Din Mobil?
Iphone13.. ångrar dock att jag inte köpte mini versionen.
Tycker apples produkter är extremt smidiga med synkningen mellan varandra men finns säkert något liknade med android?
Beror på vad du syftar på för synkning, men ja, Android kan importera appar, kontakter, etc genom att logga in på ditt Google-konto. Android-telefoner kan göra samma sak genom att aktivera NFC och lägga dem ovanpå varandra. Att byta telefon från Android till Android har aldrig varit några problem.
"I intend to live forever, or die trying."
Samsung galaxy s8
Jag ärver mobiler när andra i familjen byter.
Lägger hellre pengar på annat än mobil-telefoner
Beror på vad du syftar på för synkning, men ja, Android kan importera appar, kontakter, etc genom att logga in på ditt Google-konto. Android-telefoner kan göra samma sak genom att aktivera NFC och lägga dem ovanpå varandra. Att byta telefon från Android till Android har aldrig varit några problem.
Tänker mer på om jag till exempel tar en bild så hamnar den smidigt på alla enheter eller om jag har mina airpods så ansluter de automatiskt till den enhet jag använder🙂
Tror att jag hade klarat mig med en betydligt billigare telefon meb är nöjd iallafall🙂
Tänker mer på om jag till exempel tar en bild så hamnar den smidigt på alla enheter eller om jag har mina airpods så ansluter de automatiskt till den enhet jag använder🙂
Tror att jag hade klarat mig med en betydligt billigare telefon meb är nöjd iallafall🙂
Ah, jo det har Android också. Jag är inloggad med mitt Google-konto, och alla bilder jag tar laddas direkt upp på Google Photos, som går att nå genom vilken webbläsare som helst. Samma sak med Google-dokument, Keep Notes, mail, etc
Finns appar du kan installera på telefonen också för att enkelt importera/exportera filer mellan dator och telefon, eller skicka SMS via datorn till exempel.
Kan tänka mig att Apple är något smidigare och mer intuitivt att använda då olika enheter (telefon, dator, airpods, surfplatta) är av samma tillverkare, men jag föredrar ändå Android på grund av att det finns fler alternativ och valmöjligheter tillgängliga.
"I intend to live forever, or die trying."
Ah, jo det har Android också. Jag är inloggad med mitt Google-konto, och alla bilder jag tar laddas direkt upp på Google Photos, som går att nå genom vilken webbläsare som helst. Samma sak med Google-dokument, Keep Notes, mail, etc
Finns appar du kan installera på telefonen också för att enkelt importera/exportera filer mellan dator och telefon, eller skicka SMS via datorn till exempel.
Kan tänka mig att Apple är något smidigare och mer intuitivt att använda då olika enheter (telefon, dator, airpods, surfplatta) är av samma tillverkare, men jag föredrar ändå Android på grund av att det finns fler alternativ och valmöjligheter tillgängliga.
Ändå lite kul att vi använder sakerna på ungefär samma sätt fast ändå helt olika.. jag använder Apple just för att slippa mecka med olika alternativ. Tur det finns något för alla!
Tack för svar!
Samsung Galaxy A54.
Känns skönt vara tillbaka på Samsung efter några år med hiskeligt usla Sony Xperia 5, usel batteritid och en fingeravtrycksläsare som bara fungerade på första försöket när Mars, Jupiter och Venus var i perfekt synk.
Lite smått jag stör mig på är bara den aningen för breda formfaktorn, hade hellre tagit en marginellt mindre skärm. Sen gillar jag inte kameran heller då jag alltid ser ut som ett skogstroll med den...
Samsung galaxy s8
Jag ärver mobiler när andra i familjen byter.
Lägger hellre pengar på annat än mobil-telefoner
Klokt, mycket klokt.
Blir inte helt klok på hur människor tänker som köper ny telefon för 15tusen varje år. Inte bara att det är slöseri med pengar, det är ju dessutom besvärligt med en massa grejer som måste föras över och som inte förs över automatiskt, t.ex. bank-id mm.
Samsung Galaxy A54.
Känns skönt vara tillbaka på Samsung efter några år med hiskeligt usla Sony Xperia 5, usel batteritid och en fingeravtrycksläsare som bara fungerade på första försöket när Mars, Jupiter och Venus var i perfekt synk.
Lustigt hur olika man kan tycka om samma saker.
Själv har jag alltid avskytt Samsung telefoner ( Har haft en själv, morsan har en nu som jag får hjälpa henne med titt som tätt.)
Kör just nu med en Sony Xperia 10V.
Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.
Iphone 13, jobbmobil.
Jag kör Iphone för prestandan och för smidigheten när övriga familjen har samma. Körde tre Android-lurar i rad (dyra modeller) men blev besviken på prestandan varje gång: de kändes sega efter bara några månader. Har svårt för sånt, Iphone funkar mycket bättre där i min erfarenhet.
Men Iphone är verkligen inte perfekt, om man gör på annat sätt än Apple vill blir det bökigt. Sen är de rätt fula med vissa saker, som den där jäkla Lightning-laddaren. Och trådlösa lurar krånglar de medvetet med: Airpods Pro m.fl. har nåt chip som gör anslutning toksmidig, men mina pajade så jag kör ett par Sony nu, och om det ringer när jag har lurarna på mig måste jag manuellt välja att samtalet ska föras i dem. Helt idiotiskt. Sen hoppar trådlösa lurar mellan olika enheter om man inte aktivt ställer in saker: jag har många gånger fått in ljudet från barnens Ipad när jag satt på mig lurarna, trots att jag aldrig använder lurarna på den.
Skulle vilja testa en Pixel. Men lär inte bli av i och med att alla hemma kör Ios, och jag har kass erfarenhet av Androids prestanda. Visserligen rätt många år sen sist nu, så kanske har blivit bättre.
Galaxy S22 Ultra 256 GB. Kameran är out of this world och det var den jag ville åt. Den lilla pennan används knappt aldrig, förutom när dottern målar med den i en app som finns tillgänglig för det.
Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler
Sony Ericsson W595
Haft den sen 2009? Batteriet börjar nog bli ganska dåligt och håller enbart några dagar, men jag har fortfarande några extra. Alltid lika roligt med myndigheter när de säkert att man ska logga in med telefonen, och sen slänger man fram telefonen... "Go ahead, install things on it then..."
Men det går och ringa på den fortfarande, det som är huvudsyftet.
Har dock en arbetstelefon, tror det är en OnePlus 8 kanske?
Star Citizen - Asgard, en svensk gemenskap!
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD
Discord, kom och spela med oss!
https://discord.com/invite/zs5humSzF7
Har en Google Pixel 7 Pro, har nog haft den i ungefär ett halvår.
Riktigt nöjd, grymt bra kamera vilket var anledningen till bytet från en Xperia 5 II som jag annars var riktigt nöjd med.
Det enda jag inte gillar är storleken, min tidigare Xperia 5 var liten och smidig. Tänkte nästan ta den vanliga Pixel 7 pga storleken men ville ha Zoom objektivet på Pro modellen.