Den stora tråden om Starfield
Jag önskar så att jag kunde känna ett litet eggande sug efter starfield men tyvärr, jag är helt död inombords.
Finns det medicin för en sådan åkomma eller är det bara att inse att man är gammal och cynsik?
Jag är med dig här och även om jag säkert är både gammal och cynisk med så är anledningen för min del att vi fortfarande har fått se alldeles för lite av spelet för att man ska kunna bilda sig en ordentlig uppfattning och därmed bli hypad. Oroväckande lite tycker jag nästan t.o.m med tanke på hur nära release vi är, och att spelet redan skulle släppts vid två tillfällen vid detta laget.
Försiktigt optimistisk är jag, jag hoppas på att bli positivt överraskad!
Hade absolut inga förväntningar eller hype kring detta spelet. Brukar mer eller mindre avsky allt Sci-Fi men ska inte sticka under stolen att jag verkligen blev hypad av att se Bethesda prata om Starfield igår!
Ännu mer förvånad över att ett sådant stort spel (utifrån vad de sagt och vad man sett) bara kommer kräva 125Gb storage? Trodde vid första anblick att det skulle kräva minst 1 Tb lol
NetonNet har den där xbox handkontrollen med Starfield tema till salu
Den är en tjuga billigare hos Microsoft själva
Hade absolut inga förväntningar eller hype kring detta spelet. Brukar mer eller mindre avsky allt Sci-Fi men ska inte sticka under stolen att jag verkligen blev hypad av att se Bethesda prata om Starfield igår!
Välkommen i Hype-klubben för Starfield! Nu väntar bara 80-ish dagar av vånda och pina tills släppet...
Submission is for the weak
Finns det möjlighet att uppdatera till mer detaljer hos alla karaktärer med en uppdatering till Xbox om massor klagar och vill att Bethesda uppdaterar. Eller blir FPS under 30FPS då på Xbox?
Nice, såg riktigt snygg ut
Håller tummarna för ett riktigt bra spel. Är skeptisk till att jag kommer att gilla det, rymden är inte riktigt min kopp te och många tidigare klipp har sett sådär ut, speciellt striderna som ser tråkiga och stela ut. Är också rädd att spelet är fullt av tråkigt byggande, något jag sällan gillar i spel. Det sög i Fallout 4 och Fallout 76, har svårt att se att det är roligare här. Bygga skepp kanske är kul dock, men mja. Är skeptisk, som sagt.
Men samtidigt, det är Bethesda och deras världar är något av det roligaste jag vet med massor av bra utforskning. Så potentialen finns där onekligen.
Det ska bli kul att läsa recensioner och intryck vid release. Det kommer ju oundvikligen att bli ett fanboy-krig relaterat till detta då spelet agerar upprättelse för Microsofts dåliga prestation de senaste åren. Visst behövs det vind i deras segel, men att ett enskilt spel skulle vara det har jag svårt att se. Men men, jag kommer ha popkornen redo.
Gillar det vi sett från striderna.
Lite stelt hör ju till när det är ett spel från Bethesda, och givetvis inte en massa hets och fjantigt tempo alá Call of Duty.
Vet inte om det är något nytt men här är 27 minuter från Todd om utvecklingen av Starfield, prestanda etc:
https://www.youtube.com/watch?v=0Gs22Sn2VMU
Det är den intervjun alla de senaste artiklarna kommit från 🙂 Bra intervju dock!
Har det kommit någonting om huruvida Starfield kommer att stödja DLSS eller andra uppskalningstekniker? Jag vill gärna köra vidare med mitt 3080 Ti så långt det går eftersom det är mer än kapabelt till det mesta fortfarande, men när det gäller att spela i 4K uppåt 80-90 bildrutor/sekund, då är uppskalning nästan en förutsättning. Vill undvika att kliva upp till 4000/7000-serien av grafikkort innan DLSS 3.0 fått ordentligt genomslag och/eller att AMD:s toppkort ramlar ut på begagnatmarknaden till bra priser.
Har det kommit någonting om huruvida Starfield kommer att stödja DLSS eller andra uppskalningstekniker? Jag vill gärna köra vidare med mitt 3080 Ti så långt det går eftersom det är mer än kapabelt till det mesta fortfarande, men när det gäller att spela i 4K uppåt 80-90 bildrutor/sekund, då är uppskalning nästan en förutsättning. Vill undvika att kliva upp till 4000/7000-serien av grafikkort innan DLSS 3.0 fått ordentligt genomslag och/eller att AMD:s toppkort ramlar ut på begagnatmarknaden till bra priser.
Det där är en bra fråga. Jag skulle personligen bli mycket (positivt) överraskad om Bethesda lyckades klämma in moderniteter som DLSS i sin motor.
Det vore ju mycket bra att ha för att klämma ut några fler FPS som brukar vara dyrköpta nuförtiden.
Skippy R.I.P. 17/7 2006
Om detta spelet är lika fullt med buggar som de andra Betshitsta spelen så hoppas jag ni börjar bojkotta dom sen.
Personligen var fallout 76 droppen för mig, aldrig mer Betshitsa spel för mig, tycker INTE det är okej att släppa spel i Alpha stadiet.
Har inte personligen spelat F76, men kan med säkerhet säga att inga av deras andra spel har varit i alfastadiet när dom släpptes. Så nu låter du bara som en hatare istället..?
Om man inte har något vettigt att tillföra diskussionen och kalla utgivaren för shit så kanske denna tråd inte är för dig? Ta ett djupt andetag och hoppa till nästa forumtråd istället.
Submission is for the weak
Har inte personligen spelat F76, men kan med säkerhet säga att inga av deras andra spel har varit i alfastadiet när dom släpptes. Så nu låter du bara som en hatare istället..?
Om man inte har något vettigt att tillföra diskussionen och kalla utgivaren för shit så kanske denna tråd inte är för dig? Ta ett djupt andetag och hoppa till nästa forumtråd istället.
Instämmer helt. Jag spelade både Skyrim, F3 och Oblivion offline på en xbox 360 (alltså utan några uppdateringar) och upplevde nästan inga allvarliga buggar alls. NV var ju utvecklat av Obsidian, så det räknar jag inte in. F4 var på en online burk, så det fick ju alla uppdateringarna men även där tyckte jag det funkade riktigt bra från dag 1. F76 är ju mp, vilket inte min kopp te, så där vet jag inte hur det var vid release, dock har jag för mig att det var någon form av co-development med deras nya team i Austin? Plus ett första försök till ett multiplayerspel, vilket inte är något de är vana vid direkt, men som jag har förstått det har de polerat spelet en hel del sen dess.
Om detta spelet är lika fullt med buggar som de andra Betshitsta spelen så hoppas jag ni börjar bojkotta dom sen.
Personligen var fallout 76 droppen för mig, aldrig mer Betshitsa spel för mig, tycker INTE det är okej att släppa spel i Alpha stadiet.
Rekommenderar att du går med i Star Citizen kulten istället och ger dem hela din lön. Det finns andra speltillverkare som släppt värre skit som förtjänar hat bättre än B.
Personligen hoppade jag F76 helt och hållet för deras bread and butter är inte MP spel utan Solo play open world spel. De som gillar MP och typ PvP är människor som jag generellt inte vill ha något att göra med varken i spel eller IRL, speciellt när man försöker köra quests.
Kopierar inlägget jag gjorde på Swec. Några korta animerade videos som ger lite story, men info på länken.
The Settled Systems – A Starfield Animated Anthology
https://bethesda.net/en/game/starfield/article/ddtEkby0KjT7Vk...
Supra Et Ultra
Where Hope is Built
The Hand that Feeds
Ledsen å säga det men spelet kommer (såklart) sälja väldigt lite ex. Min uppfattning är att väldigt många kommer testa det i 2 timmar å sen aldrig röra det mer. Finns absolut några pc spelare som uppskattar det men att starfield skulle ha något vidare djup story eller gameplay e ja otroligt tveksam över. 6 av 10
Mycket att utforska. Blir långtråkigt med tiden. Skulle behövt multiplayer alternativ. End
Två månader senare stänger microsoft ner bethesda.
Ledsen å säga det men spelet kommer (såklart) sälja väldigt lite ex. Min uppfattning är att väldigt många kommer testa det i 2 timmar å sen aldrig röra det mer. Finns absolut några pc spelare som uppskattar det men att starfield skulle ha något vidare djup story eller gameplay e ja otroligt tveksam över. 6 av 10
Mycket att utforska. Blir långtråkigt med tiden. Skulle behövt multiplayer alternativ. End
Det är alltid kul när självutnämnda experter sågar spel och siar om hur släppet blir.
Det är alltid kul när självutnämnda experter sågar spel och siar om hur släppet blir.
Ta det inte så seriöst. Men tror du inte jag har rätt?
Du verkade minst sagt seriös.
Jag vet inte om du har rätt eller fel. Jag försöker att inte sitta och såga eller hylla spel innan dom släppts och innan man ens spelat det. Det är en rätt trist inställning i mitt tycke och helt onödig.
Ja det kommer nog inte sälja så mycket då många kan köra det på Game Pass....
Jag saknade aldrig multiplayer i Skyrim...
Ja det kommer nog inte sälja så mycket då många kan köra det på Game Pass....
Jag saknade aldrig multiplayer i Skyrim...
Inte i skyrim nej. Men ser inte starfield förbannat öde och rent ointressant ut med sin design.
Sen kan man undra vad det är för saker man måste betala för i spelet också.. i microtransaktioner. Lycka till bygga snygga rymdskäpp utan att pröjsa.
Inte i skyrim nej. Men ser inte starfield förbannat öde och rent ointressant ut med sin design.
Sen kan man undra vad det är för saker man måste betala för i spelet också.. i microtransaktioner. Lycka till bygga colla rymdskäpp utan att pröjsa.
Ja rymden ser rätt öde ut men man vet aldrig vad som gömmer sig där ute i det okända
Jag tror iaf du har helt fel. Jag tror spelet kommer bli succe och köpas flera gånger av många i flera konsolgenerationer (alt att många spelar det via GP då så klart) och bli lika älskat som deras tidigare sp-spel. Dessutom lär moddarna ge spelet ett långt liv och jag tror att det kommer vara svinkul från dag 1. Just moddandet finns det grym potential i med så mycket plats och olika miljöer och system. Deras sp-spel har aldrig gjort mig besviken hittills så höga förväntningar helt klart, men jag tror de lever upp till dem 🙂
Mycket att utforska. Blir långtråkigt med tiden.
Skulle behövt multiplayer alternativ. End
Det är ju ganska väldigt vidlyftiga spekulationer, men om det är någonting som Starfield riskerar att göra sig skyldigt till, då tror jag att det här ligger närmast till hands. Den största synden i open world-spel, tycker jag, är enorma, svullna spelvärldar utan något vidare djup. Världen ska gärna vara platt, både i innehåll och i geografi, pepprad med meningslösa sidequests och hundra miljoner ikoner. Det ska finnas hur mycket som helst att göra och ingenting av det ska överraska en. Det här är väl ungefär de senaste fjorton upplagorna av Assassin's Creed. Egentligen det mesta som Ubisoft tar sig för.
Jag är övertygad om att ett skäl till att Elden Ring blev en sådan succé även bland ofrälsta Soulsborne-spelare (som jag) är att världen belönade utforskning, inte bara i loot, mest i upplevelse. Det lyckas också vara helt enormt, men utan att kännas som att springa igenom en att göra-lista. Det är genuin spänning att gå in i en skog och i en grotta för därinne kan det finnas en hel stad som väntar. Det finns inga ikoner som berättar vad som väntar, inget sidequest som startar, ingen enemy counter, ingen fiendetaggning och annan skit. Det är själva motsatsen till Ubisoft och ett slags standard för en öppen spelvärld som i alla fall jag kommer att ställa alla framtida spel mot.
Starfield kan mycket väl bli ett sånt spel som känns oöverblickbart i sin storlek och ändå knökfullt med skitsaker. Min mardröm är att landa på en planet i jakt på ett kraschat skepp i kratern på en väldig vulkan, bara för att mötas av trehundra ikoner som invaderar skärmen och quests som hoppar igång. Där det känns som att hela spelet och dess värld böjer sig efter spelaren och svämmar över med saker som ska förlänga speltiden för just mig, som tar all gåtfull magi från det där kraschade skeppet för att någon trött stensamlare behöver hjälp med att få tillbaka sin rymdyxa. Om Starfield lutar sig mot sin enorma storlek med tron att det finns ett egenvärde i själva utforskandet, att det finns ett genuint värde i att upptäcka ännu ett banditnäste i raden av alla de hundrafemtio stycken som väntar på kartan, då kommer det spelet fallera för mig.
/rant