Releasehästryttare
Skrivet av blackidus:

Sett det där med batteriet på fler telefoner på sistone, såg någon förklaring att telefonen måste klassas som farligt gods eller liknande om den har över en specifik batteri kapacitet, kan det stämma? Löjligt isf

De borde ta den kostnaden, då hade jag slagit till men sitter nu igen och funderar på CMF phone 2, de har dock enbart den svarta i lager vilket jag ej vill ha, sen det tråkiga med den är att den enbart har en högtalare, vill helst ha två, sen har den bara 33w laddning vilket är dåligt jämfört med nord 5 som har 80w.

Så får vänta lite till.

Medlem
Skrivet av Devan:

De borde ta den kostnaden, då hade jag slagit till men sitter nu igen och funderar på CMF phone 2, de har dock enbart den svarta i lager vilket jag ej vill ha, sen det tråkiga med den är att den enbart har en högtalare, vill helst ha två, sen har den bara 33w laddning vilket är dåligt jämfört med nord 5 som har 80w.

Så får vänta lite till.

Ja det är riktigt tråkigt att vi går miste om bra saker för att tillverkarna ska snåla.
Hittade reglerna, gränsen går vid 20Wh, går man över det så måste vissa tester göras av transport och bestämmelser följas.

https://www.msb.se/sv/amnesomraden/skydd-mot-olyckor-och-farl...

Testpilot
Skrivet av blackidus:

Ja det är riktigt tråkigt att vi går miste om bra saker för att tillverkarna ska snåla.
Hittade reglerna, gränsen går vid 20Wh, går man över det så måste vissa tester göras av transport och bestämmelser följas.

https://www.msb.se/sv/amnesomraden/skydd-mot-olyckor-och-farl...

Ja, precis. Klassat som farligt gods och dyrt att hantera.

"Mrwhoosetheboss" nämner det i sin recension för Nothing Phone 3. Bra recension för övrigt så kan rekommendera att se hela om ni är intresserad av telefonen men det är timestamp nedan till det han nämner om batteriet.

Releasehästryttare

Jag har spanat lite på Xiaomi, men många recensioner säger att de är fyllda med bloatware som är svårt att ta bort, är det så om man köpen en Xiaomi i svenska butiker?

Va och klämde på denna Redmi Note 14 Pro i en affär och utseendemässigt så gillar jag den men det med böjd skärm gjorde det jobbigt att använda gester.

Hatar verkligen att alla telefoner annars ser ut som iphones nu.

Medlem
Skrivet av Devan:

Jag har spanat lite på Xiaomi, men många recensioner säger att de är fyllda med bloatware som är svårt att ta bort, är det så om man köpen en Xiaomi i svenska butiker?

Va och klämde på denna Redmi Note 14 Pro i en affär och utseendemässigt så gillar jag den men det med böjd skärm gjorde det jobbigt att använda gester.

https://image.mobil.se/1606325.webp?imageId=1606325&width=127...

Hatar verkligen att alla telefoner annars ser ut som iphones nu.

Har använt Xiaomi i många år ,dessa bloatware stör mig inte då de för mig iaf endast visas i städverktygen
Man kan inte få bättre mobiler för en bra slant
Btw köpt alltid i Sverige via deras egna Store
Redmi 14pro 5g säljs just nu på rea för 2990 på Elgiganten
Jag har Redmi 13 Pro plus och kan du hitta den till bra pris så säger de flesta rescencenter att de är lite bättre därför har jag inte bytt upp mig

Releasehästryttare
Skrivet av AndyZedd:

Har använt Xiaomi i många år ,dessa bloatware stör mig inte då de för mig iaf endast visas i städverktygen
Man kan inte få bättre mobiler för en bra slant
Btw köpt alltid i Sverige via deras egna Store
Redmi 14pro 5g säljs just nu på rea för 2990 på Elgiganten
Jag har Redmi 13 Pro plus och kan du hitta den till bra pris så säger de flesta rescencenter att de är lite bättre därför har jag inte bytt upp mig

Precis, fantastisk pris, därför man oroar sig om hur mycket reklam det är, men säger du att det är lite så ok!

En recension som jag såg klagade dock på att video laggade ibland med och det är ju ett stort nono.

Som synes här:

Det är ju saker som kanske har patchats ut, men tråkigt om man köper den och det är så.

Medlem

Den har en skärm

Medlem

@Devan. Tyvärr
använder jag mkt mkt sällan video så det kan jag inte svara på
Reklam har jag aldrig direkt stört mig på
Men jag kan berätta att en granne till mig fick min Xiaomi 11 då han stod utan mobil och var först tveksam till "kinesisk" som han sa Men han har nu köpt en ny Xiaomi till både honom och frugan sin och han är imponerad av dem nu och ångrade inget
Men som sagt så måste man nog prova själv och
så får man mkt mobil för pengarna

Skriv svar