Nästa generations Xbox-konsol(er) ser ut att sikta på släpp 2028

Medlem

Snart är vi nog uppe i 10 år långa konsolgenerationer.
Vilket naturligtvis är toppenbra, jag tycker inte längre om att köpa nya prylar och vill inte att någon annan ska göra det heller.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Tror denna generation kommer att merga ihop med nästa generation ännu mer en vad nuvarande och förra har gjort! Både Playstation och Xbox. Vilket jag tror är positivt. Vill man uppgradera så gör man det men vill man fortsätta att spela på sin gamla konsol är det också fullt möjligt. Typ som med PC. Betalande prenumeranter kommer att vara avgörande och dom vill man inte förlora för att dom inte har råd med ny konsol.

Mmm det där vore en sweet grej. Att det blir mer sömlöst och spelen "bara fungerar" och inte blir lanserade som att tillhöra en viss generation.
Jag gillar ju konceptet med konsol, men eftersom det är mitt huvudintresse och jag gillar hårdvara så tycker jag att generationerna lever för länge. Jag har en större betalvilja än intervallet för konsolerna. Att uppgradera vart 3-4:e år vore en sweetspot för mig på pris/prestanda. Därför funkade PS4/PS4Pro väl för mig. Jag hoppas på en PS5 Pro under nästa år.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Nja. Vi har knappt hunnit se spel i UE5 än, vilket känns lite som en game changer. Vi kan inte ha nya konsolgenerationer vart tredje år.

De få UE5 spel som släpps verkar köras med intern upplösning i 720p 40-60fps på Series X / PS5.

Inaktiv
Skrivet av Ac3 Toni:

Dom där är inte next gen som släpps 2028, utan nästa år.

Såg det sen. My bad.

Medlem

Vi hade behövt en ny generation konsoler betydligt tidigare än 2028, med tanke på hur bedrövligt klena både Series X och PS5 är. Starfield i 30 FPS säger allt.. Kommer Series X och PS5 ens kunna snurra runt GTA6 i högre FPS än 30? Frågorna är många.

Medlem

Jag tror på 2030. Och det blir ingen ny Xbox då, Microsoft blir officiell tredjepartspartner till Nintendo och Sony.

12
Skriv svar