Diskutera – Dina största gaming-bedrifter?
I PC-världen är mina bedrifter mest mediokra.
En bedrift från förr som jag nästan kommer ihåg alla stats på är från Sid Meier's Pirates! på Amiga.
Följande titlar och bedrifter på min English privateer:
English Duke
Dutch Count
French Captain
Fyra släktingar räddade och en halv miljon i pengar från hittade skatter och plundrade spanska städer.
Detta gav 98 poäng och King's advisor på highscore-listan.
Nu blev jag sugen på att äntra Karibien igen
C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik
Fullbordade Dark Souls trilogin, något som jag aldrig trodde jag skulle göra. Första gången jag provade DS1 till Xbox 360 ragequittade jag över svårighetsgraden men tog ett nytt försök 10 år senare och blev frälst i spelgenren. Tror jag hetsade för mycket och hade för lite disciplin för annars är spelen inte omöjliga. Däremot var slutbossen Gwyn en redig utmaning, precis som Yhorm the Giant och The Nameless King - vilka magnifika strider alla tre!
FromSoft i mitt hjärta.
There are many Buster-only runs of classic Mega Man games, but you shouldn't take the expression literally. What a "Buster-only" run generally means is "using the Buster unless you are forced to use special weapons or utilities". Most games force you to use something different from the Buster in a few sections. So for instance in a MM1 buster-only run you will have to use the Magnet Beam in Wily 1, in MM2 you will have to use Crash Bomber against Boobeam Trap and Bubble Lead against the Alien...
Är det så? Jag vill minnas att vi aldrig bytte vapen och ändå tog oss igenom det? Det är några ställen som är assvåra utan magnetstrålen...som de där flygande huvudena på Willy 1 som skjuter och det är taggar på botten och taket, men det går att ta sig igenom.
"Writer and Fighter"
Blev 3-stjärnig general i battlefield 2. Det var en jäkla massa krav för att bli det. Minst 1440h effektiv speltid. Alltså inte död eller nere i väntan på revive. Minst silver I utmärkelse på allt, typ stridsvagn, flygplan, helikopter, alla klasser osv. Detta innebar minst 50h speltid i varje osv, tank var nog 100h.. Sen en massa andra medaljer dessutom.
Enda anledningen att man inte blev 4-stjärnig var för att det vara bara top50 på leaderboarden globalt som var det har jag för mig... Lmao
Var dock värt varenda timme för aldrig haft så roligt i ett MP sen dess.
Ducati Streetfighter 848
Blev 3-stjärnig general i battlefield 2. Det var en jäkla massa krav för att bli det. Minst 1440h effektiv speltid. Alltså inte död eller nere i väntan på revive. Minst silver I utmärkelse på allt, typ stridsvagn, flygplan, helikopter, alla klasser osv. Detta innebar minst 50h speltid i varje osv, tank var nog 100h.. Sen en massa andra medaljer dessutom.
Enda anledningen att man inte blev 4-stjärnig var för att det vara bara top50 på leaderboarden globalt som var det har jag för mig... Lmao
Var dock värt varenda timme för aldrig haft så roligt i ett MP sen dess.
Fint att se sinned. Vi i *hmc* hade 3 stycken med 4 stjärnor, vilket var rätt sjukt när man tänker efter. Håller med att man aldrig haft så roligt i ett MP sen dess. Även om vi hade en del roliga kamper i bf3 i våra klan matcher. Minns när eran tank förare bröt ihop på seine crossing efter alla våra minor
Nes samlare deluxe 712/712
Har alla nes spel som kommit ut i europa och usa
Min största bedrift är att jag vuxit upp I en tid där speltillverkare gjorde spel för upplevelsen och spelets skull, och pengar inkomsten kom i andra hand. Istället för hur det är efter 2002 eller nått. Nu förtiden görs spel som en pengar maskin, så länge spelet gör pengar åt investerare och VD's så är dom nöjd även om spelet är halvdant.
För några år sen i CS-GO så lyckades jag först med en 4v1 clutch och sen rundan efter lyckades jag med en 5v1 ACE clutch. Riktigt jävla tur och har aldrig lyckats göra något liknande igen. Ännu roligare var att en av de randoms jag körde med var en polsk unge som började avguda mig, tills vi teamade upp till nästa game där jag sög totalt xD
Spöade en Korre från Prime-huset på laddern i SC2 när de körde hot seat på sin live stream. De tog tur att spela games, och pinnades mot mig. Jag hade inte spelat så mycket ladder just den säsongen så jag var lågt rankad, och de körde på ett nytt konto och höll på att ranka upp. De förväntade sig någon betydligt sämre, och underskattad som man blev sopade man banan med dem.
Vet dock inte vem det var, men det var CreatorPrime's konto i alla fall.
Fick brallorna neddragna, lagd över knät på MaNa, och smiskad live på main stage-streamen Dreamhack 2012, med en castandes iNcontroL också.
Top 10, 6 månader i rad på Westwood Studios C&C ladder 1997-1998ish
Top 50 i världen på AAO (Americas Army Online) 1:a i speltid och antal fraggs på SF CSAR, SF Courtyard och Border.
Nästan gråtfärdig när det gick upp ett ljus för mig att jag spenderat mer än en tiondel av HELA mitt liv spelandes på en dator (PS1, PS3 och PS5 timmar ej inkluderade)... Alltså en bra bit över 43-tusen timmar
/Homie
Sometimes there is a moment as you are awakening
When you become aware of the real world around you
But you are still dreaming.
You may think you can fly but you do better not try.
Skulle säga när jag vann med 2-0 över NongbooJ i StarCraft Brood War. Honom är det nog ingen som känner till, men han var träningspartner till många på den absoluta toppen av SC:BW på den tiden (den kändaste får väl sägas vara [ReD]NaDa). Det fanns ju massor med koreaner som honom, hur bra som helst, men inte tillräckligt bra. Det hela ledde till en vänskap som varade i ungefär fem år innan vi tappade bort varandra. Det var ju inte lika enkelt att hålla kontakten på den tiden och internet förändrades ju ständigt på ett helt annat sätt.
Ad hoc addendum
Har klarat Quake 1 på Nightmare. Dock är det ju egentligen inget vidare svårt spel. Nightmare är lite dåligt balanserat för original kampanjen. Där emot kan man snacka om svårt när man kör vissa custom banor...
Kan vara troll. Men det är ändå en bedrift att bli kallad hacker.
Fint att se sinned. Vi i *hmc* hade 3 stycken med 4 stjärnor, vilket var rätt sjukt när man tänker efter. Håller med att man aldrig haft så roligt i ett MP sen dess. Även om vi hade en del roliga kamper i bf3 i våra klan matcher. Minns när eran tank förare bröt ihop på seine crossing efter alla våra minor
Hahaha, visst ja, nu när du säger det kommer minnena tillbaka! Visst var Petter en av dem? Du också eller? Stämmer det att det var top 50 globalt bara? För den listan var ju helt sjuk ju.
Jag var admin för BfG ett par år där också, tror 2008/2009 tom 2011 när bf3 kom ut och bf2 till slut dog. var student på högskolan då så blev en hel del spel på fritiden haha. Såg er en del på servrarna om jag minns rätt. Hajade alltid till när man såg nån med 4 stjärnor woooow
Nu flög jag plan i bf3 8v8 så var ju inte med på alla maps men minns att han vart så jävla förbannad Hahaha!
Ducati Streetfighter 848
Min största bedrift är att jag vuxit upp I en tid där speltillverkare gjorde spel för upplevelsen och spelets skull, och pengar inkomsten kom i andra hand. Istället för hur det är efter 2002 eller nått. Nu förtiden görs spel som en pengar maskin, så länge spelet gör pengar åt investerare och VD's så är dom nöjd även om spelet är halvdant.
Spel görs fortfarande av personer som brinner för att göra bra och intressanta upplevelser. Det finns hur många bra indie- och AA-spel som helst. Det är bara AAA-träsket som har gått och blivit giriga.
Jag säger inte att du behöver gå utanför mainstream bubblan om du inte vill, men klaga i så fall inte på att det inte finns intressanta spel längre, för det göra det.
PSN: OAKTHYR
Vårt lag (sponsrat av e2sports) vi hade i Halo var bäst i Europa, skickade även en spelare till LA:
https://www.pcforalla.se/article/1688636/svensk-kom-fyra-i-ha...
e2sports börja dock med en tysk sektion så det blev bök så vi la ner istället och börja spela annat
Spel görs fortfarande av personer som brinner för att göra bra och intressanta upplevelser. Det finns hur många bra indie- och AA-spel som helst. Det är bara AAA-träsket som har gått och blivit giriga.
Jag säger inte att du behöver gå utanför mainstream bubblan om du inte vill, men klaga i så fall inte på att det inte finns intressanta spel längre, för det göra det.
Ja ok det finns bra spel i indie ligan, men man ska väl inte behöva gå till B laget bara för att få bra spel? =D
Finns många bra spel som kommer från indie, ser fram imot t,ex Sea of stars m.m
Mitt original position står fortfarande bara att jag nämnde inte att det var AAA jag menade då.
Ja ok det finns bra spel i indie ligan, men man ska väl inte behöva gå till B laget bara för att få bra spel? =D
Finns många bra spel som kommer från indie, ser fram imot t,ex Sea of stars m.m
Mitt original position står fortfarande bara att jag nämnde inte att det var AAA jag menade då.
Problemet är väl att alla som spelar AAA spel hela tiden vill ha grafik och teknik som ligger i framkant. Skulle dom gå tillbaka grafiskt och fokusera mer gameplay skulle det klagas på det.
Sen är det väl så att tack vare att spel är så oerhört komplexa nu tar det dubbelt så lång tid att producera mot vad det tog på 360 tiden, och då vill dom helst ha in mer pengar när spelet väl släpps.
Men jag kan väl också säga att jag håller med om att en del av magin inom spelindustrin dog i takt med att den blev större och fler investerare som bara vill tjäna pengar kom med i bilden. Tyvärr lite samma utveckling som det varit inom film och musik också. Man satsar på säkra kort för att få tillbaka så mycket pengar som möjligt.
PSN: OAKTHYR
Spelade Covert Action som liten som bland annat innehåller ett moment med kodknäckning (simpelt subsitution cipher), var på intervju hos FRA senare i livet där de sa att "sånt här löser man med penna och papper", jag fick intrycket att det skulle vara för svårt att koda och ta längre tid.
Skaffade Covert Action igen senare på Steam och skrev ett program som automatiskt löste alla ciphers genom att titta på strukturen på orden (istället för statistik på bokstäverna) och löste allt på under en sekund, vilket är mycket snabbare än att lösa det med penna.