I kväll släpps de första Starfield-recensionerna

Robot
I kväll släpps de första Starfield-recensionerna

Från vissa spelmedier – alla har inte fått recensionskod än.

#starfield


Moderator | Testpilot

Känns som att de här spelsläppet är lite extra speciellt. Oavsett hur det blir så önskar jag alla mycket spelglädje


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:

Känns som att de här spelsläppet är lite extra speciellt. Oavsett hur det blir så önskar jag alla mycket spelglädje

Verkligen! Det blir en dryg arbetsdag i morgon. Håller tummarna för att prestandan på pc inte blir lika illa som många andra släpp i år.

Medlem

köper aldrig bethesda spel på release dagen blir i så fall halv år eller 2 innan man kanske skaffa


signatur

Nalta saker ska man kunna hinna idag

Kontot avslutas

Intressant o veta hur lång speltid de här recensionerna baseras på. Men kan tänka mig att de som fått spelkoderna tidigt är väl de som vart mer lovande att ge höga betyg.

Medlem

Undrar om recensenterna kommer spela med day 1 patchen applicerad eller inte.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Spännande som tusan!

Medlem

Jag köpte premium faktiskt, men endast för att expansionen ingår, så imorgon blir det åka av

Medlem
Skrivet av magma:

Undrar om recensenterna kommer spela med day 1 patchen applicerad eller inte.

Kom visst en större patch för några dagar sen, majoriteten av speltiden har nog varit innan det men de hinner nog absolut testa och se om de märker någon skillnad.

Vissa har twittrat om speltider på över 100 timmar på mindre än två veckor, kan ses som positivt.

Blir spännande att läsa recensioner i eftermiddag, är överdrivet taggad!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Mycket spännande. Även fast jag väntar några år på att spela detta så blir det intressant vad Bethesda kokat ihop. Är det Skyrim med ett rymdskin, No Mans Sky eller något helt nytt? Har de lärt sig något överhuvudtaget från t ex Witcher 3?

Medlem

Spännande! Jag är ledig imorgon så dyker ner direkt efter morgonkaffet. Det ska bli riktigt kul att se vad alla tycker, jag har höga förhoppningar. Tror förseningen för putsning och buggfixning kan vara positivt för betygen.

Medlem

Tagit ledigt från jobbet i morgon för att kunna maximera spelandet. Baldurs Gate 3 har varit fantastiskt så när som på en ganska buggig Act 3, men Bethesdas spel är alltid en Julafton för mig.

Älskar att spela rollspel i förstaperson och se allting från "mina" egna ögon, ta in alla detaljer i naturen eller ruinerna eller titta upp på den oftast fantastiska natthimlen.

Ett annat plus är att man alltid kan skippa questhetsen och bara chilla och inreda sitt hem och dra iväg på en liten runda till närmaste grotta eller banditläger och rensa lite och komma hem lite rikare. Ibland orkar man inte rädda hela världen när man kommit hem från jobbet.

Fallout 4 var jättebra för att vara ett förstapersonsrollspel, men det var svagare än vad dom skapat tidigare så jag hoppas verkligen att Starfield håller Skyrimklass (eller ännu bättre Morrowindklass!).

Timmar kvar, timmar!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

eld
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Ett annat plus är att man alltid kan skippa questhetsen och bara chilla och inreda sitt hem och dra iväg på en liten runda till närmaste grotta eller banditläger och rensa lite och komma hem lite rikare. Ibland orkar man inte rädda hela världen när man kommit hem från jobbet.

Flyga runt i sitt hem!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Känns som att de här spelsläppet är lite extra speciellt. Oavsett hur det blir så önskar jag alla mycket spelglädje

Känns som att Xboxs hela existens står och väger med detta släppet😅 Inte släppt något bra på årtionden och Redfall vet vi ju hur det slutade🤣

Övrigt så tycker jag det är uruselt av Bethesda att inte skicka ut en kod till er när man ger skitsajten Gamereactor en kod....

Gnällkuk
Skrivet av LancelotSwe:

Kom visst en större patch för några dagar sen, majoriteten av speltiden har nog varit innan det men de hinner nog absolut testa och se om de märker någon skillnad.

Vissa har twittrat om speltider på över 100 timmar på mindre än två veckor, kan ses som positivt.

Blir spännande att läsa recensioner i eftermiddag, är överdrivet taggad!

Och att folk gett det tid! För många recensioner man sett/läst genom åren där alldeles för lite tid avsatts för att kunna ge spelet en rättvis bedömning. Men ja, du lägger inte 100h oavsett om spelet inte är bra


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Ponny
Skrivet av Griimlock:

köper aldrig bethesda spel på release dagen blir i så fall halv år eller 2 innan man kanske skaffa

Här man, i alla fall som Game Pass-prenumerant, ett gyllene läge att faktiskt testa. Men ja, Bethesda-buggarna är många. Återstår att se hur det blir den här gången.


signatur

En Bamseponny av folket

Jag gissar bra betyg massa buggar och garanterat köpta betyg .
Allmänheten kommer ge det ett bra spel men behöver patchar och moddar ca 3 av 5 med andra ord


signatur

New life, New hope

Skrivet av baxtex:

Mycket spännande. Även fast jag väntar några år på att spela detta så blir det intressant vad Bethesda kokat ihop. Är det Skyrim med ett rymdskin, No Mans Sky eller något helt nytt? Har de lärt sig något överhuvudtaget från t ex Witcher 3?

Vad är det dom ska lära sig av Witcher 3? Jag personligen tycker att Skyrim är ett bättre spel. Betydligt roligare gameplay, bättre atmosfär i grottor mm.

Medlem

Själv kommer jag förmodligen inte kolla en enda recension innan släpp, möjligen om DF släpper sitt test av PC-versionen så kollar jag den. Kommer spela Starfield imorgon och vill vara så lite påverkad av andras åsikter de första timmarna.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Mycket spännande. Även fast jag väntar några år på att spela detta så blir det intressant vad Bethesda kokat ihop. Är det Skyrim med ett rymdskin, No Mans Sky eller något helt nytt? Har de lärt sig något överhuvudtaget från t ex Witcher 3?

Det är Skyrim in Space.
Det har aldrig varit ett spel likt No Mans Sky.

Att utforska alla de tusen ”planeterna” är samma sak som att gå in i en random genererad grotta. Och varje ny landning har inget med den andra att göra. Förutom på de handgjorda och unika ställena då

eld
Medlem

Det kaoset toppar inte Battlespire och elderscrolls adventures, och sen fick vi morrowind!

Medlem

Riktigt snålt att FZ inte fick tidig spelkod för ett sånt här maffigt spel..

eld
Medlem
Skrivet av Ronzem:

Det är Skyrim in Space.
Det har aldrig varit ett spel likt No Mans Sky.

Att utforska alla de tusen ”planeterna” är samma sak som att gå in i en random genererad grotta. Och varje ny landning har inget med den andra att göra. Förutom på de handgjorda och unika ställena då

Fast man kan landa vart man vill, man springer runt i procedurella miljöer på dessa platser, man kan scanna floran och faunan för rewards, man kan lasra på diverse resurser och bygga baser för mer resurser och att forska fram mer tech i, man kan hitta diverse point of interests some i no mans sky.

Man kan säga att det är långt ifrån att bara vara ett no mans sky, men det har absolut en hel del no mans sky i sig.

Gen
Medlem

Fick en månad gratis Game Pass med en laptop så det blir la att testa

Redaktör
Skrivet av Gaara:

Intressant o veta hur lång speltid de här recensionerna baseras på. Men kan tänka mig att de som fått spelkoderna tidigt är väl de som vart mer lovande att ge höga betyg.

De verkar få nästan två veckor på sig att testa, vilket är bra.

Det vore suicidalt att lova ett visst betyg innan man testat ett spel. "Det kraschar varje kvart och jag har stött på fem kritiska buggar som stoppar progression. 5 av 5!" Bethesda delar nog ut koder enligt nån sorts marknadsföringsstrategi som de tror ska maximera täckningen, gissar jag. Sen kanske andra faktorer spelar in, men det kan jag bara spekulera i vad det skulle kunna vara.


signatur
Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Kom visst en större patch för några dagar sen, majoriteten av speltiden har nog varit innan det men de hinner nog absolut testa och se om de märker någon skillnad.

Vissa har twittrat om speltider på över 100 timmar på mindre än två veckor, kan ses som positivt.

Blir spännande att läsa recensioner i eftermiddag, är överdrivet taggad!

Finns tydligen också några som "råkat" släppa recensionerna redan men Bethesda har varit snabba att ta bort men blir ju nya länkar. Man får vara försiktig för spoilers nu.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Griimlock:

köper aldrig bethesda spel på release dagen blir i så fall halv år eller 2 innan man kanske skaffa

Jag hade jäkligt skoj med både Oblivion och Skyrim på releasedagen. Mästerverk buggar till trots. Så Skyrim i rymden? Ja tack!

Medlem
Skrivet av PontusT:

Jag köpte premium faktiskt, men endast för att expansionen ingår, så imorgon blir det åka av

Så om jag köper för att få spela imorgon, (gamepass + 300) så får jag en expansion i framtiden? Om det är sant gör jag det. Vill inte betala 300 för lite väntan men en expansion kostar ju säkert iafl 200 så..

Medlem
Skrivet av Najkan:

Så om jag köper för att få spela imorgon, (gamepass + 300) så får jag en expansion i framtiden? Om det är sant gör jag det. Vill inte betala 300 för lite väntan men en expansion kostar ju säkert iafl 200 så..

Så är det.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

123
Skriv svar