Sonic Origins Plus släpps den 23:e juni

Robot
Sonic Origins Plus släpps den 23:e juni
It's not a lake, it's an ocean

Trevligt, trevligt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Har dom löst problemen som Sonic Origins lanserades med? Var sugen men var tydligt att de inte riktigt höll den nivå de flesta hoppats på.

Medlem
Skrivet av Pettor:

Har dom löst problemen som Sonic Origins lanserades med? Var sugen men var tydligt att de inte riktigt höll den nivå de flesta hoppats på.

Vad exakt var det för problem?
Det enda jag kommer ihåg är att de plockat bort de bästa låtarna ur Sonic 3 och av den anledningen har jag inte köpt detta utan fortsätter emulera.

Men så har jag Sega collection på Nintendo Switch redan.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Moderator | Testpilot
Skrivet av lonian:

Vad exakt var det för problem?
Det enda jag kommer ihåg är att de plockat bort de bästa låtarna ur Sonic 3 och av den anledningen har jag inte köpt detta utan fortsätter emulera.

Men så har jag Sega collection på Nintendo Switch redan.

Skrivet av Pettor:

Har dom löst problemen som Sonic Origins lanserades med? Var sugen men var tydligt att de inte riktigt höll den nivå de flesta hoppats på.

Svaret är nej.

Problemen är många. Spelen beter sig inte som originalen och har tonvis med buggar efter att de försökt lägga till nya features i de gamla spelen. Utvecklarna, bland annat då Christian Whitehead och Headcannon (som gav oss Sonic Mania) har uttalat sig om att de inte fick nog med tid för att städa bort buggarna och se till så allt fungerar som det ska.

En vanlig person kan nog spela och ha kul med det mesta i stort. Men det är en rörlig samling på många sätt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

En vanlig person kan nog spela och ha kul med det mesta i stort. Men det är en rörlig samling på många sätt.

De som noterat felen är hardcorefans och speedrunner då eller? Så länge det är snyggt/ föbättrad pixeldesign från originalet och rullar på i rätt hastighet så är det okej för mig men hörde något om suddig bild när jag googlade.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Moderator | Testpilot
Skrivet av lonian:

De som noterat felen är hardcorefans och speedrunner då eller? Så länge det är snyggt/ föbättrad pixeldesign från originalet och rullar på i rätt hastighet så är det okej för mig men hörde något om suddig bild när jag googlade.

Njae. En hel del buggar också som sagt när de försökt lägga till nya features Men sådant där är ju alltid individuellt i hur mycket man faktiskt märker av det.

Handlar väl mest om att när originalen var felfria så kommer här massvis med problem av ingen anledning egentligen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Pettor:

Har dom löst problemen som Sonic Origins lanserades med? Var sugen men var tydligt att de inte riktigt höll den nivå de flesta hoppats på.

En del verkar ha adresserats, men jag vet inte om de bockat av allt. Mitt främsta problem var faktiskt den bortplockade musiken i Sonic 3 & Knuckles som retade mig något enormt, trots att jag ju förstår anledningen.

Mean Bean Machine är ett trevligt tillägg, även om jag redan har spelet i en annan Mega Drive-samling. I övrigt hade jag hellre sett Sonic Advance. Jag hoppas också att vi får en 3D-samling framöver, där kanske ett remastrat Sonic R ingår.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

1
Skriv svar