Xbox har börjat sälja reservdelar till Xbox-kontrollerna

Robot
Xbox har börjat sälja reservdelar till Xbox-kontrollerna

Men verkar inte vara tillgängliga i Sverige än.

#Handkontroll


Tummen upp för det här. Hoppas det kommer hit och att priset på delarna är rimligt.

Medlem

Stor tumme upp att de både erbjuder reservdelar och reparationsguider. Mer sånt från alla elektroniktillverkare, tack.

Hoppas på en svensk lansering, och att priserna är rimliga. De amerikanska priserna ser ut att ligga runt 35 dollar för de dyrare reservdelarna. Det känns mindre intressant om en ny kontroll kostar 699kr och reservdelen kostar 500kr, så hur bra det här initiativet är hänger i slutändan på det.

Medlem

Så där ja! Så ska det se ut. Jag har reparerat min elite med tredjeparts delar vilket varit väldigt billigt men man uppskattar ju alltid original.
Om de nu bara kunde tillverka en elitdosa baserad på Series X någon gång så skulle jag bli nöjd. Inget fan av Xbox One. Känns klumpig.

Självklart tummen upp! Nästa steg är att tillverka en kontroll som håller bättre, och sedan en som håller ännu bättre och efter det en som håller ännu bättre osv.

Medlem

Fantastiskt! Det går åt rätt håll!

Medlem
Medlem

Apple kunde lära sig, deras rent bissarra behov av kontroll i alla lägen är absurt, minsta lilla grej som skruvar ska göras speciella så det är så jävligt som möjligt för tredjepart. Aldrig ägt en enhet privat från dem men jobbat massa med deras grejer genom företag, ett skämt.

Medlem

Win.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Redaktör
Ponny

Många kan lära sig av detta. Bra, bra!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Nice, behövde nya styrspakar till mina Elite kontrollers för några månader sedan och det enda som gick att hitta var från Kinesiskasidor.

Medlem

Fint! Det är något som världen behöver anamma!

Right to repair ftw!

Skägg.
10 Chambers

Ping @nintendo och mina trasiga Joy-cons


signatur
Medlem

Väldigt bra initiativ! Hoppas övriga tillverkare följer efter.

Medlem

Hur vet man om det är knappen eller microbrytaren som är kass? Har såklart en Elite 2 med trasig vänster-bumper

Medlem

Mycket bra, både för ens plånbok och för miljön. Alla borde ta efter detta.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Rare W


signatur

Specs: PS5

1
Skriv svar