Metal Gear Solid släpps som brädspel nästa år

Robot
Metal Gear Solid släpps som brädspel nästa år
Medlem

Coolt!

Det blir definitivt ett köp om det får mycket ros!
Näe fan, titta på trailern. Det ser påkostat ut. Blir nog ett köp oavsett!

Hmm... spelet kostar ca. 1500-1600 kr att få skickat till Sverige… år 2024… :/


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

CMON gör stabila spel.
Som brädspelsnörd kan jag tycka de är ett litet hack för simpla (rent spelmekaniskt, inte svårighetsgradsmässigt) ibland. Men då är jag en djupt insyltad spelare. Följer brädspelskanaler på youtube.Träffade tex min fru på en brädspelsklubb
Så vad jag tycker är liiite för simpelt är inte riktigt representativt.

Är man inte så djupt i hobbyn att man redan visste vilka CMON var så är de nog dock perfekta.
De vet hur man gör spel med balla plastfigurer som ska fightas på ett bräde. Helt klart.
Och med en kampanj på 14 uppdrag + "VR missons" så är det rätt många timmar underhållning.

De brukar kränga fyrtioelva expansioner och olika sätt att göra spelet mer premium. Tex neoprenmattor. Byta ut kartong-pluttar mot schysta hårdplast diton. Så helt plötsligt så kan man lägga 4.000 på ett spel som kostar 1.000.
Men ska bli intressant se om de lyckas klämma in just några expansioner.

Btw. De är ett amerikanskt bolag. Frakt och tull kan tillkomma och då skenar priset iväg!

Medlem
Skrivet av Evilof:

Btw. De är ett amerikanskt bolag. Frakt och tull kan tillkomma och då skenar priset iväg!

De lägger på moms direkt på ordern så det borde inte bli någon tull, landar på ca 1800:- (155$) med frakt.

Medlem

Man får hoppas att det blir ett spel med någon form av unik mekanik som kan tillföra något, och inte bara drar in på ip:t. Någon typ av smart mekanik som gör det intressant, samt att det är svårt av bara ***vete, om det skall vara Coop. Coop-spel som klaras varje gång man kör blir ganska snart tråkiga. (Älskar pandemic!!)

Skribent
Skrivet av Hanzo:

Coolt!

Det blir definitivt ett köp om det får mycket ros!
Näe fan, titta på trailern. Det ser påkostat ut. Blir nog ett köp oavsett!

Hmm... spelet kostar ca. 1500-1600 kr att få skickat till Sverige… år 2024… :/

World of Board games här i Umeå kanske tar in det. Får tjata på Thomas där!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det pumpas ut brädspel på kända IPn, ofta dåligt designade och inte speltestade men med mycket bling bling för att trigga samlarnerven i folk.
CMON är duktiga på det men då och då blir det riktigt bra, A song of ice and Fire är en fullträff.

Detta…nja.
Coop spel också är egentligen bara solospel med flera spelare, slutar alltid upp med att den som kan spelet bäst styr skutan och de andra hänger bara på.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Gillar verkligen MGS1 och brädspel, men ser ändå inte riktigt lockelsen med detta spel. Tvivlar på designen och det känns lite för mycket som en cash-grab. Men det är klart jag kan ha fel, kanske det är ett roligt spel.

Ett brädspel som bygger på ett annat PS1-spel är Resident Evil som jag är mera hypad för, jag backade dess kickstarter och får förhoppningsvis spelet i augusti.

1
Skriv svar