Elden Ring till Game Pass...? Rebus kan betyda något – eller inget

Avstängd
Skrivet av Dax:

Men frågan är gäller privatkopieringen spel etc..

?

Medlem
Skrivet av Dax:

Men frågan är gäller privatkopieringen spel etc..

Enligt copyswede gäller det all media som innehåller ljud eller rörlig bild så ja det gäller även spel. Ersättningen betalas till berörda via en extra skatt som betalas när du köper lagringsmedium eller enheter som innehåller lagringsmedium men kostnaden kan skilja mellan olika kategorier.

Avstängd
Skrivet av Keneay:

Enligt copyswede gäller det all media som innehåller ljud eller rörlig bild så ja det gäller även spel. Ersättningen betalas till berörda via en extra skatt som betalas när du köper lagringsmedium eller enheter som innehåller lagringsmedium men kostnaden kan skilja mellan olika kategorier.

Skönt slippa tänka på den när jag bara spelar över Xcloud 👍🏻❤️

Medlem

Hmm, jag tror på det när jag ser det. Tvivlar på att det kommer till Game Pass.

Möjligen någon tidsexklusiv deal då.

Gör det inte det så köp det istället gott folk, det är värt varenda krona.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Vore ju dumt då blir valmöjligheten för spelarna dålig och tror inte dessa tillsynsmyndigheter gillar det och skulle då sluta godkänna köp av spelföretag om Microsoft lyckas köpa PlayStation. Så detta vill nog inte någon som spelar Xcloud eller Game Pass då det skulle inerbära mindre spel eftersom tillsynsmyndigheter slutar låta Microsoft köpa spelföretag.

Jag var sarkastisk, något du tydligen inte förstod, då du tog det jag skrev ordagrant. 👍❤️

Medlem
Skrivet av Keneay:

Ni båda kan spela spelet samtidigt exempelvis? Men sluta spela dum nu när du blivit tillrättavisad ..

Haha spela dum och tillrättavisad om vad? Du menar på riktigt att jag ska vänta i 20 år för att spela ett spel via en emulator. Ett spel som jag först måste låna av någon.

Ja, det var självklart exakt detta scenario du syftade på när du skrev att jag kan spela "alla spel gratis via emulator" (parafrasering).

Medlem

Vad är det för trams.
Elden ring finns på PC behövs ingen emulator


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

eld
Medlem
Skrivet av jontebula:

Framtiden inom 10år har ju Microsoft köpt en massa spelföretag och lanserar dag 1 så vi slipper vänta och köpa spelen 👍🏻❤️

"❤️Hoppas Microsoft äger alla spelföretag i världen så vi får alla spel på gamepass❤️"

Avstängd
Skrivet av eld:

"❤️Hoppas Microsoft äger alla spelföretag i världen så vi får alla spel på gamepass❤️"

Vore ju toppen. Känns som en omöjlighet men om Microsoft lyckas nå över 50% får vi vara nöjda.

Skrivet av jontebula:

Vore ju dumt då blir valmöjligheten för spelarna dålig och tror inte dessa tillsynsmyndigheter gillar det och skulle då sluta godkänna köp av spelföretag om Microsoft lyckas köpa PlayStation. Så detta vill nog inte någon som spelar Xcloud eller Game Pass då det skulle inerbära mindre spel eftersom tillsynsmyndigheter slutar låta Microsoft köpa spelföretag.

Skrivet av jontebula:

Vore ju toppen. Känns som en omöjlighet men om Microsoft lyckas nå över 50% får vi vara nöjda.

Det var ju precis dåligt skrev du ju i samma tråd här!!!


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Det var ju precis dåligt skrev du ju i samma tråd här!!!

Han trollar bara. Han håller på precis likadant på reddit har jag sett.

Avstängd
Skrivet av Snake Plissken:

Det var ju precis dåligt skrev du ju i samma tråd här!!!

Nä. Då är det dom som utvecklar spel inte Nintendo och PlayStation som jag tidigare skrev var dåligt.

Är endast spelutvecklare jag menar när jag skivit spelföretag.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Nä. Då är det dom som utvecklar spel inte Nintendo och PlayStation som jag tidigare skrev var dåligt.

Är endast spelutvecklare jag menar när jag skivit spelföretag.

Gå tillbaka under din bro istället.

Medlem

Låter som en bra affär av Microsoft i så fall. Riktigt bra spel men det är nog inte gratis för Microsoft att ta in en sån jätte redan. Men samtidigt de miljarder de får betala för det lär de få tillbaka genom ökat intresse för gamepass. Kanske bättre de köper upp from Software istället.

Skrivet av jontebula:

Nä. Då är det dom som utvecklar spel inte Nintendo och PlayStation som jag tidigare skrev var dåligt.

Är endast spelutvecklare jag menar när jag skivit spelföretag.

Du svarade om spelföretag inte spelutvecklare, Nintendo och Sony är spelföretag


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Jag som redan har klarat det 🤦 Måste lära mig att inte trycka på köp knappen när jag bli hype detta är inte första gången jag köper något som kommer till Gamepass bort kastade pengar!

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Du svarade om spelföretag inte spelutvecklare, Nintendo och Sony är spelföretag

Han tycker det är dåligt om Playstation och Nintendo skulle köpas upp, men har inga som helst problem om MS hade köpt upp resten av världens spelföretag/utgivare istället så att det inte hade funnits kvar några tredjepart, bara så att han kan spela gratis. Snacka om att vara snål och självisk 😂

12
Skriv svar