Microsoft har sneglat på att köpa Nintendo och Valve

Robot
Microsoft har sneglat på att köpa Nintendo och Valve
Medlem

Att Microsoft har försökt köpa Nintendo är ingen nyhet. Vi vet redan att dom hade ett möte med Nintendo och blev utskrattade.

Medlem

"Han tillägger att man såg chanser att öka sitt inflytande i Nintendos styrelse genom kontakter med ett företag som investerade kraftigt i Nintendo" - är detta dom där saudierna som köpte in sig i Nintendo kanske?
Vad annorlunda Phil låter i dessa mail, om man jämför med honom på scenen.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Att Microsoft har försökt köpa Nintendo är ingen nyhet. Vi vet redan att dom hade ett möte med Nintendo och blev utskrattade.

Jo men det är inte det tillfället som de syftar på här. Det var väl innan första Xbox släpptes som de blev utskrattad har jag för mig.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Att Microsoft har försökt köpa Nintendo är ingen nyhet. Vi vet redan att dom hade ett möte med Nintendo och blev utskrattade.

Med tanke på att Nintendo går som tåget idag så lär skratten bli högre nu.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Tragisk utveckling

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

"Han tillägger att man såg chanser att öka sitt inflytande i Nintendos styrelse genom kontakter med ett företag som investerade kraftigt i Nintendo" - är detta dom där saudierna som köpte in sig i Nintendo kanske?

Det är en bekant till Spencer - Mason Morfit - som hamnat i Nintendos styrelse och som Spencer tror kan driva företaget mot att sikta mot högre aktiekurser vilket kan gynna MS när det gäller att nå ett uppköp.

Medlem

Fyfan! Om microsoft köper valve slutar jag spela PC helt och hållet!

De ska fan inte köpa upp allting.

Åh herregud, pls no!

Medlem

Lol, Valve jobbar hårt för att gamers ska kunna göra sig FRI från MS helt och hållet.
Det skulle vara en TRAGISK utveckling om MS tilläts köpa Nintendo och/eller Valve.

Imo, MS är värre än Meta


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Microsoft kan väl tvinga ett köp? Nintendo handlas på den öppna marknaden. Är såklart väldigt svårt att få igenom en sådan affär men inte helt omöjligt. Jag tror såklart inte att det kommer hända men fan vad trött man blir på hela cirkusen. Kan vi alla nu äntligen sluta låtsas att MS är "the good guys" som bryr sig om konsumenten? Hur mycket bryr du dig om tuggummi-pappret du slängde förra veckan? Ungefär så viktiga är vi för MS.

Medlem

Det enda positiva som hade kommit av det köpet är att en uppföljare till Diddy Kong Racing hade kunnat bli en realitet.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Att man vill är en sak, man ska ha råd också.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Varken Nintendo eller Valve lär vara speciellt sugna på att sälja, så de kan ju titta hur mycket de vill men något köp lär aldrig bli av. Senast hörde jag att Valve dessutom håller på att utveckla ny stationär konsol med möjlighet till trådlös VR-upplevelse som kan vara nära utannonsering så de lär inte vara i marknaden för att sälja av allt.

Medlem

Kunde inte bry mig mindre om Zenimax och Activision-Blizzard. Där fanns det inget att hämta längre, all passion och kreativitet var sedan länge utsugen och utbytt mot girighet och stagnation.

Valve / Nintendo däremot vore tragiskt om Microsoft kom över och styrde.

Medlem
Skrivet av lampis:

Det enda positiva som hade kommit av det köpet är att en uppföljare till Diddy Kong Racing hade kunnat bli en realitet.

De hade förvaltat alla klassiska spelserier precis lika bra som de gjort med uppköpet av Rare.

Medlem

"Fan gott folk, vi fortsätter att sjunka och våra originella titlar misslyckas, vad gör vi?"

"Köper hela jävla marknaden!" - Phil Spencer

Medlem

Ms framstår mer och mer som ett j**la rovdjur som bara vill lägga under sig allt de ser...

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Att man vill är en sak, man ska ha råd också.

Microsoft har pengarna,..

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Att man vill är en sak, man ska ha råd också.

Marknadsvärde:
Valve ca 8 miljarder dollar

Nintendo ca 56 miljarder dollar

Microsoft ca 2.5 biljoner dollar.

Jorasåatteh, tror de har råd.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Varken Nintendo eller Valve lär vara speciellt sugna på att sälja, så de kan ju titta hur mycket de vill men något köp lär aldrig bli av. Senast hörde jag att Valve dessutom håller på att utveckla ny stationär konsol med möjlighet till trådlös VR-upplevelse som kan vara nära utannonsering så de lär inte vara i marknaden för att sälja av allt.

https://www.investopedia.com/terms/h/hostiletakeover.asp#:~:t....

Vore extremt otroligt.. men det går

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Marknadsvärde:
Valve ca 8 miljarder dollar

Hur bedöms Valves värde?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Ms framstår mer och mer som ett j**la rovdjur som bara vill lägga under sig allt de ser...

Jag hade inte haft ngt emot ett Zelda spel på steroider...

Medlem

Haha, det där med Nintendo går nog aldrig igenom... Tror inte Japans regering är så sugna på att lämna över i princip halva deras spelindustri till västvärlden

Medlem
Skrivet av strangelove:

Microsoft kan väl tvinga ett köp? Nintendo handlas på den öppna marknaden. Är såklart väldigt svårt att få igenom en sådan affär men inte helt omöjligt. Jag tror såklart inte att det kommer hända men fan vad trött man blir på hela cirkusen. Kan vi alla nu äntligen sluta låtsas att MS är "the good guys" som bryr sig om konsumenten? Hur mycket bryr du dig om tuggummi-pappret du slängde förra veckan? Ungefär så viktiga är vi för MS.

Kan inte tänka mig att Japan är särskilt sugna på att Nintendo skulle bli amerikanskt

Medlem
Skrivet av Margy:

Hur bedöms Valves värde?

Jag googla bara "market value Valve".
Antar det bara handlar om en grov estimering, de finns inte på börsen och är fortfarande privatägt.
Känns ganska lågt med tanke på hur mycket de drar in varje år. Skulle de säljas kan nog siffran höjas avsevärt.

Medlem

Jaaaaaaaaa!
Snart har vi ETT bolag på planeten!
Det kan ju köpa upp alla spelbolag, sen IT bolag och sedan gå ihopa med de stora matbolagen och allt annat.
Sedan kan vi helt avskaffa all politik eftersom den största entiteten på planeten helt enkelt har all kontroll!

Vi döper det till CONTROL OF THE WORLD.
Det är SJUKT bra för konsumenterna och faktiskt alla människor! Man behöver inte ens välja vad man vill äta, spela eller jobba med. Det bestäms åt dig! Du kommer vara glad!

Inaktiv
Skrivet av strangelove:

Kan vi alla nu äntligen sluta låtsas att MS är "the good guys" som bryr sig om konsumenten? Hur mycket bryr du dig om tuggummi-pappret du slängde förra veckan? Ungefär så viktiga är vi för MS.

Tro mig, ingen av dom bryr sig om dig eller mig. Bara våra pengar. Inte MS, inte Sony eller Nintendo. Dom som alla andra företag går ut på att göra så mycket vinst dom kan.

Det handlar om pengar för alla. Även för dig och mig. Så att peka finger mot MS, jovisst men Sony eller Nintendo bryr sig inte ett skit heller om konsumenten så länge denne slänger pengar på dom.

Det mesta går att köpa. MS kan köpa Nintendo. Allt har ett pris. Hade någon sagt för 5 år sedan att C.Ronaldo och många andra världsstjärnor skulle spela i Saudi ligan hade folk skrattat...allt och alla har ett pris.

Medlem

Ett företag diskuterar potentiella tillväxtmöjligheter. Finns väl massa företag som har gjort det genom tiderna. Sen vad som egentligen sker är en annan femma.

Detta diskuterades 2020. De slutade med att de köpte Activison. Lugna er.

Medlem
Skrivet av Margy:

Hur bedöms Valves värde?

Det är fullständiga gissningar, som antagligen inte är i närheten av det verkliga värdet. Det är ett privatägt företag och ingen har en susning vad det är värt.

Skrivet av Hartassen:

Fyfan! Om microsoft köper valve slutar jag spela PC helt och hållet!

De ska fan inte köpa upp allting.

Tror inte det är någon fara så länge GabeN är i livet. Han har ju flera gånger sagt att han inte vill sälja... och hatar Microsoft med en passion. Varför han helt plötsligt skulle ändra sig nu verkar osannolikt.

Den dag han trillar av pinnen dock... då ska vi PC gamers nog vara väldigt oroliga.

Skriv svar