Bara så där får Xbox-spelare tillgång till 1 300 retrospel

Robot
Bara så där får Xbox-spelare tillgång till 1 300 retrospel

Antstream Arcade tackar Phil Spencer.

#anstream-arcade, #xbox


Medlem

När jag såg försättsbilden så undrade jag när He-man mötte Vader med lightsabers? Blev nästan besviken när jag upptäckte att jag såg fel. Nu vill jag ju se den fighten!

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:

När jag såg försättsbilden så undrade jag när He-man mötte Vader med lightsabers? Blev nästan besviken när jag upptäckte att jag såg fel. Nu vill jag ju se den fighten!

He-Man hade ju spöat skiten ur Vader....FÖR HAN HAR JU STYRRRRRRKAAN! xD

Medlem

Trodde aldrig att jag skulle bli sugen på en xbox men detta är ju värt det.. WOW

Medlem

Mja, frågar ni mig var det inte direkt en ENORM mängd roliga spel


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Skrivet av marsson90:

Mja, frågar ni mig var det inte direkt en ENORM mängd roliga spel

Då frågar jag dej!

Var där en enorm mängd roliga spel?


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Låter bra på pappret men verkar mest innehålla skräp, tyvärr.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Skaplig nostalgi-trip av den där videon. Loaded, ett spel jag helt glömt var och när jag spelade återfanns av reverse image search (fasiken heter det på Svenska? Baklänges bild sök? nje, lol). Ska bli kul att se hur spelen ser ut i emun etc.

Medlem

Nåväl, jag har min Steam deck.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Vi är väl något år från en applikation som på egen hand med hjälp av generativ ai skalar upp sprites till x antal pixlar och som ganska "enkelt" gör snygga remakes av alla de där spelen. Om några år tror jag att detta kan bli episkt. Men det är väl lika troligt att M$ ska bli stämda också. What a time to be alive! 🙂

Medlem

Microsoft och Xbox levererar återigen som vanligt!

Medlem
Skrivet av Freakon:

Låter bra på pappret men verkar mest innehålla skräp, tyvärr.

Jag tänker tillbaka när jag körde retro pi och hade sisådär 15 000 spel. Var väl typ 10-20 st som var bra, det mesta var dynga, ungefär som på Steam. 🤗

Medlem
Skrivet av baxtex:

Jag tänker tillbaka när jag körde retro pi och hade sisådär 15 000 spel. Var väl typ 10-20 st som var bra, det mesta var dynga, ungefär som på Steam. 🤗

Det är samma sak med alla olika prenumerationstjänster. Mängder med skräp för att kunna skryta i marknadsföring om hur mycket man får för pengarna.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Lätt värt att skaffa!

Medlem

Har inte kollat vilka spel som finns med men det är ändå alltid trevligt när retrospel görs tillgängliga digitalt. Har dock sedan länge gett upp helt på gamla spel.

Medlem

1300 retrospel, pfft.

yarrrr

Medlem

Mycket gott för en rimlig summa pengar och mer spel på gång det blir nog en livstids prenumeration för egen del

Medlem

Finns det någon bra liknande funktion/tjänst för PC? Eller är det bättre att köpa spelen man vill ha i typ Steam? När jag såg att Indiana Jones and the fate of Atlantis ingick blev jag så sugen på att lira lite klassiska spel😊


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

It's not a lake, it's an ocean

En strålande tjänst som ska applåderas. Gamla spel förtjänar att upplevas igen. Men jag behöver se fler intressanta spel innan jag hoppar på detta.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Finns det någon bra liknande funktion/tjänst för PC? Eller är det bättre att köpa spelen man vill ha i typ Steam? När jag såg att Indiana Jones and the fate of Atlantis ingick blev jag så sugen på att lira lite klassiska spel😊

Finns redan till PC. Prenumerationstjänst eller se på reklam för att få spela.

https://www.antstream.com/

Kommer dock själv fortsätta med diverse emulatorer för de favoritspel man har från förr.

En prenumerationstjänst för nästan 100kr/månaden där man streamar några gamla klassiker känns som overkill.

Medlem
Skrivet av Lofa:

Finns redan till PC. Prenumerationstjänst eller se på reklam för att få spela.

https://www.antstream.com/

Kommer dock själv fortsätta med diverse emulatorer för de favoritspel man har från förr.

En prenumerationstjänst för nästan 100kr/månaden där man streamar några gamla klassiker känns som overkill.

Ah, grymt, tack och bock!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

KoP
Medlem

Man känner sig onekligen sugen på att skriva upp sig på ett år då man nuförtiden för det mesta spelar äldre spel i brist på något nytt och spännande i spelbranschen.

Skrivet av Lofa:

Finns redan till PC. Prenumerationstjänst eller se på reklam för att få spela.

https://www.antstream.com/

Kommer dock själv fortsätta med diverse emulatorer för de favoritspel man har från förr.

En prenumerationstjänst för nästan 100kr/månaden där man streamar några gamla klassiker känns som overkill.

30 dollar för ETT år och 80 dollar för lifetime access! Vart fick du 100 kronor i månaden ifrån?!

Fragtjuv

Ja, det ser onekligen bra ut och har ett bra pris. Det som skrämmer lite är är att titlarna streamas. Men det funkar kanske så bra idag att man knappt märker av det?


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av dahlbäckkrome:

30 dollar för ETT år och 80 dollar för lifetime access! Vart fick du 100 kronor i månaden ifrån?!

Kan du hjälpa mig förstå denna nyhet?

Är det så här?
För priset man betalar för ett år 300 kr nånting. Man får inte tillgång till alla dessa 1300 spelen på en gång för det priset, utan spelen läggs till lite åt gången ända tills man kommit upp till 1300 spel?
Och därefter betalar man 300 kr en gång varje år för att man ska få nya spel till lagda utöver dessa 1300 spelen? Alltså dessa 1300 spelen är inte max utan den kommer växa under lång tid?

Och för lifetime priset 900 kr då får man alla 1300 spelen på en gång? Och därefter läggs det till nya spel lite då och då för denna lifetime engångs summa på 900 kr?
Då är lifetime priset mycket mycket billigare än om man ska betala 300 kr årligen!!??

Vad är maxet på dessa spel som kommer plussas på dessa första 1300 spelen? Tar det slut vid 3000 spel?
För det finns ju vääääääldigt många tusentals arcad och retro spel där ute😍

I nyheten förklaras det inte tydligt hur detta fungerar, så då kan det vara lätt att fatta helt galet om detta.

I alla fall så kommer jag köpa lifetime för 900 kr så då är man säker på att det blir nog billigare än 300 kr årligen som jag fattat det.

Skägg.
10 Chambers

Skulle lätt kunna lira igenom Super Star Wars-spelen igen. Älskade dem som liten palt.


signatur
Fragtjuv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Skulle lätt kunna lira igenom Super Star Wars-spelen igen. Älskade dem som liten palt.

Jag tänkte exakt samma sak! Jag vet att jag spelade igenom dem men har förstått att de anses vara ganska svåra. Frågan är om man pallar att nöta dem en gång till?


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Fan vad coolt. Undrar om michael jackson moonwalk är med. Eller det där kungfu spelet på nintendo. Minns dom spelen väl. Super mario också såklart. Zorro.

Medlem

Fan vad coolt. Undrar om michael jackson moonwalk är med. Eller det där kungfu spelet på nintendo. Minns dom spelen väl. Super mario också såklart. Zorro. Skate or die. Paperboy. Massa spel.

Medlem
Skrivet av dahlbäckkrome:

30 dollar för ETT år och 80 dollar för lifetime access! Vart fick du 100 kronor i månaden ifrån?!

Svarade på vad det kostar idag om man vill köra på PC.

Och skrev nästan 100kr. Ska man vara noggrann så kostar det med dagens kurs 83,12kr/månaden.

Nu tog jag för givet att det är dollar men kan ju lika gärna vara euro. I så fall är priset 92,04kr/månaden... nästan 100

https://support.antstream.com/hc/en-gb/articles/360002006417-...-

12
Skriv svar