Mcdonalds vs Max?

Medlem

Intressant att många kommenterar pommes. Just dom skiljer ju väldigt mellan restaurang till restaurang förutom formen.
Vi har en bk här nere som gör i pommes i princip för varje order. När det kommer in 2 genom dörren förbereder dom. Så alltid krispiga och goda, sedan har vi en annan som gör lite större omgång och man får lätt lite sega om man inte är vaken.

Tjocka eller smala, huvudsak nygjorda vilken än av kedjorna

Medlem

Tyckte Max var bättre när jag var ung. Det gör jag dock inte längre. McDonalds har blivit bra mycket bättre de senaste åren med sina premium alternativ samtidigt som Max känns som något kokt sövel.

Medlem

Förr var det max men kvalitén har ju sjunkit något enormt. Fattar knappt ens att de lyckas. Deras pommes är i särklass de sämsta i Sverige, att göra Ica Basic pommes i ugn blir bättre.

Medlem

Donken är överlägsna enligt mig, jag går liksom inte och käkar på sådana här ställen för att få någon form av upplevelse eller smakexplosion utan tror nästan mer det handlar lite om en nostalgisk snuttefilt. Oavsett var jag befinner mig i världen mer eller mindre så smakar alltid McDonald's just McDonald's. Deras cheeseburgare är fortfarande den bästa bland de stora drakarna och det funkar liksom alltid.

Max är väl i grunden något norrländskt påhitt som mig veterligen inte hittade ner hit förrän jag liksom "vuxit upp", deras burgare är alltid väldigt kladdiga tycker jag och deras pommes var väl kul första gången kanske men inte mer än så.

Medlem

Gillar deras big tasty, men har inte kunnat få tag på den på evigheter 😟. så måste rösta på max i detta fall. Dock ska man inte gå på mig, jag gillade faktiskt bamba maten i skolan


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Geeks Gaming
Skrivet av uberpwnage2.0:

Gillade Max för många år sedan men jag tycker egentligen allt hos dem har blivit sämre. Pommes, nuggets, burgare och allt och ingenting. T om smältosten jag kunde trycka i mig smakar annorlunda.

Föredrar nog mest Frasses faktiskt, om man måste äta snabbmat.

Max var enligt mig som bäst när det endast fanns längre norrut. Ju mer det kröp nedåt i landet desto sämre blev det (eller så blev man själv äldre och fick andra preferenser).

Ändå faller valet på Max då deras utbud fortfarande känns snäppet fräschare än donken, även om jag kanske äter där max 1 gång om året

Medlem

Max kött är oätbart. 80% kötthalt och injicerat med vatten för att imitera att det är saftigt. Om man tvunget ska ha snabbmat så sitter en dubbel QP med endast ost helt perfekt.

Medlem

Mellan dessa så blir det Donken för min del, aldrig gillat Max burgare som känns mer som pannbiffar än hamburgare. En hamburgare ska vara 100% kött + kryddor. Gillar deras pommes å dipsåser bättre också.

Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:

Gillade Max för många år sedan men jag tycker egentligen allt hos dem har blivit sämre. Pommes, nuggets, burgare och allt och ingenting. T om smältosten jag kunde trycka i mig smakar annorlunda.

Föredrar nog mest Frasses faktiskt, om man måste äta snabbmat.

Vi bor ju i samma stad, men Frasses? Det är stället jag tycker ha tappat rejält sen de flyttade från centrum. Nu var det ett tag sen jag åt där, men då fick jag en halvfryst (kall i mitten) burgare och gången före fick min dotter brun ofräsch sallad på sin. Så jag dissar dem totalt. Men de kanske har blivit bättre senaste året?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Slutat äta på någon av dem. Max har inte varit gott sedan de införde de hemska grand deluxe äcklen. Och på donken så verkar de ta vem som helst att jobba i köket för hur svårt kan det vara att hantera en micro? Det var väldigt ofta burgarna var snustorra och osten kall/osmällt. Nä, hoppas båda kedjorna konkar tillsammans med burger king. Vi förtjänar bättre snabbmat.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

McDonalds.

Big Mac slår alla andra snabbmatsburgare.

Max har vidriga jävla strips, de snålar genom att inte skala potatisen och det gör de knappt ätbara.

Jag tyckte dom förstörde big mac när dom bytte recept, dressingen smakar typ sura ägg eller nått nuförtiden.
deras "tasty" dressing är helt bedrövlig med, vill du ha en eftersmak av rutten svamp i 9tim framöver? nejtack.

Flakmonkey

Egentligen burger King, men av max och donken så blir det donken. Då är det dock bara en burgare som gäller och det är dubbel qp med ost.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Johan Lorentzon:

Vi bor ju i samma stad, men Frasses? Det är stället jag tycker ha tappat rejält sen de flyttade från centrum. Nu var det ett tag sen jag åt där, men då fick jag en halvfryst (kall i mitten) burgare och gången före fick min dotter brun ofräsch sallad på sin. Så jag dissar dem totalt. Men de kanske har blivit bättre senaste året?

Det man inte får glömma är ju att alla av oss har olika erfarenheter. Den där lilla restaurangen på Grubbe tycker jag alltid varit helt okej.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det man inte får glömma är ju att alla av oss har olika erfarenheter. Den där lilla restaurangen på Grubbe tycker jag alltid varit helt okej.

Där var det väldigt länge sedan jag var om jag ska vara helt ärlig. Åt på den på Ersboda. Men kanske får prova Grubbes igen, åt där när jag bodde på den sidan av stan. Men det var säkert 20 år sen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Vet inte exakt varför men McDonalds har alltid känts som stället där kvalitet är lägsta prio (även för snabbmat) och de aldrig lyckats modernisera sig. Har dock inte varit där på år men har så lite intresse av det, så det är stor chans att jag bara har förlegade idéer.

Max däremot har bra urval och goda vegetariska burgare, något jag vågar chansa på att McDonals inte lyckats med 🤷‍♂️ Däremot är det galet vad pengar det blir när man går till ex. Max numera. Det känns för högt för vad det är.

Medlem

McDonald’s är alltid sista stället jag äter på, jag tar vadsomhelst före. Maten är verkligen ofräsch, mått dåligt varje gång jag ätit där. Det är dessutom inte nyttigt eller gott. Jag har sett ett stort antal McDonald’s slå igen i Sverige de senaste året, det kanske inte går så bra för dem. BK och Max verkar ta över, dessutom har det öppnat så många nya hamburgerkedjor av bättre kvalitet som serverar öl.

Medlem

Utan tvekan McDonalds. Big Mac, QP, Big Tasty och en klassisk enkel, dubbel eller trippel ostburgare slår allt annat i snabbmatsvärlden i mitt tycke. Tycker även att deras kampanjburgare som El Maco eller samarbetet med Jureskog är klasser bättre än Max avokado eller extra ost och lite jalapeños som de roterar mellan. Att Max pommes mest påminner om en påse Pommes Pinnes är bara den sista spiken i kistan. McD > BK > Max > Sibylla om jag ska välja mellan de fyra stora hamburgerkedjorna

Medlem

Hade jag svarat för 10 år sedan hade svaret blivit Max, men jag tycker kvaliteten hos dem sjunkit rätt kraftigt sedan dess. Sällan jag käkar snabbmat, men McD är nog den kedja jag helst väljer av de fyra stora snabbmatskedjorna (McD, BK, Max, Sibylla). Man vet vad man får och priserna är inte orimliga.

I prisklassen över finns ju hur många burgarställen som helst att välja på, det känner jag ofta är mer värt - hellre något sådant ställe lite mer sällan. Rasta brukar vara ett okej alternativ med husmanskost också om man är ute på vägarna.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

FM-guru
F.d. Sisyr

Får lov att erkänna att jag är lite av en snobb när det gäller sånt, antar jsg. Svårt för båda två. Men cheese fries från Max köps nån gång ibland, så Max får väl gälla som vinnare.

Medlem

Bara dubbelcheeseburgare är gott på Mcdonalds. Max är mer ett nödvändigt ont. När jag var i Dubai käkade jag på Five Guys Burger. Där snackar vi burgare, men dyrare också.

Medlem

Röstade på McDonalds då Max diskvalificerar sig själva med sina otroligt dåliga köttpuckar. Max har en helt duglig kycklingburgare dock, samt en bra kycklingsallad. Gillar deras veganska alternativ mer än McD.

Dock undviker jag båda om jag har möjlighet, är bara om det råkar vara det enda som finns öppet längs någon europaväg (eller max på arlanda flygplats..)

Tyvärr har hamburgarscenen utvecklats och sprungit ifrån de gamla drakarna.

Medlem

Avstod att rösta pga, det spelar större roll vart i vilken av restaurangerna i respektive stad som gör godaste.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av Rejzer:

Läser innehållsförteckningar så McD

BK och McD innehåll kött
100% nötkött, salt peppar

Max
Nötkött*, potatis*, vatten, potatismjöl, salt, köttbuljong*, potatisfiber*, ÄGGVITEpulver*, ÄGGpulver*, rosmarinextrakt. *Svensk råvara

Ja max spär ut köttpuckarna eftersom de använder svenskt kött och på så vis få det billigare.

Tar helst max själv pga av svenskt kött och att det är ett svenskt bolag som betalar svensk skatt osv.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Ja max spär ut köttpuckarna eftersom de använder svenskt kött och på så vis få det billigare.

Tar helst max själv pga av svenskt kött och att det är ett svenskt bolag som betalar svensk skatt osv.

Donken har faktiskt också svenskt kött uppenbarligen: https://www.mcdonalds.com/se/sv-se/om-var-mat/notkott.html

Med det sagt så väljer jag också Max om valet står mellan just dom två då jag upplever att donken har sämre kvalitet på allt.

Annars håller jag med om att det är viktigt med svenskt kött såklart.

Medlem

Gillat Max men den Max vi har i stan är bortom katastrof i snabbmatstermer!

Oftast, inte ibland utan oftast, får man fel grejer eller nåt är glömt. Det är ständigt väldigt skitigt och personalen verkar inte må bra. Att det kommer fel grejer eller att man får fel svar är jättebra ur allergisunpunkt! Eller inte!

Maten verkar halvklar. Äter man på andra Max i andra städer är det rätt okej. Här i stan är det som att de lyft av grejerna nån minut innan för att spara...

Försvarade dem när de öppnade för det var många som klagade då och "barnsjukdomar" och inkörning har alla men nu ett par år senare är det lika illa... Om inte värre!

Så för mig är det inte ens en tävling., Max tar sig nämligen inte ens in på listan över alternativ att äta om man inte måste för att sällskapet vill äta där eftersom "Max är godast" (i alla andra städer).


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

jag valde Max.
Hamburgare på Max ingen favorit men deras kycklingburgare är riktigt gott. Max - Sveriges godaste kycklingburgare
Donken håller jag mig till Big Tasty, blir ofta besviken på donkens andra alternativ.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Max var bättre förr, men nu är det mest friterade torra kycklingburgare eller små burgare med billiga lökringar som utfyllnad för att göra dom större och deras pommes som var klart bäst förr har blivit värdelösa, bara skal och hela långsidan på pommes är fullt med slemmigt skal.

Måste säga att deras pommes är riktigt äckliga nu och man borde lämna tillbaka dom så dåliga är dom. Sen tycker jag Max är alldeles för dyra också.

Betala 9kr för bacon och dom bitarna var små som två frimärken, fy f*n va snålt.

Testade deras Classicq 68 cheese och den smakade som exakt som om en burger king burgare utan gas smaken. Ingen av dessa någon hit tyvärr.

McDonald har ryckt upp sig och deras McSelection med Premium beef burgare håller väldigt hög klass tycker jag och dom är dessutom prisvärda. Använder deras app och där finns bra erbjudanden som gör deras utbud svårslaget.

Sibylla har fastnat i 80talet tyvärr och inget nytt där.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

McDonalds.

QP med plus meny, chili- och bearnaise-dippa. Ibland en äppelpaj. Lika gott varje gång.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Nuförtiden är båda kassa.
McDonalds har försämrat Big Mac och Cheeseburgaren med deras förnyade recept som dom lanserade för något år sen och är ju allmänt tråkiga överlag.
Max å andra sidan har nog Sveriges fulast hamburgarekött, flera gånger har jag fått ben eller broskbitar i köttet, så pass att jag inte handlar deras hamburgare längre, vill inte riskera att spräcka några tänder när man biter ned i deras fulkött. Och deras kycklingburgare har väldigt kryddstark frityrsmet, annars brukar Max vara att föredra, får väl börja äta deras halloumi-burgare. Deras fulpommes går dock fet bort.

Men nuförtiden är båda i princip lika kassa på sina sätt. Föredrar en klassisk Sibylla hamburgare alla dagar i veckan, kan man även ta en god potatismos istället för pommes.

Releasehästryttare

Håller med som många säger att Max va bra för tio år sen men är sämre nu och Macdonalds har blivit bättre eller i allafall inte sämre.

Men är kul och läsa hur olika folk tycker, trodde aldrig det skulle vara så jämt i röstningen.

Skriv svar