Ej klar med Zelda TOTK?

Klarat själva ”main questen” men inte begett mig för att slåss mot Ganondorf.

Tänkte att jag skulle spara sista bossen eftersom att jag brukar tröttna direkt efter att storyn är slutförd.

Det var väl i mitten av Augusti som jag tog paus.

Startade upp spelet igår igen och tänkte börja ”utforska världen” innan jag klarar storyn och njuta av den aspekten som så många verkar uppskatta med de nya Zelda-spelen.

Men tyvärr så tycker jag inte att det är särskilt kul. Världen känns tom och livlös. Springer runt, men det händer inte så mycket där ute.

Ni som lagt hundratals timmar på dessa Zelda-spel, vad gör ni? Jag vill verkligen förstå, och njuta av det så många uppskattar.

Gen
Medlem

Kom inte längre än till ett vinterlandskap (fortfarande introt antar jag?) Lämnade tillbaka det till polaren och lär inte be om att låna om det igen. (då jag inte är van vid nintendospel blir jag vansinnig av kontrollerna i både BOTW och denna som är så annorlunda mot "PC spel standard").

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Ädelstenar behövs till en viss del i slutet, för att uppgradera armor och dylikt. Fast ädelstenarna är inte så pass sällsynta att man måste hålla stenhårt i dem. Jag har säkert sålt 4-5 diamanter så jag kan komma åt viktiga rustningar.

Min grabb satte safir på skölden för att stå emot hetta och likadant rubin för att stå emot kyla. Båda stenar är hyfsat billiga.

Jepp.
Går åt mycket av de mer sällsynta elementen för de sista armor-uppgraderingarna på slutet. Men första 80-100h tycker jag det bara är att sälja av

Skrivet av Denultimatamackan:

Klarat själva ”main questen” men inte begett mig för att slåss mot Ganondorf.

Tänkte att jag skulle spara sista bossen eftersom att jag brukar tröttna direkt efter att storyn är slutförd.

Det var väl i mitten av Augusti som jag tog paus.

Startade upp spelet igår igen och tänkte börja ”utforska världen” innan jag klarar storyn och njuta av den aspekten som så många verkar uppskatta med de nya Zelda-spelen.

Men tyvärr så tycker jag inte att det är särskilt kul. Världen känns tom och livlös. Springer runt, men det händer inte så mycket där ute.

Ni som lagt hundratals timmar på dessa Zelda-spel, vad gör ni? Jag vill verkligen förstå, och njuta av det så många uppskattar.

Jag gillar just det du klagar på; lugn & ro, inte en massa pilar på alltmöjligt att göra hela tiden överallt. Spenderade säkert en 70h bara på att ströva runt och njuta av de dystopiska stilla omgivningarna, kanske leta nån skatt. Önskar seriöst man hade kunnat bo IRL i den versionen av Hyrule från Botw/TotK, få spel som gör så mycket gott för min sinnesstämning.

Medlem

Körde två-tre tempel och sedan skänkte jag bort spelet till bättre behövande. Jag fick ett par riktigt goa ögonblick när allt klickade men resten var bara "okej".

Medlem

Jag varvade det för ett tag sen, men det tog hela sommaren också. Var ingen vidare sommar ändå, för få soltimmar så jag klagar inte Och jag klagar definitivt inte på spelet, njöt av varenda sekund.

Skrivet av Majoren:

Jepp.
Går åt mycket av de mer sällsynta elementen för de sista armor-uppgraderingarna på slutet. Men första 80-100h tycker jag det bara är att sälja av

Jag gillar just det du klagar på; lugn & ro, inte en massa pilar på alltmöjligt att göra hela tiden överallt. Spenderade säkert en 70h bara på att ströva runt och njuta av de dystopiska stilla omgivningarna, kanske leta nån skatt. Önskar seriöst man hade kunnat bo IRL i den versionen av Hyrule från Botw/TotK, få spel som gör så mycket gott för min sinnesstämning.

Jag får ge det en chans till ☺️

Jag är inte direkt van att spela stora Open world-spel så jag vet inte riktigt hur jag ska gå till väga.

Medlem

Kanske ska man försöka ta och fixa en Spirit Orb eller så? Inte fel med fler hjärtan.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

12
Skriv svar