Sifu får sin sista fria innehållsuppdatering i september – Se trailern här

Robot
Sifu får sin sista fria innehållsuppdatering i september – Se trailern här

Mer knogmackor åt folket!

#Sifu, #Sloclap


Medlem

Ett bra spel som ibland är fantastiskt. Tycker tyvärr att en del bossar drar ner spelet då dem inte är tillfredsställande att slåss mot. Exempelvis tredje bossen, man blockar knivblad med armarna vilket känns fel samt att hennes animationer är tråkiga att memorera då dem är väldigt... flytande i brist på bättre ord.

Vissa fighter med vanliga fiender är dock magiska. Bland annat ett par korridorfighter där den ena är en direkt hyllning till Oldboy.

Ska bli intressant att prova denna uppdateringen.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Kungligt spel!

Skribent

Mycket bra spel med många loggade timmar - hoppas att stridsmekaniken kopieras av andra utvecklare. Fler beat em ups till folket!

Ser också fram mot vad SloClap kommer med härnäst!

Skribent
Skrivet av Freakon:

Ett bra spel som ibland är fantastiskt. Tycker tyvärr att en del bossar drar ner spelet då dem inte är tillfredsställande att slåss mot. Exempelvis tredje bossen, man blockar knivblad med armarna vilket känns fel samt att hennes animationer är tråkiga att memorera då dem är väldigt... flytande i brist på bättre ord.

Vissa fighter med vanliga fiender är dock magiska. Bland annat ett par korridorfighter där den ena är en direkt hyllning till Oldboy.

Ska bli intressant att prova denna uppdateringen.

Ur självförsvarssynpunkt är just knivblockning med armarna det man ska göra. Att försöka göra något fancy move och avväpna funkar inte då personen kommer hinnan hugga dig 20 gånger. Däremot blocka med kroppsdelar som inte har vitala organ och sen stänga avståndet är helt korrekt.

Men lite off topic, jag ska nog testa spelet.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ur självförsvarssynpunkt är just knivblockning med armarna det man ska göra. Att försöka göra något fancy move och avväpna funkar inte då personen kommer hinnan hugga dig 20 gånger. Däremot blocka med kroppsdelar som inte har vitala organ och sen stänga avståndet är helt korrekt.

Men lite off topic, jag ska nog testa spelet.

I spelet kan man både blocka och ducka inkommande attacker - du måste testa! Blir sugen på att starta upp det nu bara för att jag skriver om det 😅

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ur självförsvarssynpunkt är just knivblockning med armarna det man ska göra. Att försöka göra något fancy move och avväpna funkar inte då personen kommer hinnan hugga dig 20 gånger. Däremot blocka med kroppsdelar som inte har vitala organ och sen stänga avståndet är helt korrekt.

Men lite off topic, jag ska nog testa spelet.

Intressant och coolt att dem kör efter verkligheten så att säga. Men känslan blir fel spelmässigt i mitt tycke. Det är så skönt att blocka och kontra vanliga slag i övriga strider att det skär sig (pun intended) i bland annat denna striden.

Du MÅSTE testa spelet. Dels för att jag tror att du hade gillat det, dels för att det hade varit riktigt kul att läsa en medlemsrecension av spelet från dig.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

I spelet kan man både blocka och ducka inkommande attacker - du måste testa! Blir sugen på att starta upp det nu bara för att jag skriver om det 😅

Man kan ducka och det är riktigt härligt att lyckas med det tack vare att det är svårt. Det är också lösningen på mitt gnäll ovan men tycker ändå att det är synd att block känns så fel i vissa strider.

Håller med, han måste spela spelet!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Har köpt Sifu på Steam men inte hunnit med att lira ut det ännu.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skribent
Skrivet av Freakon:

Intressant och coolt att dem kör efter verkligheten så att säga. Men känslan blir fel spelmässigt i mitt tycke. Det är så skönt att blocka och kontra vanliga slag i övriga strider att det skär sig (pun intended) i bland annat denna striden.

Du MÅSTE testa spelet. Dels för att jag tror att du hade gillat det, dels för att det hade varit riktigt kul att läsa en medlemsrecension av spelet från dig.

Nu vet jag ju inte om intentionen var att det ska vara "verkligt", men just att blocka mer armarna är korrekt ur den synvinkeln.

Jag ska faktiskt se till att ta tag det nu i veckan tänkte jag, blev sugen som sagt. Är ju själv kampsportare så allt åt det hållet tilltalar mig oftast.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar