Resident Evil Village - iPhone - 30 Oktober

Medlem
Resident Evil Village - iPhone - 30 Oktober

Mobilspel är sällan folks favorit, men jag tycker det är coolt att iPhone 15 Pro med det nya chippet kommer kunna lira spel som Resident Evil, Death Standing samt kommande Assassins Creed. Det kommer inte ta över ens primära spelkonsol/dator, men möjliggör att man kommer kunna spela allt mer on-the-go. Toppen för mig som ofta är på resande fot

Nu verkar det, för oss som vill testa det, att det släpps 30 oktober enligt CapComs hemsida.

https://www.capcom-games.com/apple/en-us/


signatur

PC | Asus Rog Ally | PS5 | Switch

Medlem

Även om det inte lockar mig alls är jag väldigt nyfiken på vad prissättningen blir på dessa titlar. Mobilspel är ju i regel något som inte kostar speciellt mycket medan det här kommer spel som brukar komma med höga prislappar.

Medlem

Har bytt till en 15 Pro Max men tycker inte alls det är stor skillnad från 13 Pro. Visserligen är det skönt med USB-C istället för lightning, men inget som är värt att uppgradera för. Om man inte vill spela just RE Village men inget som lockar. Börjar kännas som att vi når en punkt när det gäller telefoner att det är "slut" på innovation eller vad man kan göra. De känns väldigt perfekta.

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Har bytt till en 15 Pro Max men tycker inte alls det är stor skillnad från 13 Pro. Visserligen är det skönt med USB-C istället för lightning, men inget som är värt att uppgradera för. Om man inte vill spela just RE Village men inget som lockar. Börjar kännas som att vi når en punkt när det gäller telefoner att det är "slut" på innovation eller vad man kan göra. De känns väldigt perfekta.

Det är exakt detta som är anledningen till att Apple lägger in möjligheten att kunna stream:a spel. Vad mer kan Apple egentligen göra i nuläget för att stjäla ännu fler kunder från sina konkurrenter?

Jag ser fram emot när den här teknologin har fått mogna i ett par år. Vi lär väl alla ha en varsin portabel PS5:a i fickan som vi även kan använda som telefon och dator.

1
Skriv svar