång kunde vara förberedda på hög belastning men nej, samma visa varje gång

Medlem

Inte oväntat direkt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hade 1min kö nu på morgonen. Så inte så farligt IMO 🤣

Medlem

Karaktärerna kommer ändå att raderas hur som helst, är ju typ poänglöst att spela mer än att bara få komma in och testa någon timme eller två. Det är också lite mindre än 3 månader kvar till release och spelet kommer säkert att kännas och se annorlunda ut än vad det gör nu. Passa på att ge feedback så finns det hopp om att det kommer ändras senare

Gissar på att det kommer bli värre nästa helg, för då kommer även de som inte förhandsbokat deluxe-edition köa. Ska prova barbarian lite också sen får det nog vara för mig.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

En föraning om hur releasedagen kommer se ut.

Medlem

Fick köa 8 min vid 8 snåret imorse. Flyter på bra inga större buggar än så länge.

Medlem
Skrivet av Bennii:

En föraning om hur releasedagen kommer se ut.

Nästa helg har nog köer på 3-5 timmar vs dessa 40 min

Redaktör
Ponny

Helvetet är fullt. Var god dröj.


signatur

En Bamseponny av folket

Skribent
Skrivet av Mattias Frost:

https://media.tenor.com/HjSaFOUS7W4AAAAM/war-dogs-war-dogs-mo...

Delar vi inloggningsserver med amerikanerna? Försökte komma in kl 6:30 i morse, men redan då var det kört..

Som jag förstod det när jag fick prata med utvecklarna tidigare så är ju inte spelet uppdelat i världszoner för att det ska vara helt fritt att spela med alla oavsett land. Nu vet jag ju inte om detta innebär en global inloggningsserver, men det kanske är så nu under betan?

Jag hade också problem i morse...köade i 40 min där runt 7-snåret...kunde sen spela en timme, blev utsparkad och tillbaka i en kö på 80 min plus.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Långa tider till helvetet.

Medlem

Då missade jag inte så mycket alltså, fick beta koden sent inatt så håller på och installerar nu lol

Avstängd

Folk har betalat för det där xD

Medlem
Skrivet av magma:

Karaktärerna kommer ändå att raderas hur som helst, är ju typ poänglöst att spela mer än att bara få komma in och testa någon timme eller två. Det är också lite mindre än 3 månader kvar till release och spelet kommer säkert att kännas och se annorlunda ut än vad det gör nu. Passa på att ge feedback så finns det hopp om att det kommer ändras senare

Gissar på att det kommer bli värre nästa helg, för då kommer även de som inte förhandsbokat deluxe-edition köa. Ska prova barbarian lite också sen får det nog vara för mig.

Det enda är om du når lvl 20 så kommer du att låsa upp en kosmetiskk ryggsäck också

Chefredaktör

Problematiskt igår kväll med 90+ min väntetid. Sen kom jag in och kunde köra utan att bli utslängd eller likande.
Imorse 1 min väntetid och har nu kört felfritt i två timmar.

Medlem

Folk verkar missförstå poängen med Beta test märker man runt internet och här på kära FZ

Skrivet av fejksson:

Folk har betalat för det där xD

Nädå, räcker med förbokning för att få key, som du också kan boka av. Så du behöver inte fronta några pengar

Medlem

Strax över en timma kö igår, hann spela 30 min och blev utsparkad till karaktärsmenyn. Sen bara error när jag försökte trycka play :/ en föraning om vad som komma skall? Error 37 all over again...

Medlem

Spelade ca 3h igår kväll och sedan lite nu idag, hade 1 minuts kö när jag loggade in vid 8-tiden imorse. Igår blev jag förvånad när jag kom in efter nån minut bara vid typ 17.30, men sen blev jag utslängd efter ett par timmars spelande och fick vänta en halvtimme. Blev utslängd igen nån timme senare men la ner då för kvällen. Serverlast osv är ju dock precis sånt de vill testa i betorna, så helt förväntat. Riktigt positiv upplevelse hittills dock, har haft riktigt kul!

Medlem

Hade 1 min kö när jag startade det först gången. Blev utkickad vid första bossen. Då fick jag 50 min kö... Idag 0 min kö... Tycker inte det varit farligt. Lär bli värre för dem som ska köra nästa helg. Är redan klar med allt man kan göra i betan, leveln25, gjort alla side och klarat första akten.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Spelade ca 3h igår kväll och sedan lite nu idag, hade 1 minuts kö när jag loggade in vid 8-tiden imorse. Igår blev jag förvånad när jag kom in efter nån minut bara vid typ 17.30, men sen blev jag utslängd efter ett par timmars spelande och fick vänta en halvtimme. Blev utslängd igen nån timme senare men la ner då för kvällen. Serverlast osv är ju dock precis sånt de vill testa i betorna, så helt förväntat. Riktigt positiv upplevelse hittills dock, har haft riktigt kul!

Tyckte aldrig om Diablo 3 på grund av den tecknade grafiken. Känns Diablo 4 mer som Diablo 2 ?

Medlem
Skrivet av orkamera:

Det enda är om du når lvl 20 så kommer du att låsa upp en kosmetiskk ryggsäck också

Det är sant men tveksamt hur många som kommer nå dit med tanke på att man blir utkastad helt random. En av mina karaktärer blev dessutom nollställd också. Tiden får utvisa om de lärt sig något efter dessa två helger.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Körde ett antal timmar igår och blev level 20 iaf. Första omgången blev jag lvl 12, sen kunde jag inte röra mig till andra områden eller starta dungeons osv. Fick tillslut starta om och sen efter mindre än en timmes kö så körde jag upp till lvl 20. Blir mer idag Fick dock dc mitt i en lång story dungeon. Som tur är sparas ens progress på vissa ställen, så jag ska köra klart den idag.

Gillar det jag spelat hittils och ångrar inte förbokningen.

Medlem

7 timmars spelande övergick från hype och förhoppningar (inte överdrivna pga av diablo 3 floppet) till besvikelse och farhågor att det känns värre än diablo 3 gjorde. För mycket fundamentala fel imo som har förstört det. Känns som en blandning av dåliga lost ark, poe och immortal, till det sämre.

Blir nog in på listan som det 2a spelet någonsin vara att refundas för mig. Ska testa betan lite mer idag men efter 6-7 to. Mar sorc lir är förhoppningarna och känslan och hyoen MINIMAL från var det var. Känns som en stor besvikelse. Grafiken var en av de få positiva. Säkert folk som kommer gilla det men tror överlag som det är nu, att det kan floppa. Och det mer än diablo 3. Kommer säkert kunna sälja mycket men tror tyvärr att det kan vara dödsdömt efter någon /ett par månader. Hoppas jag har fel men blir refund på mina 1200kr för spelet imorgon som det känns nu.


signatur

The King is Back

Medlem

Jag förstår liksom inte riktigt hur de ansvariga kan ha sina jobb kvar. Det är så här på precis varenda Blizzard-spel. Är det ingen på mötet som säger "Whatever server capacity you planned for, triple it!"? Speciellt med tanke på att varenda Blizzard-spel har strul vid lansering. Oerhört amatörmässigt av ett företag med i princip oändlig budget.

Medlem
Skrivet av Vasslepulver:

Tyckte aldrig om Diablo 3 på grund av den tecknade grafiken. Känns Diablo 4 mer som Diablo 2 ?

Det är verkligen en blandning av 2 och 3. Klart mer rått och barnförbjudet än trean, men också mycket kvar från trean i känslan. Grafiken är nog ändå mer 3 än 2, men mindre tecknat och mörkare. Jag skulle säga att de tagit trean och lagt på delar från tvåan som saknades och tweakat för att ge en dystrare stämning.

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Jag förstår liksom inte riktigt hur de ansvariga kan ha sina jobb kvar. Det är så här på precis varenda Blizzard-spel. Är det ingen på mötet som säger "Whatever server capacity you planned for, triple it!"? Speciellt med tanke på att varenda Blizzard-spel har strul vid lansering. Oerhört amatörmässigt av ett företag med i princip oändlig budget.

Det här är ingen lansering utan ett betatest där de uttalat vill testa exempelvis serverlast. Nu fick de strul med inloggningsservrarna, men själva spelservrarna verkar ha klarat sig relativt bra. Vissa problem där man blev utslängd ibland, men annars väldigt stabil spelupplevelse. Förhoppningsvis löser de inloggningsservrarna också till nästa helg.

123
Skriv svar