Snabbkollen – Är nya Playstation 5 snyggare än gamla?

Robot
Snabbkollen – Är nya Playstation 5 snyggare än gamla?
Medlem

går ju inte att säga att orginalet är "snyggast" då den är ful som stryk.
däremot är ju den nya mycket fulare.


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Originalet är snyggare men baserar det bara på optiska versionen. Kanten är mer rundad som jag gillar mer.

Skrivet av Issue:

går ju inte att säga att orginalet är "snyggast" då den är ful som stryk.
däremot är ju den nya groteskt mycket fulare.

Det är skillnad på "snyggast" och "snyggare"

Medlem
Skrivet av jehuty:

Originalet är snyggare men baserar det bara på optiska versionen. Kanten är mer rundad som jag gillar mer.

Det är skillnad på "snyggast" och "snyggare"

jag förstår inte...
frågan är "Är de gamla eller nya PS5-modellerna snyggast?"


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Issue:

jag förstår inte...
frågan är "Är de gamla eller nya PS5-modellerna snyggast?"

Jaha, läste bara rubriken och där använder dom "snyggare"

Medlem

Alltså de ser ju i princip lika ut. Tycker man den ena är snygg är den andra också snygg.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Jaha, läste bara rubriken och där använder dom "snyggare"

snyggare eller snyggast spelar fortfarande ingen roll här, frågan är vilken som är minst ful


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Jag gillar skarven på sidorna hos den nya, det händer något.
Men det kanske bara är för att jag är så van med den nuvarande


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Issue:

går ju inte att säga att orginalet är "snyggast" då den är ful som stryk.
däremot är ju den nya mycket fulare.

Om den ena är fulare så är ju den andra snyggare och därmed snyggast av de två. Snyggast betyder inte att den är snygg, bara att den är snyggare än alternativet.

Medlem

Jag föredrar min "egen" variant med helsvarta sidor och grön led, från dbrand. Står väldigt snyggt bredvid min Series X. Med de sidorna får man även ökad ventilation med nät även på sidorna och jag upplever nu konsolen som mer tyst och sval.

Tvingas jag välja mellan de på bilderna, så föredrar jag den nya designen som ser lite mer Formel1-slim ut.

Medlem

Originalet är den snyggaste konsolen på föera generationer så det är ju svårslaget, Slim ser ut som en budgetversion som Sonys Slim-varianter alltid gör.

Medlem
Skrivet av SeniorGamer:

Jag föredrar min "egen" variant med helsvarta sidor och grön led, från dbrand. Står väldigt snyggt bredvid min Series X. Med de sidorna får man även ökad ventilation med nät även på sidorna och jag upplever nu konsolen som mer tyst och sval.

En bild eller video vore trevligt att titta på.

Medlem

Till och med så att JAG är snygg i jämförelse

Medlem

Haha fan vad fula de är, de nya otroligt nog ännu fulare x)

Medlem

Jag tycker den digitala varianten, både OG och slim, är helt ok. Jag har själv den digitala. Med skivläsare är den dock hiskelig.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Om den ena är fulare så är ju den andra snyggare och därmed snyggast av de två. Snyggast betyder inte att den är snygg, bara att den är snyggare än alternativet.

eller så är en mindre ful?
om du har två saker brevid varandra som ser rätt så bra ut, då är den ena snyggare än den andra.
om du har två saker brevid varandra som ser illa ut, då är en mindre ful.
det är sen gammalt.

se det som med doft och lukt.
något doftar gott eller luktar illa.
något som luktar illa doftar ju helt plötsligt inte gott bara för att något annat luktar ännu värre.


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Den gamla är ju iaf mindre ful, där ser det ut som att dom vill ha med skivläsaren lite iaf, där det är tydligt på den nya att den bara är en eftertanke.

Medlem

Gamla med skivläsare, nya utan skivläsare.

Medlem
Skrivet av Issue:

går ju inte att säga att orginalet är "snyggast" då den är ful som stryk.
däremot är ju den nya mycket fulare.

Japp, ful som fan. Utan tvekan den fulaste elektronikprodukten jag ägt de senaste tio åren, om inte mer. Visst kan man byta sidopanelerna, men det är lite som att polera en bajskorv.

Medlem

Den första modellen såg ut som en luftfuktare. Den nya modellen ser ännu mer ut som en luftfuktare.

Medlem

"Va? Gillar folk inte designen av PS5? Vi drar ett streck över det här!"

Medlem

Nya är klart fulare.

Medlem

Den nya med DVD ser wonky ut men den utan ser helt ok ut.... för liten skillnad.... jag skulle spara ev några cm golvyta så ...

Medlem

Ännu snyggare än originalet. Snyggaste konsolen som gjorts kanske.


signatur

Memento Mori

Medlem

Båda ser ut som en tillplattad EVE från Pixars WALL-E. För mycket kurvor för min smak

Medlem

1. Originalen är fulast

2. De nya modellerna är ännu fulare

Så ja, nu har jag rättat till det. 🙂

PS Ni som tycker att det är de snyggaste konsoller någonsin måste ha allvarlig synfel.

Medlem

Den nya är lättare att gömma undan, klar förbättring.

Medlem

Har ps5 men satan så ful den är.

Medlem
Skrivet av A1200G:

1. Originalen är fulast

2. De nya modellerna är ännu fulare

Så ja, nu har jag rättat till det. 🙂

PS Ni som tycker att det är de snyggaste konsoller någonsin måste ha allvarlig synfel.

Snyggaste konsolen någonsin. Synd att du saknar synen helt. Tråkigt rent ut sagt!

Medlem
Skrivet av Issue:

eller så är en mindre ful?
om du har två saker brevid varandra som ser rätt så bra ut, då är den ena snyggare än den andra.
om du har två saker brevid varandra som ser illa ut, då är en mindre ful.
det är sen gammalt.

se det som med doft och lukt.
något doftar gott eller luktar illa.
något som luktar illa doftar ju helt plötsligt inte gott bara för att något annat luktar ännu värre.

Haha då har vi olika syn på saken helt enkelt. För mig är ful och snygg motsatser och varsin ände av skalan. Dvs mindre ful är synonymt med snyggare och fulare är synonymt med mindre snygg, allt är bara jämförelser av var de ligger på skalan.

123
Skriv svar