Visa dina 30 favoritspel (topsters.org)

Medlem
Visa dina 30 favoritspel (topsters.org)

Som trådtitlen säger Visa dina 30 favoritspel genom topsters (https://topsters.org/)

Inte helt lätt och jag skulle nog komma på mera ju längre jag tänker på det, men här är iaf 30 av mina absoluta favoriter:


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

FM-guru
F.d. Sisyr

Garanterat glömt en massa spel, men här är en snabb lista (ej i inbördes ordning)!

Medlem

Kul tråd men riktigt svårt, finns det verkligen så få spel man kan tänka sig att ha på sin lista? Ett snabbt försök:


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

En snabb lista.

EDIT: Hmm, ett spel som jag definitivt borde ha inkluderat är NieR från 2010. Och Yakuza 0 och/eller 4.

Medlem

En riktigt snabb lista med spel som ploppa in i huvudet, i icke inbördes ordning då. Svårt det här med uppföljare och expansioner/DLC, dom borde räknas med i spelet man listar.

Skulle man verkligen sätta sig ned och tänka efter så skulle det säkerligen ändras och läggas till/tas bort en del. Att försöka rangordna skulle även det vara väldigt svårt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Behöver ingen random hemsida.

Witcher 1
Assassins creed 1

Medlem

Ingen inbördes ordning, men såg nu också att jag missat ett gäng topp spel men svårt att prioritera till exempel VtM Bloodlines, System shock 2, Dishonored och nya prey.

Medlem

Riktigt knepigt. Egentligen vill man ju spela om alla spel för att vara säker.

Skrivet av Stefan JL:

Som trådtitlen säger Visa dina 30 favoritspel genom topsters (https://topsters.org/)

Inte helt lätt och jag skulle nog komma på mera ju längre jag tänker på det, men här är iaf 30 av mina absoluta favoriter:

<Uppladdad bildlänk>

Åh, Realms of The Haunting! Det står fortfarande i hyllan. Kul kombination av genres. Svor länge och väl över labyrinten. Hört att han på omslaget var lättare att besegra i den Nordamerikanska utgåvan. Jag kan inte vara den enda som i stridens hetta råkade skjuta av det episka vapnet som hade ett skott och behövdes för att klara sista bossen.

Medlem

Har också garanterat missat massor.
Men baserat på hur jag upplevde spelen första gången jag spelade dem och hur bra det kändes då:

Medlem

Inte det lättaste och har säkert missat ett gäng... Fick gräva djupt runt i hjärnan för att komma på alla dessa iallafall

Redaktör
Ponny

Nu fick jag besluts-angst.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Spelen jag har med på listan är inte placerade i någon speciell ordning. Det var svårt nog att hitta 30 bra spel att ha med.
Dom som är med faller in i en eller flera av kategorierna spel som jag har haft väldigt roligt med, spenderat mycket tid i eller som har skapat något nytt och fått mig att känna att jag upplever något för första gången.


signatur

PSN: OAKTHYR

Testpilot

Jättesvårt! 30 favoriter här i alla fall, har säkert missat några.

Medlem

Har säkert missat några, men det är ett axplock av favoriter genom åren

Medlem

Gud vad svårt! Jag ser det här som ett första utkast.

Medlem

Hua, ja det var svårt! Jag får nöja mig med tolv spel.


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem

Finns såklart många fler spel som jag ägnat mycket tid åt men dessa här utgör nog en ganska bra representation av vad som har format mitt spelande genom åren.

Medlem

Mina topp 30. Hade velat lägga till hela spelserier för jag gillar många av dem, men det skulle bli för mycket så valde att ta med en eller två från samma serie.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Svårt det här. Men kul

Medlem

Herregud, detta var svårt och hade jag gjort samma lista om några månader så hade den nog sett lite annorlunda ut. Lyckades dock få ihop något hyfsat, ordningen på spelen har inget sammanhang egentligen utan de hamnade lite där de hamnade. Åren med World of Warcraft har dock haft stor inverkan, missade typ 15 år av andra spel där när jag nästan uteslutande lirade WOW.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Nu fick jag besluts-angst.

Du, Tomas och Daniel borde göra en varsin lista och visa till Fragzone-fredag. Kul och se om ni får något gemensamt spel eller två(eller inget?).

Behöver ju inte vara någon definitiv lista, bara ett gäng spel man verkligen håller kärt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Några av favoriterna, inte i ordning. Blir varm inombords när tänker på dessa spel och önskar spela om dom med jämna mellanrum, förutom Sekiro och de äldre. Sekiro kanske räcker att ta sig igenom en gång.

Medlem

Försökte sortera lite olika favvosar efter format snarare än topplista.

Medlem

Började men slutade, för många spel (även smash hits) som är gamla eller från "andra" plattformar finns inte med.

Antar att man måste bedöma listan utifrån hur bra de var då.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Avstängd

Kul tråd!

Efter att ha suttit och gnuggat mina grå ett bra tag så har jag nu en ganska komplett lista som spänner över större delen av mitt liv.


signatur

Todd Howard is a Cunt

Medlem

Här är min lista!

Medlem
Skrivet av Henkeror:

Åh, Realms of The Haunting! Det står fortfarande i hyllan. Kul kombination av genres. Svor länge och väl över labyrinten. Hört att han på omslaget var lättare att besegra i den Nordamerikanska utgåvan. Jag kan inte vara den enda som i stridens hetta råkade skjuta av det episka vapnet som hade ett skott och behövdes för att klara sista bossen.

ROTH är verkligen ett fantastiskt spel, det står inte kvar i hyllan utan är numera nedpackat i kartong och står i garderoben Jag kommer inte ihåg om jag slösade bort det enda skottet men tror inte det, men det jag definitivt kommer ihåg är att på slutet blev man jagad av någon typ av demonhund(?) och jag var så glad att jag sparat ammunition till av dom starkare vapnen (trollstav?).
Väldigt fin grafik som fick nedsättande kommentarer av många för det var ju inte "riktig" 3D som Quake Jag föredrog dock grafiken i ROTH betydligt mer än den tråkigt stela och bruna stilen Quake hade.


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Medlem

Det var verkligen inte lätt men väldigt kul! Jag var tvungen att utelämna många bra titlar.

Listan innehåller mina favoriter från 80-talet och framåt till Atari 600, C64, Amiga, PC, Xbox och Playstation. En del titlar kanske inte är de högst rankade rent spelmässigt men desto högre nostalgifaktor och varma minnen.

Medlem

En del av mina favoriter, ej någon speciell ordning.

Medlem

Blir nog något i den här stilen. Lite blandat av minnen från tidig ålder och spel på senare år

123
Skriv svar