Neil Druckmann ger oss en teaserbild för säsong 2 av The Last of Us

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Nu minns jag inte Abbys fysik i spelet men om man på riktigt tror att kvinnor inte kan bygga rejält med muskler så lever man nog i en liten värld.
Jag har jobbat i träningsbranschen i över 10 år och har haft en och annan kvinnlig kollega så varit riktigt vältränade.

Detta är inte genom att sitta på ett kontor i 40 timmar och köra gruppträning 5 dagar i veckan utan träningen är deras prio 1. Det är flera pass om dagen, cykel till och från jobbet och bra kost.

Vilket är fullständigt trovärdigt i en postapokalyptisk värld där allting rasat samman menar du?


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

eld
Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Vilket är fullständigt trovärdigt i en postapokalyptisk värld där allting rasat samman menar du?

Nyckeln ligger i "post".

Du menar samma värld där folk lever i ett mysigt samhälle där folk mår bra, har mat, sjukvård, mysiga biokvällar och fester?

Eller i Abby's fall där hon kanske har tillgång till både gym och mat:

Medlem
Skrivet av eld:

hon kanske har tillgång till både gym och mat

Så du menar att Abbys prio 1 i den världen efter undergången skulle vara träning på gym, flera pass om dagen, cykel till och från jobbet och bra kost? På fullaste allvar? Okej... Whatever. 🤣

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Kommer det att spelas golf i säsong 2 månntro?

Av bilden att dömma blir det snickarverksamhet i källaren istället.

Medlem

Låter lite som vissa är avundsjuk på att tjejer/kvinnor kan bli biffiga här Finns ju dom som inte sysslar med crossfit, utan ren och skär muskelbyggnad.

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Vilket är fullständigt trovärdigt i en postapokalyptisk värld där allting rasat samman menar du?

Vet inte om diskussionen handlade om Abby eller att ingen kvinna kan se ut så...?

Men men, Abby hade nog all tid i världen för träningen iallafall

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Så du menar att Abbys prio 1 i den världen efter undergången skulle vara träning på gym, flera pass om dagen, cykel till och från jobbet och bra kost? På fullaste allvar? Okej... Whatever. 🤣

Nu är ju dock Abby soldat i WLF (tidigare Fireflies), där de uppenbart har stor prioritet på att vara i god fysisk form (som kan ses i bilden i tidigare inlägg), vilket innebär att det läggs mycket tid på träning.

Känns som att dessa klagomål främst har sitt ursprung i en stereotypisk syn på hur kvinnor ska se ut, med tanke på att samma kritiker aldrig ifrågasätter hur det kan förekomma manliga muskelberg i dessa post-apokalyptiska världar. Oavsett om karaktären är man eller kvinna krävs det regelbunden träning för att bygga muskler, med proteinrik kost etc.

Ser för övrigt fram emot säsong 2.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av matt76:

Nu är ju dock Abby soldat i WLF (tidigare Fireflies), där de uppenbart har stor prioritet på att vara i god fysisk form (som kan ses i bilden i tidigare inlägg), vilket innebär att det läggs mycket tid på träning.

Känns som att dessa klagomål främst har sitt ursprung i en stereotypisk syn på hur kvinnor ska se ut, med tanke på att samma kritiker aldrig ifrågasätter hur det kan förekomma manliga muskelberg i dessa post-apokalyptiska världar. Oavsett om karaktären är man eller kvinna krävs det regelbunden träning för att bygga muskler, med proteinrik kost etc.

Ser för övrigt fram emot säsong 2.

Ja, jag som spelar spelet just nu med minnet fräscht har hört henne flera gånger säga i spelets gång att hon inte har tid att hänga med folk för hon måste träna. Så nog tränar hennes spelkaraktär ordentligt. Det är också 2 år i spelets gång där hon är smalare. Det kan hända mycket på 2 års stenhård styrketräning. Nånting man ska komma ihåg också är att tjejer och killar bygger muskler lika snabbt, bara det att killar kan bli större.

Medlem
Skrivet av matt76:

Nu är ju dock Abby soldat i WLF (tidigare Fireflies), där de uppenbart har stor prioritet på att vara i god fysisk form

Ser alla i detta glada gäng lika överdrivet muskulösa ut som Abby? Eller sticker hon ut likt en öm tumme jämte det andra folket? Detta är ingen retorisk fråga. Jag har själv inte spelat spelet ännu (ville spela ettan först som jag köpte först bara här om året som nu ligger i backloggen och väntar).

Skrivet av matt76:

Känns som att dessa klagomål främst har sitt ursprung i en stereotypisk syn på hur kvinnor ska se ut

Känns snarare som att dessa klagomål främst har sitt ursprung i en realistisk syn på hur kvinnor faktiskt ser ut, men vad vet jag?

eld
Medlem
Skrivet av Mortyman:

Ser alla i detta glada gäng lika överdrivet muskulösa ut som Abby? Eller sticker hon ut likt en öm tumme jämte det andra folket? Detta är ingen retorisk fråga. Jag har själv inte spelat spelet ännu (ville spela ettan först som jag köpte först bara här om året som nu ligger i backloggen och väntar).

Känns snarare som att dessa klagomål främst har sitt ursprung i en realistisk syn på hur kvinnor faktiskt ser ut, men vad vet jag?

Spoilers: gemene mannen ser inte ut som chris hemsworth, de flesta har inte så mycket stora muskler.

Utgår vi från det så är muskler på män inte så realistiskt.

Medlem
Skrivet av eld:

Spoilers: gemene mannen ser inte ut som chris hemsworth, de flesta har inte så mycket stora muskler.

Det verkar vettigt. Hade heller inte förväntat mig män med mycket stora muskler i en postapokalyptisk värld. Mer troligt hade folk sett mer ut som Nicholas Hoult i Mad Max: Fury Road.

Skrivet av eld:

Utgår vi från det så är muskler på män inte så realistiskt.

Inte i en postapokalyptisk värld, nej. Det stämmer. Nu har jag själv aldrig levt i en postapokalyptisk värld. Däremot har jag gjort lumpen i Sverige. Det var nog sista eller nästsista året innan de lade ner värnplikten. Hur som helst så tränade vi en hel del på gymmen på områdena och så var vi väldigt mycket ute i fält. Och här är grejen. Man lade inte på sig en massa muskler som syntes. De flesta gick märkbart ner i vikt så mycket kalorier som man brände. Jag gick själv ner en 20-30 kg. Jo, visst fick man armmuskler av att kånka på AK5:an överallt och behöva stå och sikta med den tills annat sades, visst fick man benmuskler av att marschera i upp till hela dygn ibland men det var liksom inte muskler som syntes och man blev inte biffigare utan smalare. Om något så borde Abby och det övriga folket vara märkbart utmärglade.

eld
Medlem
Skrivet av Mortyman:

Det verkar vettigt. Hade heller inte förväntat mig män med mycket stora muskler i en postapokalyptisk värld. Mer troligt hade folk sett mer ut som Nicholas Hoult i Mad Max: Fury Road.

Nej, men ingen brydde sig om att vi hade karaktärer som dessa:

Alla postapokalyptiska världar är inte samma, som spelet redan visar så överlever folk rätt bra i världen i the last of us, de har hobbies, de har fritid, och som spelet redan säger väldigt många gånger så är träning och gymmet en stor del av hennes liv, och världen ger henne all möjlighet att biffa upp sig.

Skrivet av Mortyman:

Inte i en postapokalyptisk värld, nej. Det stämmer. Nu har jag själv aldrig levt i en postapokalyptisk värld. Däremot har jag gjort lumpen i Sverige. Det var nog sista eller nästsista året innan de lade ner värnplikten. Hur som helst så tränade vi en hel del på gymmen på områdena och så var vi väldigt mycket ute i fält. Och här är grejen. Man lade inte på sig en massa muskler som syntes. De flesta gick märkbart ner i vikt så mycket kalorier som man brände. Jag gick själv ner en 20-30 kg. Jo, visst fick man armmuskler av att kånka på AK5:an överallt och behöva stå och sikta med den tills annat sades, visst fick man benmuskler av att marschera i upp till hela dygn ibland men det var liksom inte muskler som syntes och man blev inte biffigare utan smalare. Om något så borde Abby och det övriga folket vara märkbart utmärglade.

Ibland får du mindre muskler och ibland får du mer muskler, du får bestämma dig.

Jag kan bara utgå från att det inte finns soldater med biffiga muskler, för det är inte realistiskt.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

De kan ju ändra om åldern på Ellie i serien. Att de inte gör ett lika stort tidshopp och att hon blir yngre än när spel 2 utspelar sig. Ålder också sådant är det ju inte ovanligt det ändras från källmaterialet. Ingen i GoT hade väl samma ålder som i böckerna tex (nu beror det väl på att de var typ barn i och för sig).

Håller inte med. Antingen så gör man efter spelen, eller så gör man inte det.

Skrivet av eld:

Alla postapokalyptiska världar är inte samma, som spelet redan visar så överlever folk rätt bra i världen i the last of us, de har hobbies, de har fritid, och som spelet redan säger väldigt många gånger så är träning och gymmet en stor del av hennes liv, och världen ger henne all möjlighet att biffa upp sig.

Abbys samhälle har matbrist, vilket tydligt visas i spelet. Mängden protein Abby behövde för att lägga på sig de musklerna är inte realistiskt i världen hon lever i, svårare än så är det inte.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av eld:

Ibland får du mindre muskler och ibland får du mer muskler, du får bestämma dig.

Jag gissar att du själv inte gjort lumpen, för annars så borde du veta exakt vad jag menar. Jag skrev för övrigt inte att man får mindre muskler. Det där hittade du bara på för att vara spydig. Jag skrev att man förvisso FÅR muskler men inte en massa muskler som syns direkt och att man, fastän man alltså faktiskt får muskler, ändå inte blir biffigare utan tvärtom smalare.

Skrivet av eld:

Jag kan bara utgå från att det inte finns soldater med biffiga muskler, för det är inte realistiskt.

Och jag kan bara utgå från att det inte går att föra en vettig diskussion med någon som du om ditt bästa svar på tal är att håna och förlöjliga. Trams. Väx upp.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Abbys samhälle har matbrist, vilket tydligt visas i spelet. Mängden protein Abby behövde för att lägga på sig de musklerna är inte realistiskt i världen hon lever i, svårare än så är det inte.

Exakt detta.

Kan för övrigt tillägga att vi inte sällan kunde gå hela dygn utan mat ute i fält och när vi sedan tjänstgjorde kunde man stå eller patrullera i tolvtimmars pass utan mat. Och då blir man helt enkelt inte biffigare, hur mycket starkare man än blir i armar och ben.

Medlem
Skrivet av eld:

Nyckeln ligger i "post".

Du menar samma värld där folk lever i ett mysigt samhälle där folk mår bra, har mat, sjukvård, mysiga biokvällar och fester?

https://static1.dualshockersimages.com/wordpress/wp-content/u...

Eller i Abby's fall där hon kanske har tillgång till både gym och mat:

https://i.ytimg.com/vi/nytZKaX8cu8/maxresdefault.jpg

Den här bilden borde sätta stopp för denna hjärndöda diskussion.

Ser ingen klaga på alla muskliga män i alla slags filmer där det varken finns tillgång till gym eller där man aldrig ens hör männen prata om träning eller ens ser de träna på gym. Vikings är ett utmärkt exempel.

Hon är krallig för att hon tränar en jävla massa. Sluta hata på det.

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Vilket är fullständigt trovärdigt i en postapokalyptisk värld där allting rasat samman menar du?

Har du ens spelat spelet? WLF har byggt visade på den militärdikatur FEDRA skapade när apokalypsen bröt ut (vilket är 25 år sedan i spelet). De har skolor, sjukhus, farmer, fiskodlingar, kraftverk och en armé. Abby har i ett antal år (fyra?) tillhört dess armé. Hennes liv verkar nästan helt vara inriktat på att träna och åka på patruller för att slåss mot infekterade och ärr. I spelet så har WLF gott om mat och dessutom minst ett gym.

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Så du menar att Abbys prio 1 i den världen efter undergången skulle vara träning på gym, flera pass om dagen, cykel till och från jobbet och bra kost? På fullaste allvar? Okej... Whatever. 🤣

Nej, hennes prio verkar vara
1. Träna
2. Döda ärr och infekterade
3. Träna
4. Döda ärr och infekterade

Medlem
Skrivet av Andreas88:

Ser ingen klaga på alla muskliga män i alla slags filmer

Nu handlar diskussionen dock inte om "alla muskliga män i alla slags filmer". Skapa en tråd om det och jag kommer att instämma där också hur korkat och orealistiskt det likaså är med "alla muskliga män i alla slags filmer" (för det är det).

Medlem
Skrivet av Popski:

De har skolor, sjukhus, farmer, fiskodlingar, kraftverk och en armé. Abby har i ett antal år (fyr?) tillhört dess armé.

Skrivet av Mortyman:

Ser alla i detta glada gäng lika överdrivet muskulösa ut som Abby? Eller sticker hon ut likt en öm tumme jämte det andra folket? Detta är ingen retorisk fråga.

Skrivet av eld:

gemene mannen ser inte ut som chris hemsworth, de flesta har inte så mycket stora muskler.

I rest my case.

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Ser alla i detta glada gäng lika överdrivet muskulösa ut som Abby? Eller sticker hon ut likt en öm tumme jämte det andra folket? Detta är ingen retorisk fråga. Jag har själv inte spelat spelet ännu (ville spela ettan först som jag köpte först bara här om året som nu ligger i backloggen och väntar).

Hon ser inte överdrivet muskulös ut med kläder på. Hennes polare. Owen och Manny är betydligt längre än Abby och verkar inte vara underlägsna rent fysiskt (även om de nog inte har lika stora överarmar). Abby är dessutom fyisikt underlägsen ett antal personer hon möter i spelet, varav de flesta har betydligt större kroppsmassa än hon. Med tanke på hur hon slåss spelet och vilka prylar hon baxar bort så verkar hon vara på ungefär samma fysiska nivå som den 52-åriga gubben Joel i första spelet.

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Inte i en postapokalyptisk värld, nej. Det stämmer. Nu har jag själv aldrig levt i en postapokalyptisk värld. Däremot har jag gjort lumpen i Sverige. Det var nog sista eller nästsista året innan de lade ner värnplikten. Hur som helst så tränade vi en hel del på gymmen på områdena och så var vi väldigt mycket ute i fält. Och här är grejen. Man lade inte på sig en massa muskler som syntes. De flesta gick märkbart ner i vikt så mycket kalorier som man brände. Jag gick själv ner en 20-30 kg. Jo, visst fick man armmuskler av att kånka på AK5:an överallt och behöva stå och sikta med den tills annat sades, visst fick man benmuskler av att marschera i upp till hela dygn ibland men det var liksom inte muskler som syntes och man blev inte biffigare utan smalare. Om något så borde Abby och det övriga folket vara märkbart utmärglade.

Du kan inte gärna jämföra att göra lumpen med att ha ligga konstant i krig i ett antal år. Abby behöver knappast lägga någon tid på exercis, grundläggande vapenhantering, sätta upp tält, öva med radar/kanon/stridsvagn etc.

När jag gjorde lumpen för snart 30 år sedan så var det f.ö. några få i plutonen som gick in för att träna på kvällarna. Jag kan ju säga att deinte direkt såg ut att gå ned i vikt. Vi övriga såg ungefär likadana ut efter lumpen som innan.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Abbys samhälle har matbrist, vilket tydligt visas i spelet. Mängden protein Abby behövde för att lägga på sig de musklerna är inte realistiskt i världen hon lever i, svårare än så är det inte.

När visas det? Jag tyckte snarare att spelet visade att de har gott om mat. Enda matproblemet jag kommer ihåg är att de blivit av med någon slags fiskodling till ärren.

Medlem
Skrivet av Popski:

När visas det? Jag tyckte snarare att spelet visade att de har gott om mat. Enda matproblemet jag kommer ihåg är att de blivit av med någon slags fiskodling till ärren.

Om jag minns rätt talar de om resursbrist (mat inkluderat) när man som Abby går genom deras läger och hon får reda på att någon dött.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Om jag minns rätt talar de om resursbrist (mat inkluderat) när man som Abby går genom deras läger och hon får reda på att någon dött.

Ser verkligen ut som att de har matbrist


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Piigge:

Är dock orealistiskt, vi kan inte veta fullständigt ifall hon är naturlig eller ej, men kvinnor kan inte bygga sådana kroppar utan lite kemikalisk hjälp.

crossfit är också ökända för att deras testning av doping är ett skämt i deras tävlingar, därför man ser så många stora damer där.

Det är väl bara titta på idrottare i sporter där det kontrolleras hårt så är kvinnor i många sporter lika muskulösa.

Medlem

Abbys fysik är fortfarande ett känsligt ämne. Lär blossa upp igen när säsong 2 kommer. Då kanske vi klagar på att hon inte är lika stor som i spelet.
I slutet av spelet så hade hon

tappat mycket massa. Såg mer ut som Sarah Connor i Terminator 2. Som också tränade och var en krigare.

Medlem

Om jag hade mer tid skulle jag gå igenom alla gamla kommentarer och sammanställa ett Venn-diagram över vilka män här som klagat på att en 14-åring inte är tillräckligt attraktiv, och vilka män som helt uppenbart känner sig hotade av tanken på en muskulös kvinna kapabel att försvara sig mot fysiska hot.

JRA
Medlem
Skrivet av Kyraal:

män som helt uppenbart känner sig hotade av tanken på en muskulös kvinna kapabel att försvara sig mot fysiska hot.

Uppenbart måste det vara så. Helt uppenbart. Det kan ju inte bero på något annat. Det är helt uteslutet att man kan tro eller tänka något annat än du av någon annan anledning än den du uppgav. Fortsätt intala dig själv det om det får dig att sova bättre om nätterna. Men du får ursäkta om jag mest bara skrattar åt sådant struntprat.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Om jag minns rätt talar de om resursbrist (mat inkluderat) när man som Abby går genom deras läger och hon får reda på att någon dött.

Kollade igenom klippet i den armébasen. I början av vandringen så pratar flera officerare om tillfällig brist på bränsle, medicin och andra resurser. Det handlar dock om lokal brist i själva basen eftersom man samlat väldigt många WLF-soldater där. Man inväntar mer av allt inom kort för att kunna påbörja det storskaliga anfallet mot ön.

Skriv svar