Cyberpunk 2077 blir tv-serie.

Medlem
Cyberpunk 2077 blir tv-serie.

"The Hollywood Reporter
@THR
'Cyberpunk 2077' Live-Action Series in Development at CD Projekt Red, Anonymous Content"

https://twitter.com/THR/status/1709972012251353268

Hittade mer info:

The project, which will feature an all new story set in the world of the game franchise, is still in the early development stages and currently looking for a screenwriter, CK Projekt Red announced Thursday.

https://www.hollywoodreporter.com/tv/tv-news/cyberpunk-2077-l...

https://www.theverge.com/2023/10/5/23904722/cyberpunk-2077-li...

Citat:

Get ready for a live-action adaptation of CD Projekt Red’s Cyberpunk 2077 universe. The game developer is teaming up with Anonymous Content, a media company that has worked on series like True Detective and Shantaram, on a new “live-action project” based on the popular video game.

It might be a while until we see anything from the adaptation; “the new project is at an early development stage and has currently commenced searching for a screenwriter to tell a brand-new story set in the world of Cyberpunk 2077,” according to a Thursday press release. But if you’re looking for new stories in Night City after finishing the recently released and very good Phantom Liberty expansion to the main video game, this seems like an interesting project to keep your eye on.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Avstängd
Medlem

Kan bli intressant, tilltalar mig mycket mer än animen.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Lite OT men jag tycker om Neil Blomkamps estetik i District Nine, Elysium och Chappie. Om det hade varit så att serien tog in olika regissörer för olika avsnitt så hade jag velat se honom göra något i Wastelands. Hans framtid är rätt så sliten och skulle funka med cyberpsychosisdelarna och nomaderna.

Men men, det är ju en tanke bara.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av demagog:

Lite OT men jag tycker om Neil Blomkamps estetik i District Nine, Elysium och Chappie. Om det hade varit så att serien tog in olika regissörer för olika avsnitt så hade jag velat se honom göra något i Wastelands. Hans framtid är rätt så sliten och skulle funka med cyberpsychosisdelarna och nomaderna.

Men men, det är ju en tanke bara.

Bra tanke tycker jag! Skulle vara intressant om han skulle kunna ha en mer modern twist än vad som presenteras i Cyberpunk, som jag tycker känns är väldigt baserad på genrens uttryck vid ursprunget på 80-talet.

Medlem
Skrivet av Casimir2323:

Bra tanke tycker jag! Skulle vara intressant om han skulle kunna ha en mer modern twist än vad som presenteras i Cyberpunk, som jag tycker känns är väldigt baserad på genrens uttryck vid ursprunget på 80-talet.

Flirten med 90-talet är ju stark, jag klarar mig utan den men är det inte en del av charmnen? I framtiden har alla punkiga frisyrer och skinnjackor med uppkavlade armar...

Jag fortsätter OT:a här. Just det första uppdraget med den där kvinnan vars SOS-implantat var nerstängt....jag tror jag spelade just det äventyret i rollspelet på just 90-talet (jag gick runt i rock, kängor, och mohawk samt lyssnade på Atari Teenage Riot och Sisters of Mercy så jag var väl målgruppen) men då var det ett chip som skulle brytas för att SWAT-ambulansen skulle komma.

Fan vad jag var snygg då.

Edit: jag tror inte jag klarar mig utan 90-talet känner jag nu.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

1
Skriv svar