Gollum får se upp, Skull Island: Rise of Kong har utannonserats

Robot
Gollum får se upp, Skull Island: Rise of Kong har utannonserats
Medlem
Medlem

Det här ser inte så lockande ut.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Jösses, det tidiga 2000-talet ringde och ville ha tillbaka sina värdelösa filmlicensspel alltså...


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Vet man något om priset? Tänker att max en dollar kanske kan rädda spelet.

Medlem

Men... antar det är en ps2-retro release.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Herregud vad värdelöst det ser ut.

Medlem

Komiskt ändå hur film respektive tv-spel har bytt roller vad gäller kvalitet med varumärkeslicenser.

Licensbaserade spel brukade ju vara riktigt fina klassiker, typ Goldeneye, Indiana Jones och Star Wars på N64, medan film baserade på spel brukade vara pinsamt värre (Max Payne the movie). Nu känns det som det blivit lite tvärtom med utmärkta filmer baserade på Mario, Pikachu, Sonic...och pinsamma spel som Gollum.

Får väl ses som något positivt dock på det stora hela, det görs ju inte särskilt många bra filmer längre stort sett...

Medlem

Jag visste inte att det fortfarande utvecklades spel till Wii. Oh, wait...

Skrivet av Nyhet:

det ska släppas på Playstation 4/5, Nintendo Switch, pc, Xbox One och Xbox Series X/S senare i år.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Komiskt ändå hur film respektive tv-spel har bytt roller vad gäller kvalitet med varumärkeslicenser.

Licensbaserade spel brukade ju vara riktigt fina klassiker, typ Goldeneye, Indiana Jones och Star Wars på N64, medan film baserade på spel brukade vara pinsamt värre (Max Payne the movie). Nu känns det som det blivit lite tvärtom med utmärkta filmer baserade på Mario, Pikachu, Sonic...och pinsamma spel som Gollum.

Får väl ses som något positivt dock på det stora hela, det görs ju inte särskilt många bra filmer längre stort sett...

Det har funnits måååånga värdelösa filmlicensspel dock. (Sa nån E.T.?)

Och nu fattas det bara att nVidia gör en RTX ON-trailer för det här i stil med den för Gollum också, det vore verkligen kronan på soptunnan.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Det har funnits måååånga värdelösa filmlicensspel dock. (Sa nån E.T.?)

Och nu fattas det bara att nVidia gör en RTX ON-trailer för det här i stil med den för Gollum också, det vore verkligen kronan på soptunnan.

Haha, jo men då det finns så mycket shovelware bland både spel och film så låter jag guldkornen tala för den stora massan. För övrigt så älskar jag slarvigt implementerad raytracing som universallösning på alla tekniska tillkortakommanden på exakt alla spel, det är perfekt om man faller pladask för att allt ska se ut att vara gjort i plast.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Det har funnits måååånga värdelösa filmlicensspel dock. (Sa nån E.T.?)

Och nu fattas det bara att nVidia gör en RTX ON-trailer för det här i stil med den för Gollum också, det vore verkligen kronan på soptunnan.

Kul att du nämner E.T. Känns som branschen behöver en ny TV-spelskrasch för att rycka upp sig, det är inte direkt brist på spel som förtjänar att grävas ner i öknen om vi säger så.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Nu ser inte spelet bra ut alls men jag kan leva med dålig grafik så länge spelet är kul att spela.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Komiskt ändå hur film respektive tv-spel har bytt roller vad gäller kvalitet med varumärkeslicenser.

Licensbaserade spel brukade ju vara riktigt fina klassiker, typ Goldeneye, Indiana Jones och Star Wars på N64, medan film baserade på spel brukade vara pinsamt värre (Max Payne the movie). Nu känns det som det blivit lite tvärtom med utmärkta filmer baserade på Mario, Pikachu, Sonic...och pinsamma spel som Gollum.

Får väl ses som något positivt dock på det stora hela, det görs ju inte särskilt många bra filmer längre stort sett...

Skrivet av PeTTs0n:

Det har funnits måååånga värdelösa filmlicensspel dock. (Sa nån E.T.?)

Och nu fattas det bara att nVidia gör en RTX ON-trailer för det här i stil med den för Gollum också, det vore verkligen kronan på soptunnan.

Skrivet av Majoren:

Haha, jo men då det finns så mycket shovelware bland både spel och film så låter jag guldkornen tala för den stora massan. För övrigt så älskar jag slarvigt implementerad raytracing som universallösning på alla tekniska tillkortakommanden på exakt alla spel, det är perfekt om man faller pladask för att allt ska se ut att vara gjort i plast.

Det släpps ju dock fortfarande en hel del riktigt bra spel baserade på filmer exempelvis de senaste spindelmannenspelen eller starwars-spelen.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Haha, jo men då det finns så mycket shovelware bland både spel och film så låter jag guldkornen tala för den stora massan. För övrigt så älskar jag slarvigt implementerad raytracing som universallösning på alla tekniska tillkortakommanden på exakt alla spel, det är perfekt om man faller pladask för att allt ska se ut att vara gjort i plast.

Ja, det är sant att det finns guldkorn bland all dynga som matats ut. Battle for Middle-Earth-spelen tycker jag är personligen är kanon, exempelvis.

Skrivet av Pjotor:

Kul att du nämner E.T. Känns som branschen behöver en ny TV-spelskrasch för att rycka upp sig, det är inte direkt brist på spel som förtjänar att grävas ner i öknen om vi säger så.

Helt enig. Inte minst om man ser till mängden gigantiska mastodontprojekt på senare år som kanske inte riktigt blivit vad som utlovats/tänkts.
Nästan synd att det är så förbannat svårt att gräva ner digitala spel.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

King Kong: The Golluming!

Medlem

När dom väl håller på så kan de väl göra ett Superman spel.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Kul att du nämner E.T. Känns som branschen behöver en ny TV-spelskrasch för att rycka upp sig, det är inte direkt brist på spel som förtjänar att grävas ner i öknen om vi säger så.

Känns enligt min uppfattning som att i alla fall en ekonomisk tillbakagång bland vissa speciellt amerikanska större spelföretag inte vore helt dåligt för branschen. Då tänker jag väl kanske närmast på antalet aktörer som tycks närmast allergiska mot innehållsmässig kreativitet till förmån för bling-bling tjäna snabba pengar på skit och tillval och blinkande skyltar.

Medlem

Själv tyckte jag gameplayen såg lite rolig ut och ur det perspektivet. Hjärndött köttande, vad kan bli fel liksom? Ser iaf bättre ut än Gollum


signatur

1# FZ Troll

Redaktör
Ponny

Gollum är årets sämsta spel.

King Kong: "Håll min banan!"


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Medlem

Ojoj, lycka till med att polera den bajskorven...

Medlem

Ännu en cash grab.. såg ju verkligen skit ut.

Medlem

Trodde bilden var ett skämt först men sen visa det sig att de va seriöst 😂😂

Skribent
Skrivet av robbis:

Själv tyckte jag gameplayen såg lite rolig ut och ur det perspektivet. Hjärndött köttande, vad kan bli fel liksom? Ser iaf bättre ut än Gollum

Jag uppskattar din positiva inställning.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Ännu en cash grab.. såg ju verkligen skit ut.

Kan man kalla det för cash grab om ingen köper det för att det är så kasst?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Nu får "Daikatana" se upp!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Intressant att i filmerna så är Kong Kong det stora monstret på ön och alla andra varelser vill inte mucka med honom men i detta spel är han Micke mus och de flesta monster är större än honom, egentligen förståeligt ur ett speldesignperspektiv men ändå roligt hur man kör över originalkällan ibland för att göra spel.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Gollum är årets sämsta spel.

King Kong: "Håll min banan!"

Inte omöjligt, inte omöjligt alls.
Efter att ha sett rent svammel som "24 Hr Clock" sälja enbart på så kallad ungdomlig "meme-status", så skulle det inte förvåna mig om det börjar dyka upp lyckosökare bland spelföretag som försöker sälja in sig på att deras spel är helt löjligt fjantigt dåliga att de får gratis marknadsföring pga det och säljer bara på uppmärksamheten

Medlem

Minns när jag i butik spelade King Kong på Xbox 360, tror det var lite innan konsolen började säljas men minns inte exakt, och jag tyckte det var så häftigt när T-Rexen sprang igenom en stenvägg så det flög stenbumblingar åt alla håll. Det var väldigt effektfullt, snyggt och skrämmande på samma gång. När jag senare fick hela spelet i julklapp, men till Gamecube, var det inte lika häftigt för konsolen var inte stark nog till att rendera den fysiken så T-rexen gick runt istället för igenom. Fortfarande fantastiskt spel såklart och älskade att spela igenom det, men det var ju helt klart en mer begränsad upplevelse. Om det var typ ett 8/10-spel verkar detta i bästa fall vara ett 2/10-spel som inte på något sätt ens kan leva upp till det mer begränsade Gamecube-spelet. Holy moly vad detta ser dåligt ut! Pinsamt!

12
Skriv svar