Roguelite-pärlan Dead Cells har sålts i 10 miljoner exemplar

Robot
Roguelite-pärlan Dead Cells har sålts i 10 miljoner exemplar
Medlem

Så sjukt bra spel som har fått massvis med grymma uppdateringar där många har varit gratis. Fantastisk studio som verkligen förtjänar all framgång.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Quake-konnässsör

När de räknar dessa resultat, jag antar att de måste räkna med såna tillfällen som när spel har getts bort grattis på Epic, Steam, etc. Också när det har ingått i ett spelpaket, så som HumbleBundle.

Tror jag har fem kopior av Dead Cells, men inte "köpt" någon av de kopiorna, exempelvis

Medlem

Brukar nästan aldrig lira 2d-spel men testade detta för ett tag sedan när jag var bored och spenderade säkert ca 15 timmar totalt. Mycket bättre spel än jag väntade mig

Skribent

Ett av mina favoritspel alla kategorier. Har lagt hundratals timmar. Och kommer alltid tillbaka efter mer.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Brädspelet har det även gått väldigt bra för på Kickstarter, är taggad på att få hem det!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Brukar nästan aldrig lira 2d-spel men testade detta för ett tag sedan när jag var bored och spenderade säkert ca 15 timmar totalt. Mycket bättre spel än jag väntade mig

Testade jag med men fastnade inte alls. Det cementerade istället min uppfattning om att roguelike-genren inte är något för mig.

Medlem

Oj, det trodde jag verkligen inte. Mycket imponerande.

Medlem

Fanbloodytastic! Otroligt tight spel!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Kvalar in på min top 10 bästa spel ever. Lagt på tok för många timmar på det. Combat och movement är så tajt.

Medlem

För någon som har ca 80h spelade, aldrig kommit över svårighetsgrad 4... Hur kommer man tillbaka?


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Medlem
Skrivet av Force:

Brädspelet har det även gått väldigt bra för på Kickstarter, är taggad på att få hem det!

Fan jag hade missat att den existerande. Hade velat haft det med lite extra grejer, surt.

Medlem

Riktigt bra spel är det med.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Testade jag med men fastnade inte alls. Det cementerade istället min uppfattning om att roguelike-genren inte är något för mig.

Har du lirat Returnal? Jag är inte mycket för rogue-likes heller egentligen men Returnal är ett så sjukt jävla bra spel

Gameplayen är riktigt crisp och storyn är väldigt intressant.

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Har du lirat Returnal? Jag är inte mycket för rogue-likes heller egentligen men Returnal är ett så sjukt jävla bra spel

Gameplayen är riktigt crisp och storyn är väldigt intressant.

Yes. Jag sög rejält dock så det blev att jag la ner det efter inte allt för många timmar. Tight kontroll och skön stämning hade det verkligen iaf.

1
Skriv svar