Elden Ring till Game Pass...? Rebus kan betyda något – eller inget

Robot
Elden Ring till Game Pass...? Rebus kan betyda något – eller inget
Medlem

Trodde först det var tvärtom - en bebis och en napp.

Typ som, nu sänker vi åldersgränsen så att även era spädbarn som längtat så mycket kan få spela detta mästerverk.

Medlem

Äntligen. Väntat i 2år för att spela detta på gamepass.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Äntligen. Väntat i 2år för att spela detta på gamepass.

Jag förstår inte, varför inte bara köpa spelet om man vill spela det istället för att vänta och hoppas på att det dyker upp på Gamepass?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag förstår inte, varför inte bara köpa spelet om man vill spela det istället för att vänta och hoppas på att det dyker upp på Gamepass?

Tålamod kallas det

Sen finns det alltid annat att spela också

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag förstår inte, varför inte bara köpa spelet om man vill spela det istället för att vänta och hoppas på att det dyker upp på Gamepass?

Då förlorar man mer pengar samt att tjänsten tappar i värde eftersom man redan äger spelen som läggs till.

Medlem

Vore kul om det kom, kan det var värt och testa.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Då förlorar man mer pengar samt att tjänsten tappar i värde eftersom man redan äger spelen som läggs till.

”Jag kan inte köpa spel-A när det släpps för det kanske kommer till Game pass och då skulle jag förlorat mer pengar”

Är det inte bättre att köpa spelen man vill istället för att vänta på att de kanske kommer till game pass och ha game pass till de spelen som garanterat kommer dit?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Då förlorar man mer pengar samt att tjänsten tappar i värde eftersom man redan äger spelen som läggs till.

Skevt tankesätt, då kan du ju vänta ~20 år tills det finns på emulator och du får spela helt gratis?

Vad händer om du råkar ut för en olycka under tiden och inte kan uppleva spelet för att du varit dumsnål, bara en risk du tar eller?

Ungefär som att folk väntar med att resa till pensionen men det inte är säker att man ens hinner dit eller är pigg nog i kropp och sinne för att kunna utföra de resor man drömmer om.

Medlem

Denna sorts spel har inte tilltalat mig, men har funderat på att testa detta spel, hade nästan en tanke på att göra det när jag tröttnar på D4. Smutt om det kommer till GP


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Avstängd

Själv måste jag vänta eftersom man inte kan spela köpta spel i Xcloud. Ska bli kul att testa det när det kommer till Xcloud. Har ju stämt tidigare när Sarah Bond delar likande på Twitter om andra spel som nu finns på Game Pass och Xcloud 👍🏻❤️

Avstängd
Skrivet av Thane:

”Jag kan inte köpa spel-A när det släpps för det kanske kommer till Game pass och då skulle jag förlorat mer pengar”

Är det inte bättre att köpa spelen man vill istället för att vänta på att de kanske kommer till game pass och ha game pass till de spelen som garanterat kommer dit?

Framtiden inom 10år har ju Microsoft köpt en massa spelföretag och lanserar dag 1 så vi slipper vänta och köpa spelen 👍🏻❤️

Medlem
Skrivet av jontebula:

Framtiden inom 10år har ju Microsoft köpt en massa spelföretag och lanserar dag 1 så vi slipper vänta och köpa spelen 👍🏻❤️

Jösses…

Avstängd
Skrivet av Thane:

Jösses…

Retikt bra så får spelarna fler spel dag 1 i Xcloud och Game Pass vilket flertalet spelare vill ha.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Framtiden inom 10år har ju Microsoft köpt en massa spelföretag och lanserar dag 1 så vi slipper vänta och köpa spelen 👍🏻❤️

Hoppas MS köper upp alla spelföretag, inkl Playstation och Nintendo, så att Jontebula blir nöjd och får allting gratis via rewards och xcloud på sin Samsung tv 👍❤️

Medlem
Skrivet av jontebula:

Retikt bra så får spelarna fler spel dag 1 i Xcloud och Game Pass vilket flertalet spelare vill ha.

Nej.

Medlem
Skrivet av Thane:

”Jag kan inte köpa spel-A när det släpps för det kanske kommer till Game pass och då skulle jag förlorat mer pengar”

Är det inte bättre att köpa spelen man vill istället för att vänta på att de kanske kommer till game pass och ha game pass till de spelen som garanterat kommer dit?

Nej tjänsten tappar då i värde som jag sa.

Skrivet av Keneay:

Skevt tankesätt, då kan du ju vänta ~20 år tills det finns på emulator och du får spela helt gratis?

Vad händer om du råkar ut för en olycka under tiden och inte kan uppleva spelet för att du varit dumsnål, bara en risk du tar eller?

Olagligt med emulator. Isf kan jag ju lika väl pirata spelet?

Om jag råkar ut för en sån olycka så är inte spel något jag kommer tänka på.

Avstängd
Skrivet av Bullen86:

Hoppas MS köper upp alla spelföretag, inkl Playstation och Nintendo, så att Jontebula blir nöjd och får allting gratis via rewards och xcloud på sin Samsung tv 👍❤️

Vore ju dumt då blir valmöjligheten för spelarna dålig och tror inte dessa tillsynsmyndigheter gillar det och skulle då sluta godkänna köp av spelföretag om Microsoft lyckas köpa PlayStation. Så detta vill nog inte någon som spelar Xcloud eller Game Pass då det skulle inerbära mindre spel eftersom tillsynsmyndigheter slutar låta Microsoft köpa spelföretag.

Ah nice ! har väntat på en game pass release så man kan testa det

Medlem

Vilken jäkla cirkus detta forumet blivit..

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Nej tjänsten tappar då i värde som jag sa.

Den kanske tappar i värde eftersom du inte vet om spelet kommer eller inte.

Medlem

Önskar jag kunde spela elden ring för första gången igen. Helt magiskt. Grattis xbox-nördar denna får ni inte missa. Nör kommer dlc!?!

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Då förlorar man mer pengar samt att tjänsten tappar i värde eftersom man redan äger spelen som läggs till.

Det har du helt rätt i men jag förstår ändå inte varför du har väntat i två år på att ett spel som du verkligen verkar vilja spela ska dyka upp på Gamepass. Om du bara hade velat testa spelet hade jag förstått men i ditt första inlägg låter det som att du längtat efter dagen det skulle släppas på Gamepass.

Skrivet av Jönsen:

Vilken jäkla cirkus detta forumet blivit..

För att folk inte håller med varandra hela tiden eller varför tycker du att det är en cirkus?


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag förstår inte, varför inte bara köpa spelet om man vill spela det istället för att vänta och hoppas på att det dyker upp på Gamepass?

Jag kan svara för mig, samma sak här nämligen, hade gärna spelat det men väntat på game pass. Anledningen är att det finns så otroligt mycket annat att spela, och det gör ingen skillnad för mig om jag spelar spel X när det släpps eller 2-3 år senare, det är ju samma spel ändå och utvecklingen går ju inte direkt framåt med stormsteg inom spelvärlden om man säger så...

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Olagligt med emulator. Isf kan jag ju lika väl pirata spelet?

Om jag råkar ut för en sån olycka så är inte spel något jag kommer tänka på.

Emulatorer är inte olagliga och i Sverige så betalar vi en privatkopieringsavgift vilket gör det fullt lagligt att privatkopiera material för eget bruk vilket inkluderar dig och närmaste familj/vänner.

Medlem
Skrivet av Keneay:

Emulatorer är inte olagliga och i Sverige så betalar vi en privatkopieringsavgift vilket gör det fullt lagligt att privatkopiera material för eget bruk vilket inkluderar dig och närmaste familj/vänner.

Haha nu är du bara inne och är petig. Du har helt rätt att emulatorer i sig är lagliga, men om jag ska köpa spelen för att spela dessa via en emulator, så kan jag lika bra köpa spelen nu. Varför vänta 20 år..?

Vi vet båda två att du snackar om att pirata spelen eftersom du nämnde "du kan spela spelen helt gratis". Så jag vet inte varför du försöker komma in och boosta dina jag-är-smart-poäng.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Haha nu är du bara inne och är petig. Du har helt rätt att emulatorer i sig är lagliga, men om jag ska köpa spelen för att spela dessa via en emulator, så kan jag lika bra köpa spelen nu. Varför vänta 20 år..?

Vi vet båda två att du snackar om att pirata spelen eftersom du nämnde "du kan spela spelen helt gratis". Så jag vet inte varför du försöker komma in och boosta dina jag-är-smart-poäng.

Jag var mycket tydlig i mitt inlägg om du bara läser ordentligt att det även gäller nära vänner så du måste inte lägga en spänn och absolut inte piratkopiera.

Medlem
Skrivet av Keneay:

Jag var mycket tydlig i mitt inlägg om du bara läser ordentligt att det även gäller nära vänner så du måste inte lägga en spänn och absolut inte piratkopiera.

Vad är skillnaden mellan att låna spelen om 20 år eller att låna spelen nu..?

Dax
Medlem

Men frågan är gäller privatkopieringen spel etc..

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Vad är skillnaden mellan att låna spelen om 20 år eller att låna spelen nu..?

Ni båda kan spela spelet samtidigt exempelvis? Men sluta spela dum nu när du blivit tillrättavisad ..

12
Skriv svar