Diskutera – Årets hittills bästa spel är..?

Medlem

Delad plats för Tears of the Kingdom och Jedi Survivor!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

D4 är det enda spel jag köpt i år och kommer köpa i år så D4 får min röst

Medlem

Diablo 4 och Dead Space remaken helt klart!

Medlem

Lätt Diablo 4 för mig, har över 240timmar redan i det spelet på pc


signatur

AMD Ryzen 7 78003DX
Asus TUF RTX 4080
HyperX Fury 32GB 6000MHz
WD SN850 1TB

Medlem

Tveklöst RE4R!
Varvat det 4 gånger sedan det släpptes och upptäcker nya knep hela tiden för combat, så sanslöst välpolerat spel.

Medlem
Skrivet av Force:

Delad plats för Tears of the Kingdom och Jedi Survivor!

Jedi är så pass bra alltså, har de städat bort buggarna nu? Kanske man ska köra det efter FF16

Medlem
Skrivet av Gaara:

Jedi är så pass bra alltså, har de städat bort buggarna nu? Kanske man ska köra det efter FF16

Jag tycker det, men är lite av en Star Wars fanatiker också, hahah.
Körde det på PS5, hade lite FPS drops innan de två första patcherna, men annars flöt det på superbra!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Nu har jag inte kört några av stortitlarna i år egentligen än så jag ska väl hålla truten. Men inte så lockad av något av dom egentligen. Jag har mest kört retro spel och inbillar mig att jag haft roligare med sådant.
Hi-Fi rush var kul men svårt att tro att det skulle sluta som något årets spel för min del. Men vid årets slut är jag rätt säker på att Cities 2 kommer toppa min lista.
Jag röstar nog blankt.

Medlem

Diablo 4 än så länge. Spelet har vissa skavanker men överlag är spelet det man önskade Diablo 3 var vid start. Otroligt spännande vad framtiden bringar.

Backloggens befriare

Wartales. Tveklöst.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Jag skulle vilja säga RE4 Remake, men det är samtidigt ett gammalt spel egentligen, så jag vet inte om jag vill räkna det.
Zelda - Tears of the Kindom får nog min röst. Det har dock varit ett svagt spelhalvår hittills, enligt mig. Men mycket bra spel är på väg under resterande del av året, förutsatt att vissa inte flyttas fram till 2024.


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

1. Diablo IV (och då är jag en casualspelare som bara känt på Diablo 3 tidigare)
2. Hogwarts Legacy
3. Dredge
4. Zelda TotK
5. Planet of Lana

Vilket spelår, och då har vi Starfield kvar!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Inaktiv

Det har inte kommit så mycket bra spel i år för min del. Tears of the Kingdom är rätt kul men det är verkligen inte det bästa jag spelat. Så det har mest blivit äldre spel som jag spelat.
Men ser fram emot My Time at Sandrock som ska komma till Nintendo Switch och Metal Gear Solid Master Collection vol 1.

Medlem

Har spelat en hel del fina spel i år och det tveklöst bästa är nog ändå Zelda. Fantastiskt bra spel med bra fantasi och uppfinnesrikedom på max.

Ff16, Dead space samt resident evil 4 remake håller jag också högt.

Medlem

Är det bara jag som tycker att The Last of Us Part 1 på PC är årets spel? 🤔

Patchad förståss. 🙂

Medlem

Utan inbördes ordning:

Hi-Fi RUSH
Street Fighter 6
Zelda TotK

En sak är säker, definitivt INTE Diablo 4. Det enda det har gjort för mig är att jag uppskattar hur bra Path of Exile är i jämförelse och jag förstår verkligen inte hur D4 är så otroligt populärt och höjt till skyarna. Det finns ju inget endgame?

Medlem
Skrivet av kayl:

Utan inbördes ordning:

Hi-Fi RUSH
Street Fighter 6
Zelda TotK

En sak är säker, definitivt INTE Diablo 4. Det enda det har gjort för mig är att jag uppskattar hur bra Path of Exile är i jämförelse och jag förstår verkligen inte hur D4 är så otroligt populärt och höjt till skyarna. Det finns ju inget endgame?

Tur att smaken är som baken då. Så länge spelen inte är direkt trasiga och utvecklarna ljuger (ja, jag kollar på er CDPR främst) så är det väl bara konstatera att andra finner glädje i olika spel. Det finns mängder som till uppskattade Redfall för vad det var och kudos till dem (det säger jag trots att jag varit minst sagt kritisk till det spelet)

Ase
Medlem

Av dessa hogwarts de andra titlarna ointressanta & dessutom självklart på pc

Medlem

Hittils har jag Dredge som min favorit för året.
Följt av Jedi Survivor
Men, har en känsla att Baldurs Gate kommer och viftar iväg mig senare iår och tar över titeln som favorit!

Medlem

Årets besvikelse är väl iallafall D4

Inaktiv

Hogwarts Legacy

Medlem

Röstar väl på D4 då det är de spelet jag spelat mest men det är verkligen en stor besvikelse, bortser man från grafiken så är det samma koncept som Diablo Immortal. Samma tråkiga dougeons som knappt förändras något, en öppen tråkig värld med några få bossar, gillar göra Helltides ibland men även de blir tråkgit snabbt. Itemization som är riktigt tråkigt, stort beroende av vulerable, crit, crit dmg. Ingen build diversity, massa QoL som behövs i ett nytt spel. POE 2 hoppas jag på...

Medlem

Plan B: Terraform (beta)
Criminal Expert

Medlem

RE4 Remake eller FF16. Så svårt för att bestämma mig, hehe.

Skriv svar