Sony högst rankade utgivaren 2022, enligt Metacritic

Robot
Sony högst rankade utgivaren 2022, enligt Metacritic

Microsoft släppte för få spel och kvalade inte in.

#metacritic, #sony


Medlem

Blir bra nästa år för ms.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Blir bra nästa år för ms.

I år menar du väl?

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Blir bra nästa år för ms.

Är det inte så man har sagt nu varje år ?

Medlem
Skrivet av HompiStompi:

Är det inte så man har sagt nu varje år ?

Hoppet är det sista som lämnar oss.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Släpper man inget. Kan man inte platsa. Och Microsoft vet om att de klanta sig 2022 som inte ersatte RedFall och Starfield med exklusiva 3de part spel. Öppna plånboken liksom.

Medlem

Haha orkar inte citera så många.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Oj, Nintendo utanför listan.

Medlem

Har bara spelat Forbidden West av de Sonyspelen men hade skitkul med det. Ser verkligen fram emot Burning Shores nästa månad. Spiderman 2 kommer ju utan tvekan bli höjdpunkten för spelåret här hemma iaf.

Medlem
Skrivet av ChriL:

I år menar du väl?

Ja just det


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Microsoft bevisar igen att mycket pengar inte spelar någon roll. När det handlar om att göra bra spel. Det är ofta företag jobbar som bäst när dom har något att förlora. Microsoft behöver aldrig bry sig om pengar igen. Och xboxen ger dom inte speciellt mycket pengar och är mer en sido grej för dom. Så deras motivation ser väldigt låg ut. Jag hoppas att dom gör mer spel och får gärna göra fler egna spel. Så länge dom inte köper upp Capcom så är jag nöjd.

Medlem

Höhö vet ni som klagar på MS vilka som "vann" titeln förra året?


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Höhö vet ni som klagar på MS vilka som "vann" titeln förra året?

Sega?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Pfff, Atari tätt följt av Amiga:

https://www.metacritic.com/pictures/2022-game-publisher-ranki...


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

hahaha sony är för roliga stoppa act/blizz affären 😂

Medlem

Hoppas MicroSoft kan börja göra mer singel player spel. De satsar så jäkla mycket på CO-OP o multiplayer.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Avstängd

Jag sade upp mitt Gamepass förra året. Det spelar liksom ingen roll att det finns 20000 spel för 100 kr i månaden om samtliga av dessa 20000 spel inte är något av kvalitet som man vill spela.

Det är bättre att man då sparar dessa 100 kronor och köper två kvalitetspel till sin PS5:a var sjätte månad istället. Kvalitet före kvantitet - alltid.

Medlem

Är det bara jag som innerligt hatar Forbidden west? Jag spelade igenom ettan och hade jättekul. Men med Forbidden west så har de verkligen fuckat upp allt. Ragequitade utan dess like igår och resulterade i en direkt avinstallation av det. Jag skulle kunna skriva en 209 sidor historia om hur dåligt jag tycker spelet är.

Medlem
Skrivet av Kleven:

Jag sade upp mitt Gamepass förra året. Det spelar liksom ingen roll att det finns 20000 spel för 100 kr i månaden om samtliga av dessa 20000 spel inte är något av kvalitet som man vill spela.

Det är bättre att man då sparar dessa 100 kronor och köper två kvalitetspel till sin PS5:a var sjätte månad istället. Kvalitet före kvantitet - alltid.

Håller med. Sade upp mitt in november för exakt samma sak. Det finns mycket bra spel men de flesta är gamla spel.

Medlem
Skrivet av PontusT:

Är det bara jag som innerligt hatar Forbidden west? Jag spelade igenom ettan och hade jättekul. Men med Forbidden west så har de verkligen fuckat upp allt. Ragequitade utan dess like igår och resulterade i en direkt avinstallation av det. Jag skulle kunna skriva en 209 sidor historia om hur dåligt jag tycker spelet är.

Var det så illa? Jag hade skitkul och gillade det betydlig mer än det första men visst hade det sina brister också. Tycker de bl.a kunde skippat hela skill-tree delen, det blev lite väl mycket av den varan.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Var det så illa? Jag hade skitkul och gillade det betydlig mer än det första men visst hade det sina brister också. Tycker de bl.a kunde skippat hela skill-tree delen, det blev lite väl mycket av den varan.

Stundvis har jag jätteroligt.
Men det tar max 20 minuter innan jag ordentligt retat upp mig på alla dryga och otroligt tråkiga personligheter och npc'er.
Kontrollen t man ska klättra/hoppa osv är trasig! Hon kan inte gå över en liten kant utan att behöva hoppa en meter upp i luften som nåt mongo!
snyggt så ögonen inte tror sig själv dock.
storynr ett stort sömnpiller, inte ofta jag bara trycker mig förbi dialoger i spel men här orkar jag bara inte bry mig.
Alla dessa ologiska sadistiska piss-pussel man måste göra... Herregud för att öppna en jävla dörr blir man ju tvingad till helt vansinniga saker, och allt är så onödigt invecklat. Varför kan inte en enda sak bara få vara enkel? Gå till punkt A innebär att att du måste springa runt som en idiot och göra massor med smågrejer. Och upplägget för många av sidouppdragen... Omg! Detr bland det mest frustrerande jag varit med om.

Medlem
Skrivet av PontusT:

Stundvis har jag jätteroligt.
Men det tar max 20 minuter innan jag ordentligt retat upp mig på alla dryga och otroligt tråkiga personligheter och npc'er.
Kontrollen t man ska klättra/hoppa osv är trasig! Hon kan inte gå över en liten kant utan att behöva hoppa en meter upp i luften som nåt mongo!
snyggt så ögonen inte tror sig själv dock.
storynr ett stort sömnpiller, inte ofta jag bara trycker mig förbi dialoger i spel men här orkar jag bara inte bry mig.
Alla dessa ologiska sadistiska piss-pussel man måste göra... Herregud för att öppna en jävla dörr blir man ju tvingad till helt vansinniga saker, och allt är så onödigt invecklat. Varför kan inte en enda sak bara få vara enkel? Gå till punkt A innebär att att du måste springa runt som en idiot och göra massor med smågrejer. Och upplägget för många av sidouppdragen... Omg! Detr bland det mest frustrerande jag varit med om.

Oj det var som tusan^^. Inte riktigt så jag själv upplevde spelet kanske men det här med tråkiga npcer var nog det jag störde mig mest på i det första spelet och anledningen till varför jag aldrig orkade med en hel konversation utan att klicka mig förbi. Bidrog nog ganska mycket till varför jag inte riktigt hängde med i storyn mot slutet^^. I tvåan förbättrade de ju det avsevärt tycker jag och jag ville faktiskt lyssna. Smaksak kanske. Det här med dörren, kan det ha varit ett av sidouppdragen när man hoppade runt bland några byggnader i vattnet och letade ledtrådar osv för att kunna komma åt en kista bakom en dörr? Känner igen mig iaf.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Microsoft bevisar igen att mycket pengar inte spelar någon roll. När det handlar om att göra bra spel. Det är ofta företag jobbar som bäst när dom har något att förlora. Microsoft behöver aldrig bry sig om pengar igen. Och xboxen ger dom inte speciellt mycket pengar och är mer en sido grej för dom. Så deras motivation ser väldigt låg ut. Jag hoppas att dom gör mer spel och får gärna göra fler egna spel. Så länge dom inte köper upp Capcom så är jag nöjd.

"xboxen ger dom inte speciellt mycket pengar och är mer en sido grej för dom". Hahaha va?
De kastar ju "åka-till-månen"-pengar på sina konsoler för bövelen!

Bara köpet av Activision/Blizzard är väl bevis på att de lägger stålar på sina konsoler. Problemet är ju inte att de inte satsar på Xboxarna (speciellt på senare år). Problemet är att det tar tid att bygga upp spelstudios av rang. Sony har varit smarta i sina inköp, och hållit hårt i sina superstudios.

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

"xboxen ger dom inte speciellt mycket pengar och är mer en sido grej för dom". Hahaha va?
De kastar ju "åka-till-månen"-pengar på sina konsoler för bövelen!

Bara köpet av Activision/Blizzard är väl bevis på att de lägger stålar på sina konsoler. Problemet är ju inte att de inte satsar på Xboxarna (speciellt på senare år). Problemet är att det tar tid att bygga upp spelstudios av rang. Sony har varit smarta i sina inköp, och hållit hårt i sina superstudios.

Det är sant det du säger men enligt Phil Spencer har Xbox tidigare varit en "sido grej" för Microsoft. Nu går de all in. Flera deras studior ökar i storlek och budget, utöver uppköpen. Undrar vilken utvecklare det blir härnäst. Nu när det ser ut som att köpet går igenom.

1
Skriv svar