Xbox Game Pass - Augusti 2023 - Part 1

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Augusti 2023 - Part 1

Då var det augusti och dags för månadens första omgång spel till Xbox Game Pass. Inga större drops den här gången men Everspace 2 dyker till slut upp på konsol. Omgångens galnaste spel står Broforce Forever för med sidoscrollande action och nytt content. Klassikern Limbo gör ännu en vända på Game Pass, rekommenderas varmt om man inte spelat det! Mysspelandet får sin dos också med A Short Hike och för de som gillar att bygga städer bland molnen så dyker Airborne Kingdom upp.

Lite nya Ultimate Perks finns att hämta hem till PUBG, Neverwinter och Phantasy Star Online.

Förra månadens spelskörd kan kollas in här:
Xbox Game Pass - Juli 2023 - Part 1
Xbox Game Pass - Juli 2023 - Part 2

Nya titlar:

A Short Hike (3 aug, konsol+PC+cloud)

Broforce Forever (8 aug, konsol+PC+cloud)

Limbo (9 aug, konsol+PC+cloud)

Airborne Kingdom (10 aug, konsol+PC+cloud)

Everspace 2 (15 aug, Series X|S+cloud. PC ute nu)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 15 augusti: Death Stranding, Edge of Eternity, Midnight Fight Express, Total War: Warhammer III.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips

signatur

Jump in.

Redaktör
Ponny

A Short Hike är ett charmtroll till spel.

signatur

En Bamseponny av folket

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Fredrik Eriksson:

A Short Hike är ett charmtroll till spel.

Det ser mysigt ut! Har inte kört det så det blir najs att blanda upp med mellan stora spel.

signatur

Jump in.

Medlem

Broforce är riktigt röjigt och skoj.

Testpilot

Visst var väl Broforce forever gratis om man äger Broforce?

Medlem

Ser fram emot Everspace 2. Hoppas att det fungerar bra med Hotas.

Medlem

Limbo är något av det bästa jag spelat. Hoppas fler hittar det nu.

signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Shadee:

Visst var väl Broforce forever gratis om man äger Broforce?

Ja, allt kommer som en uppdatering helt enkelt.

https://store.steampowered.com/news/app/274190/view/368793640...

Medlem

är det någon som vet vad som händer med Family... dom har nyss dragit en månad för mig för hela augusti och sedan har dom nästa dragning 1 september?

signatur

1# FZ Troll

Skribent

A Short Hike är magiskt. Och Broforce är ett av de mest underhållande spelen någonsin.

signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Backloggens befriare

@Mortaigne tror du det kommer några kul spel i september?

signatur

Ad hoc addendum

Medlem

A Short Hike köpte på min Steam deck, inte spelat ut det ännu då jag hade så mycket annat att lira.
Men jag noterade att det fanns att få hem gratis också.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

BroForce!!!!! Körde det som fan på PC när det kom. Tror till och med jag var med från start i early access ... Eller har jag drömt att det var i early access? Jag är gammal ..... Men det kom ju aldrig till Xbox så nu måste jag säga att jag blev jäkligt pepp!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av keffkebab:

@Mortaigne tror du det kommer några kul spel i september?

Kan inte komma på något så här på rak arm...

signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av robbis:

är det någon som vet vad som händer med Family... dom har nyss dragit en månad för mig för hela augusti och sedan har dom nästa dragning 1 september?

"August 15, 2023: Existing memberships will end and Xbox Game Pass Friends & Family will no longer be available.
Starting August 15, 2023: We’ll be sending Xbox Game Pass Ultimate codes as a thank you for participating in our preview program (to both Primary and Secondary members) depending on your Primary account holder’s remaining time as described in the table below."

https://support.xbox.com/en-US/help/subscriptions-billing/man...

Medlem

Känns som man behöver vara i behov av elshocker och djupt deprimerad för att spela Limbo, vad i hela glödheta... haha, jadu...

signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Death stranding??

signatur

AMD Ryzen 5 7600X
Powercolor Radeon RX 7800 XT
2x16GB Kingston Fury BEAST Black 6000MT/s CL30
Thermalright Peerless Assassin 120 SE
Kingston KC3000 1Tb

Medlem
Skrivet av Beerceptulus:

Death stranding??

Ställde mig också frågandes först haha, men det handlar om PC-versionen.

Medlem
Skrivet av Doed:

"August 15, 2023: Existing memberships will end and Xbox Game Pass Friends & Family will no longer be available.
Starting August 15, 2023: We’ll be sending Xbox Game Pass Ultimate codes as a thank you for participating in our preview program (to both Primary and Secondary members) depending on your Primary account holder’s remaining time as described in the table below."

https://support.xbox.com/en-US/help/subscriptions-billing/man...

Varför drar dom isåfall för en hel månad? Det var min fråga... Och varför står det att det kommer dras nästa gång 1 september!

signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

Varför drar dom isåfall för en hel månad? Det var min fråga... Och varför står det att det kommer dras nästa gång 1 september!

Det får du fråga xbox om men jag antar att tanken är att ni alla som är med i family ska få ultimate-koder pga att dom drar, sen så kommer den troligtvis försvinnas eller förändras till ultimate subscription. Men det står ju på länken att man kan få fler koder osv. Jag är inte microsoft så jag vet inte hur fort dom jobbar kring att fixa såna här förändringar innan det ser rätt ut.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Ställde mig också frågandes först haha, men det handlar om PC-versionen.

Haha just ja, hade glömt bort att det fanns en pc version 😂

signatur

AMD Ryzen 5 7600X
Powercolor Radeon RX 7800 XT
2x16GB Kingston Fury BEAST Black 6000MT/s CL30
Thermalright Peerless Assassin 120 SE
Kingston KC3000 1Tb

Medlem

Hääärligt. Quake 2 Remaster nu i Game pass. 😎

Medlem
Skrivet av Tassel:

Limbo är något av det bästa jag spelat. Hoppas fler hittar det nu.

Då kommer du också gilla "Inside"!? Kolla in det!

Medlem
Skrivet av Tjobbing:

Då kommer du också gilla "Inside"!? Kolla in det!

Japps, älskade det också. 🙂

signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv

Everspace2 såg grymt ut som fan

1
Skriv svar