I dag visar Nintendo upp 10 minuters gameplay från Zelda: Tears of the Kingdom

Robot
I dag visar Nintendo upp 10 minuters gameplay från Zelda: Tears of the Kingdom
Medlem

Är mest spänd på att se om vapnet går sönder eller inte.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Är mest spänd på att se om vapnet går sönder eller inte.

ska såklart spelas på PC, då kan man modda det hur som helst och få bort idiotiska saker.. BotW har 1000-tals moddar.
bättre grafik + FPS också.

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

ska såklart spelas på PC, då kan man modda det hur som helst och få bort idiotiska saker.. BotW har 1000-tals moddar.
bättre grafik + FPS också.

Och hur lyckas man skaffa det på laglig väg till pc?🤔

Medlem
Skrivet av Flodman:

Och hur lyckas man skaffa det på laglig väg till pc?🤔

jag köpte breath of the wild till switch när det släpptes, och spelar det nu emulerat och moddat på pc. lagligt och lagligt, men jag har köpt spelet jag spelar.

zelda i högupplöst 60 fps > paragrafrytteri

Redaktör
Ponny

Känns som om det finns mycket om spelet vi ännu inte vet. Gåshusvarning i eftermiddag, kanske? Here's hoping!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Flodman:

Och hur lyckas man skaffa det på laglig väg till pc?🤔

Du kan dumpa din spel, privatkopigering är lagligt i Sverige.
Vi betalar extra skatt på de saker med lagring möjlighet, för att kunna kopiera det vi äger till dessa saker.

Rätta mig om jag har fel...

Medlem
Skrivet av lonian:

Är mest spänd på att se om vapnet går sönder eller inte.

Det har ju ryktats om att vapen och föremål kommer kunna konfigureras och repareras, så det bådar ju gott! Till exempel en pil som "mixas" ihop med ett fiendes öga blir målsökande - som visats i trailer. Jag hoppas också innerligt att olika vapen tål olika mycket beroende på material osv. I BotW kändes det som allt höll lika mycket (eller lite kanske jag ska skriva) oavsett vilket bara känns märkligt. Visst att de vill uppmana till strategiskt spelande och experimenterande av vapen, men det kändes inte logiskt när ett svärd gick sönder lika lätt som en planka. Så jag hoppas de hittar en bättre balans här. Återstår att se om det något de tar upp idag men det kan det mycket väl vara då många har reagerat kring detta så vi är ju långt ifrån ensamma om frågetecknet kring vapen.

Medlem
Skrivet av apanbajs:

Du kan dumpa din spel, privatkopigering är lagligt i Sverige.
Vi betalar extra skatt på de saker med lagring möjlighet, för att kunna kopiera det vi äger till dessa saker.

Rätta mig om jag har fel...

De borde gjort det lättare för oss att utnyttja detta om vi nu betalar för det.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Verkar som Zelda OLED Switchen visas idag också!

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Känns som om det finns mycket om spelet vi ännu inte vet. Gåshusvarning i eftermiddag, kanske? Here's hoping!

Hoppas (!), då det vi har sett är skrämmande likt BOTW. Sen får vi inte glömma att Nintendo snickrade ihop Majoras Mask på 1 år, och det väldigt annorlunda mot Ocarina of Time trots samma grafikmotor.

Medlem

Hoppas dom har tagit bort att vapen går sönder och gärna att man kan ställa in hur svårt man vill att spelet ska vara tyckte dom flesta fiender i botw tog död på en efter bara några träffar

Redaktör
Ponny
Skrivet av PGR1985:

Hoppas (!), då det vi har sett är skrämmande likt BOTW. Sen får vi inte glömma att Nintendo snickrade ihop Majoras Mask på 1 år, och det väldigt annorlunda mot Ocarina of Time trots samma grafikmotor.

Exakt! Har ju känslan av att det är väldigt likt BotW, men också vetskapen att Majora's Mask definitivt INTE var en Ocarina of Time-kopia.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Är det inte nu kl 16 det ska dra igång? Ser inget på Nintendos YT…

Medlem
Skrivet av Tdoggahdogg:

Är det inte nu kl 16 det ska dra igång? Ser inget på Nintendos YT…


signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | GeForce RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 16GB | 1TB | 165Hz | QHD | Nvidia G-Sync | Sennheiser PC38X |

Testpilot

Gillar de nya förmågorna! Sedan ser spelet mer eller mindre ut som BOTW men det var också förväntat

Medlem

Såg helt otroligt ut. Fantastiskt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Släpps 28:e April!

Medlem

Villhöver!

Medlem

Pro controller och carrying case 12:e Maj!

Medlem

Zelda säljer alltid guld

Medlem

Ärligt talat så tycker jag att det ser för jäkla trist ut då det bara ser ut som en DLC till BotW. Ser inte alls snyggt ut, där är galet mycket shimmering och jag hörde t.o.m samma (själlösa) musik, ljudeffekter och fiendedesign som i förra spelet, och med tanke på hur trist jag tyckte att BotW var jämfört med äldre Zelda-titlar så måste jag tyvärr säga att jag blev mindre taggad istället för mer efter att ha tittat på denna presentationen.

Fusing såg ballt ut men det var också det enda positiva vi fick se i mitt tycke.

Medlem

Själv är jag enormt hypad! Älskar hur du nu kan kombinera och förstärka vapen! Allas farhågor om att det skulle vara samma bräckliga vapensystem som i BotW motbevisades ju! Detta kommer bli så otroligt bäst! HYPE!

Medlem
Skrivet av apanbajs:

Du kan dumpa din spel, privatkopigering är lagligt i Sverige.
Vi betalar extra skatt på de saker med lagring möjlighet, för att kunna kopiera det vi äger till dessa saker.

Rätta mig om jag har fel...

”Skyddad programvara omfattas inte av privatkopieringsersättning, eftersom det med undantag av säkerhetskopia inte är tillåtet att kopiera upphovsrättsskyddad programvara ens för privat bruk.”
Typ alla spel är väl skyddade? Antar att det inte räknas som säkerhetskopia ifall man använder kopian för att spela emulator.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Privatkopieringsers%C3%A4ttni...

Medlem

Fuse-systemet tilltalade mig inte alls, såg skittråkigt ut. Aja man får hålla ut till månaden efter då Diablo 4 kommer.

Medlem

Först och främst... Jag är verkligen trött på det där argumentet om att det är "ett DLC". Jag fattar vart det kommer ifrån. Men många uppföljare idag är sådär. Kolla God of War, Horizon, Spider-Man och mycket annat.
Vapnen går sönder för att man ska variera sig och nu ger de oss en lösning för att de ska hålla länge. På ett uppfinningsrikt sätt! Fuse-systemet verkar toppen och man får mycket att leka med!

Dessutom så fick vi bara se en bråkdel av spelet. Hur resten av världen och storyn tar vid återstår att se. Det kan göra en helomvändning i ton och kommer förmodligen finnas otroligt mycket att gotta sig i!


signatur
Skrivet av Lilagröt:

”Skyddad programvara omfattas inte av privatkopieringsersättning, eftersom det med undantag av säkerhetskopia inte är tillåtet att kopiera upphovsrättsskyddad programvara ens för privat bruk.”
Typ alla spel är väl skyddade? Antar att det inte räknas som säkerhetskopia ifall man använder kopian för att spela emulator.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Privatkopieringsers%C3%A4ttni...

Det är tillåtet att rakt av göra en kopia men förbjudet att kringgå kopieringsskyddet.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Lenk:

Först och främst... Jag är verkligen trött på det där argumentet om att det är "ett DLC". Jag fattar vart det kommer ifrån. Men många uppföljare idag är sådär. Kolla God of War, Horizon, Spider-Man och mycket annat.
Vapnen går sönder för att man ska variera sig och nu ger de oss en lösning för att de ska hålla länge. På ett uppfinningsrikt sätt! Fuse-systemet verkar toppen och man får mycket att leka med!

Dessutom så fick vi bara se en bråkdel av spelet. Hur resten av världen och storyn tar vid återstår att se. Det kan göra en helomvändning i ton och kommer förmodligen finnas otroligt mycket att gotta sig i!

Håller med! Verkar otroligt mer än bara ett DLC! Den stora världen och luftöarna verkar otroliga! Att experimentera och leka runt blir mer än otroligt mycket mer än vi någonsin kunnat förut.

Medlem
Skrivet av Lenk:

Först och främst... Jag är verkligen trött på det där argumentet om att det är "ett DLC". Jag fattar vart det kommer ifrån. Men många uppföljare idag är sådär. Kolla God of War, Horizon, Spider-Man och mycket annat.

Skillnaden här är att God of War, Horizon och Spider-Man alla ser väldigt bra ut med dagens mått vilket gör att marginellt uppdaterad grafik fortfarande ser väldigt bra ut, medans Nintendo kommer undan med spel som ser ut som en säck med skit från GameCube-eran (eller kanske inte ens det med tanke på att både twilight princess och windwaker Ser bättre ut i mitt tycke).

Medlem

Hade helst velat ha ett helt nytt Zelda då jag inte gillade Botw. Men många älskar ju Botw så kul för dem som gör det! Blir säkert Botw fast ännu bättre!
Kommer ge Botw en chans till bara för just detta.
Hoppas vi slipper vänta 6 år tills ett nytt Zelda bara😅

123
Skriv svar